<!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head><body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d1574632008568096036\x26blogName\x3dBudakPEMALAS\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://aqidamsyar.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://aqidamsyar.blogspot.com/\x26vt\x3d4889051296568924402', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>




stories biography archives


Intro


AQIDAMSYAR
Melakar nama, Mencari Dunia.
Sesat Sendiri, Mula Lupa Diri
Berhenti Dipersimpangan,
Melihat Kebelakang
Mahu diri kembali.
Pulang


Monday, 30 May 2016
Setahun dah aku bertahan.
Alhamdulillah. Harap aku masih mampu bertahan.
Kuat. Tabah dan terus melakar snyuman dihadapan semua org.
Aminnnn

Wednesday, 25 May 2016
Assalammualaikum

Tak terbayang akan jadi seperti ini pada akhirnya
Smua waktu yg pernah kita lewati bersama
tlah hilang dan sirna
Hitam putih berlalu, janji kita menunggu
Janji kita menunggu
Tapi kita tak mampu
Seribu satu cara kita lewati ntuk dptkan
semua jwapan ini
Bila mmg harus berpisah
aku akan tetap setia
Bila mmg ini hujungnya
kau tetapkan ada didalam jiwa
Tak bisaku teruskan dunia kita berbeda
Bila mmg ini ujungnya kau kan tetap ada didalam jiwa.
Mmg tk mudah tp ku tegar menjalani kosongnya hati
buang lah mimpi kita yg pernh terjadi dan simpan tuk jd history.

Sapa saja yg pernah membuang,
tolong simpan semua nya sebagai satu kenangan.
pls.
Simpan jangan bagi hilang satu pun
Dan terima kasih untuk semua kenangan.
Terima kasih sangat.

Salam

Tuesday, 24 May 2016
Assalammualaikum.

Puas dah cover depan semua orang.
Tapi sering kli tewas.
Kenapa?
Nak bagi semua tahu?
Lepas semua thu, apa jadi?
Entah lah.
Aku sendiri tak pasti.
Sampai masa semuaaa akan tahu.
Dan masa tu sorang pun akan mempersoalkan mcm2.
Macam macam sangat.
Kenapa? Bila? Bagaimana?
Semua persoalan lengkap!
Aku tak thu apa yang harus aku jawab nanti.

Abang,
aku rindu kau.
Aku nak luah mcm2 pada kau.
Aku tak tahu apa yang aku rasa sekarang ni.
Aku boleh lagi tersenyum depan semua orang.
Tapi bila aku sendiri,
mcm ni lah.
Merintih, menyeru nama kamu.
Sampai bila?
Sampai bila aku nak mcm ni abang?
Kadang rasa berdosa.
Kadang rasa kamu sendri tidak aman tiap kali aku menyeru nama kamu.
Tpi aku boleh buat apa?
Itu yang aku sering lakukan tika sendiri.
Maafkan aku abang.

Oh ya!
Aku ade satu ayat dekat facebook.
ayat tu "Jangan membenci, berdendam dengan Ayah. Ingat masa kecil diayang hantar ke klinik, pergi sekolah,cari duit"
Aku tersentak dengan ayat tu.

Walid,
Adik tak pernah membenci kamu.
Malah tak pernah sekali ingin membuang kamu dri hidup adik.
Jujur, adik terlalu rindu untuk memeluk satu satu nya tubuh yg halal untuk adik peluk.
Adik rindu sangat walid.
Adik harap walid diberi kesihatan yang baik baik sahaja.
Esok adik ade test!
Doakan adik walid.
Adik dh  x mampu nak buat mcm dlu.
B4 exam call walid dgn bonda minta restu.
Adik dh x boleh.
Maafkan adik walid.
Restukan adik sepanjang adik belajar ni.
Setahun je lagi.
Adik sayang walid sangat.
Walau walid sendiri tak pernah thu.
Salam

Friday, 20 May 2016
Assalammualaikum

Musik dari jiwa
Lagu dari hati
Cerita sepurnama
Canda dan menangis

Belum ku selami
Caturan terjadi
Lelah dipukul badai
Apa mungkin terlerai?

Soalan tersendu
Balas hampa bisu
Tuhan, tunjuk sesuatu
Apa dia yang satu itu?

Tunjukkan aku
Tunjukkan aku

Apa bisa ku cinta
Kamu seperti mana
Aku dicinta kamu?
Aku dijaga kamu?
Atau kamu terlalu
Indah buat diriku?
Beda dari diriku?
Aku pun tak menahu

Tuhan, tunjukkan aku


Ingat lagu tu?
Mungkin siapa yang pernah ikot blog ni since aku sekolah
Mungkin pernah ingt, lagu ni pernah aku jadikan background musik aku.
Satu kenangan.
Entah kenapa lagu ni wujud balik dalam hidup aku.
Awalnya Didi bagi aku dgr, aku ignore je.
Buat mcm tak pernah dengar.
Dan malam ni, Mursyid pulak nyanyi lagu ni.
Aku rindu.
Rindu sangat aku yang dulu.
Mase Mursyid bukak kat youtube, aku terdiam.
Teringat semua benda.
Teringat kenangan lalu.
Jujur aku terlalu rindu.

Esok mereka akan dtg Ipoh,
Dan aku harp kali ni aku dpat lepak and bg masa sepenuh nya pada mereka.
Takut untuk ketemu.
Takut berasa janggal lagi.
Lagi dan lagi.
Tapi kata pada diri, takpe. kejap je semua tu.


Dan skng nii aku tgh dengar berulang ulang lagu tu tadi.
Aku nak gitar, aku nak ada tepi pantai skang pls,
Nak ingat semua benda.
Semua benda pahit manis dalam kenangan lalu.
Rindu sangat.
Nak dongak ke langit, dan katakan aku rindu semua.
Nak kata pada angin, sampaikan rindu ni.
Nak biarkan ombak, terus disitu mendengar semua benda yang aku
ingin katakan.
Semua.
Jika diberi peluang, aku takkan biar sorang pun pergi dari hidup aku.
Sebab aku sakit mengingati semua kenangan lalu.
Kenangan kita, kenangan kami.
Gelak tawa bersama,
Nangis meraung bersama..
Aku nak kalian tahu, sikit aku takpernah mencuba melupakan kalian.
Malah setiap detik kita bersama, aku masih ingat.
Dan aku akan lupa apabila memori otak aku ni rosak suatu hari nanti.
Dan tika itu yang berlaku suatu hari nanti, tlg dtg kembali.
Datang beri aku ingat siapa kalian semua.
Aku mohon.

Salam.

Wednesday, 18 May 2016
Assalammualaikum.

Jujur sekang aku tak sekuat seperti hari hari sebelum ni
Sakit yang hanya Tuhan saja tahu kenapa.
Dan aku kata pada diri, mohon bertahan untuk dua minggu.
Dan skang aku terfikir,
apa akan jadi pada aku dua minggu akan dtg?
Apa akan jadi pada aku lepas
semua kenalan aku disini pulang ke pangkuan keluarga.
Apa jadi?
Hahaah aku sendiri tiada jawapan.
Dan aku sendiri taknampak apa apa lagi untuk diri aku ni
Yang aku pasti,lepas dua minggu,
lepas setel semua assignment
aku akan kembali terlantar.
Aku kan kembali tewas, terduduk jatuh.
Dan mungkin jatuh semahunya.
Dan yang pastinya kejatuhan aku kali ni tiada siapa yang
bakal sudi mengulurkan tangan.
Tiada.
Itu aku sangat pasti.
Dan aku mula terfikir,
saat terlantar nanti, siapa bakal ada?
siapa bakal menemani?
siapa bakal melawat?
Siapa?
Jujur sekarang aku tidak punya siapa.
Aku hanya punya Along dan mungkin Mursyid.
Entah kenapa kebelakangan ini aku mengangggap Mursyid
seperti Along.
Hanya Mursyid yang sering melihat aku tika sakit.
Dia sendiri melihat bagaimana sukarnya aku untuk bernafas.
Dia sendiri melihat bagaimana aku menahan sakit.
Dia sendiri hampir melihat airmata ini gugur saat menahan kesakitan.
Hanya dia.
Dia seperti Along.
Dan aku mula menganggap dia sama seperti aku menganggap Along.
Thankz Mursyid bantu aku saat aku sakit.

Orang sekeliling aku mula menyebut tentang cuti sem.
Tentang Ramadhan, dan tentang Raya.
Dan sekali lagi aku memikirkan tentang diri sendiri.
Bagaimana aku?
Haha
Aku sendiri tak punya jawapan.
Dan aku akan terus biarkan masa berlalu,dan aku hanya mengikut.
Mogo masa itu melalui jalan yang mampu aku harungi.
Insya Allah.

Abang, doakan aku kuat untuk dua minggu ni.
Kau tahu kan keadaan aku mcm mana skang?
Semampunya aku mencuba untuk tersenyum dihadapan semua orang.
Semampunya aku cuba abang.
Aku cuba.
Dan tolong doakan aku terus kuat untuk tersnyum.
Okey.
Al-fatihah buat mu Syam.

Wednesday, 11 May 2016
Assalammualaikum.
Sedang bergelak ketawa.
Terdiam seketika.
Terdiam lihat gambar yang diterima
Aku tak pasti number siapa.
Tapi yang pasti aku sangat mengenali orang didlam gambar tu.
Sangat kenal.
Aku tnya, siapa ni?
Kenapa bonda?
Tiada jawapan.
Hingga aku call.
Masih tiada jawapan.
Takpasti siapa.
Aku msg berkali2.
Masih tiada jawapan.
Dan akhirnya aku mohon pada dia, update tentang bonda.
Aku minta pada die, jaga bonda buat aku.
Tapitu pun masih tidak dijawab.

Bonda.
Kuat pls.
Adik minta sangat bonda kuat.
Adik takkan lagi kuat kalau suatu hari nanti bonda tewas.
Bonda kekuatan adik.
Aku minta sangat, bonda bertahan k.
Adik akan balik, suatu hari nanti.
Adik tak mampunak lawat bonda.
Adik tak mampu nak bantu bonda kat sana.
Tapi yang pasti, adik akan selalu doakan bonda.
Pasti.
Cuma skang adik minta bonda bertahan.
Untuk adik.
Adik tahu bonda kuat.
Adik tahu bonda lagi kuat dari adik.
Bonda mampu tanggung semua kan?
Kuat k bonda. pls
Adik sayang bonda.
Sangat.

Thursday, 5 May 2016
Assalammualaikum

Aku tak thu apa aku nak tulis,
bukan tu je..
apa yang aku pikir pun aku tak thu
apa sebenarnya yang aku nak pun aku tak pasti
Kenapa makin hari makin mcm ni?
Kenapa maki hilang arah?
Kenapa aku jadi makin tak thu apa yang aku ingin kn.
Benda apa wehh semua ni??
Apa yang sedang jadi ni?

Abang,
kau tahu apa yang aku maksudkan kann??
aku takthu mcm mana untuk bercerita semula
cukup siapa yang thu tu tahu la
satu je aku minta doakan aku cepat sihat
Aku kembali teguh mcm sebelum ni
sakit sangat apa yang aku alami skang ni
kuat aku
aku mohon.

salam

Tuesday, 3 May 2016
Ayah
Ingat lagi suatu ketika dulu
Kau pernah mengatakan sayang.
Ayah
Pernah masa dulu
Kau memberikan kasih mu
Walau aku tidak meminta
Ayah
Pernah suatu masa dulu
Kau kelihatan bimbang dengan kesihatanku.
Walau aku cuba smbunyikan semuanya

Tapi
Semua tu hilang sudah
Kau pergi tanpa sebab
Kau pergi dengan keadaan aku yang belum bersedia

Ayah
Aku terlalu ingin menyentuh susuk tubuh mu itu
Aku terlalu ingin menyentuh lmbut pipi mu itu
Kembalilah wahai Ayah
Aku merindukan kasih sayang mu
Sesungguhnya kasih mu tiada gantinya

Mana perginya kasih sayang mu?
Mana perginya kerisauanmu?
Aku merindui semuanya duhai Ayah

Tiap detik yang berlalu
Aku menanti kamu kembali
Tiap detik yang berlalu
Aku menunggu panggilanmu
Dan tiap detik yang berlalu itu
Aku mnunggu kau menyebut namaku

Terlalu rindu untuk mendengar kau menyebut namaku
Terlalu rindu untuk membiar kau mengusap rambut ku
Terlalu rindu rasanya untuk makan makanan suapan dari tanganmu wahai Ayah.
Dan aku terlalu rindu untuk kau memeluk erat tubuhku ini.
Kembali lah duhai ayah
Aku sentiasa menanti kamu
Aku sentiasa menunggu panggilan mu
Aku tak mampu untuk menghubungi
Aku tak mampu untuk pulang menjengukmu
Ayah
Ambillah aku kembali
Aku mohon wahai ayah
Ambil aku kembali bersama mu
Aku rapuh ditinggalkan sendri
Aku rapuh terkapai kapai sendiri
Jujur aku tak kuat tanpa mu duhai Ayah
Kau seperti tulang belakang ku
Bagaimana harus aku teruskan perjalanan ini tanpa tulang belakang ku
Macam mana aku nak teguh berdiri jika aku tiada tulang belakang
Kembali lah duhai Ayah
Ambil lah aku kembali
Pungutlah aku kembali
Aku tak kuat ayah
Aku tak kuat

Ingat tak suatu masa dulu kau sering memeluk erat tubuh ku saat aku kesakitan
Ingat tak suatu ketika dulu kau pernah peluk tubuh ini dan menyatakan padaku
"Kuat lah anakku. Walid sentiasa ada"
Aku rindukan pelukan itu duhai ayah
Aku ingin mendengar kembali bisikan itu
Kembalilah wahai ayah
Aku mohon
Kembal untuk memberi aku kekuatan
Aku makin rapuh tanpa kamu, tulang belakang ku.

Kembalilah padaku ayah
Kembali untuk memeluk tubuh ini saat aku kesakitan
Tiada siapa yang memeluk lagi tubuh ini saat aku mengerang kesakitan
Saat aku menangis kesakitan
Kembali lah Ayah
Ambil aku kembali.
Kembali pulang dan memungut aku kembali

Mana janji mu ayah utuk sentiasa bersama ku
Mana janji yang kau sebutkan saat aku terlantar tu
Mana Ayah?
Mana hilang semuaya
Kau padamkan smua lakaran yang telah kau sendri buat
Dan kau pulangkan pada aku hanya kertas kosong
Mana hilang semuanya duhai Ayah?
Aku inginkan semua lakaran itu
Tolong corakkan semula buat aku.
Aku mohon ayah.

"Apakah sebenarnya terbuku di kalbu mu
Apakah erti linang air mata dipipi mu
Ucapkanlah pada ku
Tak bisa ku rungkainya
Rahsia yang kau pendam itu
Aku hanya menduga
Tidak mampu merasa
Sebenar2 perasaan mu
Pengorbanan yang kau lakukan untuk dewasakan ku
Hanya bisa ditanggung hati ibu

Namun ku percaya takkan terlerai kasih
Ikatan ini takkan putus
Aku hanya menduga tidak mampu merasa
Sebenar2 perasaanmu
Pengorbanan yg kau lalukan untuk dewasakan ku
Hanya bisa ditanggung hati ibu.

Telah kau telan lara
Dan terima segala dugaan dan badai yang melanda
Duhai Ibu... " - AIR MATA IBU

Lagu ni dah lama aku cari
entah mcm mana
semalam aku usya2 Youtube aku terjumpa lagu ni
Dan masa tu aku menahan je airmata dri jatuh
Masa tu aku kat rumah Mursyid.
Klau aku kat bilik aku, memang aku dah menangis semahunya
Entah lah , tak tahu kenapa hati tisu sangat skang ni
Sapa tak sayu kan bila menyebut tentang bonda,tentang ibu,
tentang orang yang melahirkan kita.
Kannn?
Itu lah yang aku slalu rasa.
Tu sebab slalu sangt syahdu skang niiiiiiiii.



Assalammualaikum.
Jam satu pagi.
Mata makin segar.
Terasa ingin menulis apa sahaja yang terlintas dikepala
Tapi apa?
terlalu banyak yang difikirkan.
Banyak yang harus diselesaikan bulan ini.
MAY.
Bulan yang paling aku nanti.
Banyak sangat yang akan jadi bulan ni.
Dan aku masih tertanya-tanya
Aku sendiri lagi nanti?
Sampai bila?
Sampai mati?
Siapa yang akan menuntut jenazah aku jika dah tiba ajal aku?
Siapa yang akan menguruskan semua hal tentang jenazah aku?
Masih mereka tidak mengaku siapa aku?
Masih mereka menidakkan siapa aku?
Masih marahkah mereka pada aku?
Aku juga terfikir.
Siapa yang akan melawat, siapa yang akan datang tika itu?
Atau hanya dibiarkan terus sendiri seperti sekarang ni?
Masih diberi peluang atau tidak buat aku untuk ketemu
insan yang bernama Bonda?
Masih ada peluang buat aku?
Aku menunggu saat tu.

Jujur aku makin tak kuat.
Dan aku makin rapuh tika fikiran memikirkan mereka.
Aku tak mampu lagi melupakan semua.
Kerana semua darah daging aku.
Aku cuba sedaya upaya untuk mengukir senyuman dihadapan semua.
Aku cuba bergelak ketawa dihadapan semua.
Namun.
Bila malam airmata menitik kembali.
Sampai bila?
Sampai bila harus menipu diri sendiri?
Aku tak kuat.
Jujur aku katakan aku tak kuat.
Apa guna tersenyum sedangkan difikiran terlalu banyak yang difikirkan?
Kenapa aku harus menipu semua orang?
Kenapa aku harus menipu diri aku sendiri?
Pernah satu ketika, bergelak sakan dihadapan semua
dan tiba tiba aku terdiam.
terdiam sebab aku terfikir, happy ke aku mereka takda?
Dan aku terfikir, mengapa aku meneruskan semua ini tanpa mereka?
Apa yang aku cuba buktikan pada mereka?
Mereka nak tgk ke apa yang aku cuba lakukan?
Ada ketika aku semangat sangat untuk belajar,
sebab aku nak tunjukkan sesuatu pd mereka
Tapi sampai satu ketika lagi pula, aku malas sangat untuk belajar,
dan aku tanya pada diri aku sendiri. untuk apa aku teruskan semua ini?
Untuk siapa aku teruskan semua ini?
Demi siapa?
Siapa yang dulu menyuruh aku meneruskan semua ini.
Dan kini mereka tak ada lagi, jd untuk apa aku disini....
Aku penat lah.
penat nak memikirkan semua ini
mereka pernah pikir ke pasal aku?
Tapi hanya aku yang bodoh sentiasa memikirkan mereka.
Sampai satu ketika tu aku rasa terlalu rindu pada Kasih Sayang
Aku menangis sendiri melihat insan lain bercerita tentang keluarga mereka
Aku menangis sendiri melihat insan lain bersama keluarga mereka.
Aku terlalu rindu..

Abang,
Sekarang tiap tiap malam aku semput.
Aku jadi malas untuk beli ubat.
Aku tak pasti kenapa
Mungkin aku terfikir, untuk apa aku sihat.
Pernah satu hari aku semput dan aku membiarkan saja diri aku terbaring
tanpa mengambil ubat.
Aku biarkan saja kepala kena kipas.
Aku buat sesuatu yang boleh bagi aku lagi sesak nafas.
Dan tika itu aku mengharapkan nafas aku terhenti.
Mungkin bodoh tindakan aku, tapi itu yang pernah aku lakukan.
Aku jadi malas sangat dengan semua ni, abang
Bila semua ni akan berakhir.
Masa aku nak pindah dlu pun, aku paksa diri aku.
Aku turun naik tingkat tiga tu lebih 10x.
Walau tika tu aku dah sesak nafas kaw kaw...
tapi aku biarkan.
aku lawan semuanya.
Aku kata pada diri, aku tak punya siapa.
Jadi tolong lakukan sendiri.
Tu yang aku buat semua sendiri.
Abang, doakan semua ni berakhir cepat.
Aku dah bosan.
Dan aku dah malas.
Malas sangatt.
Klau kau dapat kembali.
Tolong betul kan semua ni.
Betulkan apa yang aku tak tahu
dan betulkan apa yang mereka tak tahu.
Tolong abang.
Aku mohon.

Aku tau, aku tk mampu nak sekuat iwan.
Aku tak mampu nak sekuat kau sembunyikan semuanya.
Aku tak kuat mcm korang. aku thu tu.
Kenapa aku tak dapat kekuatan kalian?
Kenapa aku tak mcm tu?
Doakan aku kuat abang.
Doakan semua ni berakhir dengan cepat.

Salam

Sunday, 1 May 2016
Assalammualaikum
Hari ni 1st May.
Bulan may bulan yang paling aku tunggu
Sebab bulan ni bulan pling rmai befday orang2 yang aku kenal.
entahlaa..
Sakitmemang sakit nak ingat semua.
Tapi.
Nak buat mcm mane?
Sebab sayang, aku ingat juga.
Bulan ni jugak befay aku.
Tahun pertama befday aku tanpa family.
Befday aku yang pastiinya aku takkan balik kl nanti.
Dulu, tiap kali befday mesti akan balik kl.
mesti beberapa minggu sebelum tu family dah tanya nak buat at mane?
Nak tema apa?
Nak dengan apa?
Walaupun tiap kali befday aku akan celebrate dlu dgn kawan2 aku,
dgn semua abang2 angkat aku...
Tapi bila malam  tu, mesti akan dengan family.
last skali.
Dowg memang slalu bg aku masa dengan kawan2 dulu.
then balik, celebrate nan diorang.
Tahun lepas jugak, au gagahkn diri pergi singapore sambut dengan semua kenalan.
Aku yang minta dgn ajam nak buat kat sana, sebab aku rindu sangat celebate at sana.
Tapi tahun ni?
Ajam ade msg tnye, aku tak jwab
Mirul ade msg tny,aku xjawab gak.
Aku tak thu kenpa.
Entah kenapa kali ni aku x nak jumpa sesiapa.
Aku seperti tidak mahu pulang, dan tak mahu mereka2 meraikan hari kelahiran aku.
Sebab aku tak nak menangis lagi nanti bila ingt mereka waktu aku kat ipoh.
Senang cita aku tak nak mencipta apa apa kenangan lagi bersama mereka.
Cukup aku dah menderita mengingati semua kenangan bersama mereka.
Dan ketika beday aku nanti aku akan stay ipoh saja.
Aku takkan kemana2.
Aku excited dengan bulan may, bukan kerana befday aku.
Tapi kerana befday2 orang2 yang aku sayang.

Cakap pasal befday.
Aku nak story satu benda.
Sebelum ni aku pernah sebut pasal Mursyid kan?
Mursyid ni aku kenal dri sem lepas.
Aku start rapat dengan dia, sejak dia kerja dekat kedai zaki dlu.
And entah mcm mane sem ni, aku makin rapat dgn dia.
Mungkin sebb kami banyak satu group untuk assignment.
So klo nak buat kerja, kami slalu skali.
Dan baru baru ni aku dapat tahu yang befday Mursyid ni
17hb Oktober. Dekat dgn someone kan?
Siapa?
Dekat sgt dengan befday Encik Zainal Abidin tu.
Selang sehari saja.
Aku terdiam jap thu befay dia 17hb Oktober.
Takpelah.
At least aku boleh ingat befday dia nan walid aku tu skali..
Befday along selang sehari dengan befday adik.
Adik 9hb Januari. Along 10hb Januari.
Tapi yang lagi buat aku tertarik pasal befday2 ni. satu benda je.
Dlu aku rapat dengan wani,ingt lagi dia?
befday wani 18hb Ogos. Dari sekolah sampai skng aku tak lupa tarikh tu.
Sebab befday wani kan?
And now, aku dh lost contc nan wani, tapi aku rapat dengan nad.
Nak thu befday nad bila?
Befday nad, 18hb Ogos gakk..
Dia kongsi befday yang sama dengan wani.
So, tarikh 18hb Ogos tu memang aku takkan lupakan sampai bila2.
Dan skang nad baru thu, jarak befday aku dengan KMF selang sehari je.
31 May befday aku, 1hb jun atau 30 may befday si kmf tu.
aku x pasti. tp yang pastinya befday aku nan kmf selang sehari je.
Masa kami sembang pasal ni,
nad ckp "patut aku boleh rapat dgn hg, sebab befday hg selang sehari je dgn kmf"
Aku ni mmg jenis ingt semua tarikh befday orang2 yang aku rapat.
Setiap tarikh yang ada dalam setahun tu memberi makna buat aku.
Sebab terlalu ramai yang pernah rapat dgn aku.
Hingga lah tarikh kematian mereka.
Smua aku ingt.

Hari ni 1 May,tahu befday siapa?
Jap aku list kan
Hari ni befday arwah Azhar and Azrul kawan sesama setan dlu.
Befday Rabiatun Aduiyah atau aku slalu panggil dia Bia.
Kawan rapat masa sekolah rendah dlu, kawan yg slalu ponteng class skali dgn ain, kamarul semua tu.
Lepas tu hri ni jugak befday Syira.
Kawan masa sekolah menengah. Member kelas dari form 1 sampai lah form 5.
Happy Birthday guysss!
Even dh bertahun azhar and azrul pergi. Befday diorang takpernah aku lupa.
Al-Fatihah buat kedua-duanya.

Tu je kot aku nak sembang
Panjang umur aku menulis lagi.
Salam


Official Template By BudakPEMALAS