<!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head><body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d1574632008568096036\x26blogName\x3dBudakPEMALAS\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://aqidamsyar.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://aqidamsyar.blogspot.com/\x26vt\x3d4889051296568924402', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>




stories biography archives


Intro


AQIDAMSYAR
Melakar nama, Mencari Dunia.
Sesat Sendiri, Mula Lupa Diri
Berhenti Dipersimpangan,
Melihat Kebelakang
Mahu diri kembali.
Pulang


Friday, 21 July 2017
Yank kemarin ku melihatmu
Kau bertemu dengannya
Ku rasa sekarang kau masih
memikirkan tentang dia

Apa kurangnya aku didalam hidupmu
Hingga kau curangi aku

Katakanlah sekarang Bahwa aku tak bahagia
Aku punya ragamu Tapi tidak hatimu
Kau tak perlu berbohong
Kau masih menginginkannya
Ku rela kau dengannya
Asalkan kau bahagia

Yang ku rasa sekarang kau masih
Memikirkan tentang dia
Apa kurangnya aku didalam hidupmu
Hingga kau curangi aku

Katakanlah sekarang Bahwa kau tak bahagia
Aku punya ragamu Tapi tidak hatimu
Kau tak perlu berbohong Kau masih menginginkannya
Ku rela kau dengannya Asalkan kau bahagia

Katakanlah sekarang Bahwa aku tak bahagia
Aku punya ragamu Tapi tidak hatimu

Kau tak perlu berbohong
Kau masih menginginkannya
Ku rela kau dengannya
Asalkan kau bahagia
Asalkan kau bahagia


Sunday, 16 July 2017
Remy,
Aku ada mcm mcm benda nk cerita
Macam macam benda kau kne thu bro
Sbb lately macm mcm bnde aku hadap
Balik lah mie
Teman aku
Aku thu kau akn dgr je kn apa ku nk ckp
Aku rindu kau mie
Aku rindu sangat

Assalammualaikum
Aku tak tahu apa aku rasa skng
semua rasa bercampur dalam satu hati dlm satu perasaan
apa ni??
Apa aku nak sebenarnya?


Friday, 14 July 2017
Assalammualaikum
Abang
Malam tadi aku dpt news x best.
Bukan ajam yang cakap.
But along yg bgtahu
aku x thu lah ajam yang suh dia inform ke apa
lepas tahu je aku terus x leh pandang muka along
aku jd blank
aku jadi tanya kat diri ni; sampai bila?

Ajam.
Aku minta maaf buat kau susah hati
aku minta maaf buat kau sedih
aku x minta semua ni jam
aku sayang kau
kau jangan tinggal aku pls
aku ada kau je jam

Sunday, 2 July 2017
Aku kan tetap disini
masih tersipu menyanyi lagu lagu mu
yang membunuhku

Takpernah walau sekali
aku berhenti berlari
mengejar kamu
menandingimu

Mendayu dayu hasil karyamu
Ku pemuja mata kirimu
Ku peminat radio dilehermu

Alunan halus teliti
lirik seni kata hati
bagai pelangi mewarna langit

Teguh mana kau berdiri
bukan kah kau makhluk asing berwana kuning memetik tali

Mendayu dayu hasil karya mu
Ku pemuja mata kirimu
Ku peminat radio dileher mu

Dan kepadamu ku berterima kasih


Dan kau tanya dlm diam dengan mata kau biar pejam
bagai mana mungkin pujuk diri
di riuh engkau berdiri

satu persatu hilang ertinya
berdikit dikit menyesak dada
mahu kau lari dan bersembunyi
tapi mana kau harus pergi

Haus
tak terpuas lautan
lapar tak terkenyangkan
kau tahu
namun tak kau akur kan

kau selongkar bumi langit petalang
segak jawabnya lama kau ada
maka perlu apa kau bongkar gali
kalau cuma diletak tepi

sayu
tak terjelas fikiran
repah tak tersambut kan
kau tahu
namun tak kau akur kan

Apa kau cari yang sebetul betulnya
lama mana begini
bertelanjang jiwanya

apa kau nanti yang sesungguh sungguhnya
malam siang berganti
jawabnya tetap sama

apa kau cari yang sebetul betulnya
lama mana begini
bertelanjang jiwanya

apa kau nanti yang sesungguh sungguhnya
malam siang berganti
jawabnya tetap sama

sayu tak terjelas fikiran
rebah x tersambutkan

Kau tahu kau sayu,
kau rindu sama Tuhan;

Sepertinya
aku ini jalan yang kosong


Sepertinya
Aku ini kaca yang bolong
Dan sepertinya tak ada siapa yang melihat aku disini
Dan sepertinya ada chaya bila aku terus terbang tinggi ke atas langit
dunia.

Sepertinya
Aku dipaksa untuk mati dan terus dihempas jatuh ke bumi
Sepertinya
takkan ada siapa pun yg sudi menemani aku sampai mati

Yang aku mahu sebenarnya
ada peneman yg memeluk jiwa aku
yang meneman aku smp biru
kerna aku begitu ingin merasakan dicintakan sesorang itu

Sepertinya aku ini
bolong, kosong, lohong semuanya itu
semua nya aku

Kerna pada aku ini
tak bisa untuk menyedari yg aku ini tetap bukan siapa siapa

Aku di paksa untuk mati
dan terus dihempas jatuh ke bumi.
Sepertinya takkan ada siapa pun yang sudi menemani aku.
sampai mati;

Sekali lagi kau biarkan aku mati
skali lagi kau biarkan aku tanpa perasaan,
apa kau fikir aku ni haiwan?

tak pernhkah kau tahu
bertapa aku rindu
tak pernah kah kau peduli
apa yg aku tahu
sampai hatinya kau biarkan aku mati

Perasaan yg terlalu menyeramkan;
aku kau tinggal tepi jalan
aku kau tinggal tanpa kata dan pesan
celakanya perasaan ini
ku fikirkan aku takkan peduli kau pergi
kau mmg lelaki yg harus mati
kau biarkan aku begini bersendiri

Kini bukan yg biasa
ini cinta yg ada lainnya
tapi
kau tidak pernah merasa
apa yg aku rasa
kau panggil aku gila
bila kau bilang kau hendak pergi
smpai hati kau biar aku mati
berapa kali kau laku begini
berapa kali?
dan setiapnya aku tak peduli
bila engkau mengambil pisau dn mnjadi duri dlm hati ini
biarkan engkau begitu membuatkan aku sebegitu

Bagaimana hendak aku cerita pd semua insan
bila benda yg terjadi pd aku ini; sudah biasa
sudah biasa

tapi kita tetap masih mahu menjadi manusia yg bodoh itu
menanti dn menanti sial, bangang itu
mengapa kita biar hati kita tersiksa?

Pesan pada diriku
Jangan Jatuh


Assalammualaikum,
Ajam.
Aku minta maaf
Aku minta maaf
Aku tahu banyak aku susah kan kau
Ajam,
Aku ada kau jee
Aku takde org lain.
Kau jee manusia yg menguruskan aku
Jangan buat aku mcm ni ajam
Aku mohon
Aku sakittt sangat bila kau buat mcm ni

Aku tertnye kenapa kau macam ni skang?
Aku tak seronok tgk kau mcm ni Ajam
Aku sedih tengok kau mcmni

Kalau kau giveup dgn aku,
Kau nak harapkan siapa lagi ajam untuk ada dengan aku??
Along?
Kau yang bertahun aku kenal tu pun boleh giveup dgn aku
Ni kan plak dia.
Dia tu pun aku dh bersalah gila rasa.
Aku guna kan dia mcm mcm ajam.
Aku buat die mcm mcm

Along tu,
Aku tak kenal pun dia awal awal ajam.
Aku jumpa dia masa last sem, aku rapat dgn dia
Aku slalu share mslh kt dia.
Aku dtg balik masa degree ni terus die dgr semuaaa mslh kesihatan aku ni
Dan smp skang die dgr mslh aku.
Setiap masa dia terpaksa dgr kau thu tk ajam.
Asal nya dia org luar yg aku tk kenal langsung tibe tibe dia dtg dan terlibat dgn semua mslh aku
Kau tak kesian dkt dia ke ajam?
Aku tak tahu nak ckp mcm mne lg aku kesian dkt dia
Aku pernah tnye dia ajam,
Aku pernah tnye dia pernah x rasa xnak ambik thu lg psl aku sebab aku degil
Dan jwpn dia ye pernah.
Tapi dia tak buat,
Sebab dia tahu dia tinggal aku kejap pun mcm2 jadi at aku

Kau ingt tak ajam,
Dia pernah ignore aku kejap hari tu,
Kau ingt?
Kau ingt aku mengadu dgn siapa spanjang masa tu,
Aku dgn remy jam.
Tapi skang?
Remy pun takde.

Ajam
Kalau kau pun nak ignore aku.
Then kau biar aku dgn along.
Andai kata oneday dia pun giveup.
Macam mane dgn aku ajam???
Aku takde siapa ajam.
Walid?
Bonda?
Kau fikir diorang akan kutip aku ke??
Kau fikir dowg akan jaga aku??
Klau kau yakin dowg akan ada,
Mungkin aku boleh kuat nanti.
Tapi klo tak?
Macm mane dgn aku jam??

Aku tak boleh jam kau buat aku mcm nii
Aku ade kau je jam yang slalu sbr dgn aku slama ni

Kalau arwah iwan ada,
Mesti dia pun sama jaga aku kan ajam?
Arwah iwan tkkan tinggal aku
Aku buat apa pun kat dia, dia layan je aku.
Dia lembut.
Dia ckp dgn aku pun elok je.
Aku rindu nak dengar nasihat dia.
Kalau dia ada, mesti dia jadi motivator aku yang paling setia kan.
Mesti dia suruh aku sabar,
Mesti dia suruh aku kuat,
Mesti dia cakap ‘dik, kau jangan putus asa. Hidup ni mna ada yg tkde mslh’
Kan?
Yelaa, dulu aku tk rapat sgt dgn kau,
Sebab kau mcm singa.
Kau nasihat aku punn bukan mcm seorang abang,
Kan?

Tapi since iwan xde kau
Kau lah manusia yg jaga aku.
Lagi2 lepas sham pergi,
Kan?
Terima kasih
Aku minta maaf ajam.
Aku minta maaf kalau penyakit aku buat kau serabut
Kalau aku ni sendiri buat kau serabut
Buat kau susah
Aku minta maaf ajam.


Saturday, 1 July 2017
Rabak mataku
Pena menari nari
Titan berdarah
Kata membara bara

Masanya ku bernafas
Kini terakhir kali
Puas sudah ku sesak dlm dunia sempit

Dulu tersungkur
Kini berdiri
Kau bermain api
Kini ku bakari

Dulu menunduk
Kini ku celik

Kau bermain api

Engkau mahu sempurna
Engkau jadi sempurna
Biar aku bahagia dengan cela ku

Engkau mahu malaikat
Turun dari kayangan
Biar aku bahagia dgn cela ku

Mengapa tidak kau cermin saja
Dirimu yang sempurna
Mempersona
Ku bahagia dgn cela

Siapa yang mampu mencapai mahumu
Bila mana kau juga seorang manusia



Official Template By BudakPEMALAS