Skip to main content

Posts

Showing posts from October, 2017

27 October 2017

27 October 2017
Aqid Amsyar atau nama pena BudakPemalas masih lena dibuai mimpi sejak 2th Oktober 2017.

Aku orang yang bertanggungjawab menjaga dan beri kasih sayang sepenuhnya buat dia. Cukup kenal aku sebagai Ajam.

Meninggalkan cerita disini bukan ingin menarik follower blog nie. Tapi wujudnya aku disini untuk memberi dia melihat apa yang sedang berlaku sekarang. Benar.
Dia tidak dapat membaca sambil lena.
Tapi aku pasti, disini tujuan pertama dia apabila di alam maya.

Hari nie aku masih menanti khabar sedarnya dia. Walau jarak antara aku dengan dia sangat jauh sekarang, aku menanti panggilan.

Menjadi persoalan aku sekarang, mana darah daging dia? Mana sahabat dia? Mana orang yang dia tak pernah tinggalkan? Mana?

Benda yang paling membuat aku kecewa apabila wujud manusia yang menabur fitnah ke atas dia. Apa silap dia?

Jangan berkata apa2 kalau tak tahu hujung pangkalnya. Aku, family aku, Roy (along dia) cuba sebaik mungkin pulihkan dia. Cuba jaga dia siang malam. Cuba kerah otak fik…

Allah permudahkan.

Assalammualaikum
Dan tiba tiba hiba
Nak cakap pada siapa apa yang aku rasa pun aku tak tahu.
Nak luah macam mana pun aku tak tahu.

Ya Allah.
Kau permudah kan lah segala urusan aku bermula esok
Kau kuatkanlah semangat aku
Kau kuatkanlah aku.
Dan kau jaga lah orang orang yang aku tinggalkan ni
Sebab aku terlalu sayangg mereka semua.
Terlalu.