Skip to main content

Posts

Showing posts from January, 2015
Assalammualaikum.
Hari ni 20hb Januari 2015.
Awalnya aku tak mahu tulis entri ini.
Awalnya aku tak mahu bercerita tentang ini.
Aku nak kuatkan hati.
Aku nak sembunyikan semuanya..
semuanyaaa...
Tapi aku tak mampu.
sebab ape?
sebb aku tgk media semua post or repost and tulis cerita tentang
ape yang ajam katakan.

Hari ini genap 3 tahun arwah abang izwan pergi.
pergi di ambil illahi.
Allah sakitnyerr..
Org yg pernh aku syg, yg aku minat, yang caring gilerrr pergi diambil
pencipta.
Semalam aku menulis meluahkan tentang perasaan aku bila genap
sebulan sham pergi.
And malam ni aku nak cerita tentang abg wan pulak.
tiga tahun bukan jangka masa yg singkat...
LAMA. Tapi rasa nye mcm sekejap jerr..
3 tahun dh dia pergi.,
Ajam pun dah kahwin dah..

Abg wan.
aku pernah bercerita siapa kau pada aku.
Aku pernah bercerita semuanyaaa..
Kau seorng yang ringan mulut, periang, penyayang.
Tapi syg kau pergi dulu..
Tiga tahun dah abg wan. rindu ni dah tk tertanggung dah.
Dan sekarng ni aku kne menanggung…
Assalammualaikum sham.
Dua hari yang lepas genap sebulan dah kau pergi
tinggalkan aku, tinggalkan mak, tinggalkan ayah, tinggalkan
adik adik kau yang lain...
sebulan dah sham.
pantas kan masa berlalu?
Sham.
Ingt rizki?
Member aku masa aku sekolah.
yang kaki lepak ngan aku smp tgh malam tuu...
yang kau maki hamun dulu tuuu...
sham insya Allah hujung thun ni die nak khawin.
sham kau thu tak skng nii die kerja.
die extand study die sbb nak kerja.
nak cari duit nak kahwin.
Tak sangka kan sham?
budak yang paling jahanam tuu dh nak jaga anak org dh hujung tahun ni.

Kau thu sham ape ayat die bler die dpt tahu kau meninggal.
Ayat die "Aku tak sempat nak minta maaf kat dia"
itu die ckp sham.
tapi aku balas balik.
"Takpe sham baik. mesti die dh maafkan semua org."
aku pun minta dia doakan kau sham.
dia kata lagi sham "klo dia tak maki hamun aku, aku x jd org kot. masih hanyut"
yea! itu dia ckp sham.
ayt yg sama aku pernh ckp dulu.
kami sama sham.
membesar dgn cara …