<!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head><body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d1574632008568096036\x26blogName\x3dBudakPEMALAS\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://aqidamsyar.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://aqidamsyar.blogspot.com/\x26vt\x3d4889051296568924402', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>




stories biography archives


Intro


AQIDAMSYAR
Melakar nama, Mencari Dunia.
Sesat Sendiri, Mula Lupa Diri
Berhenti Dipersimpangan,
Melihat Kebelakang
Mahu diri kembali.
Pulang


Sunday, 22 February 2015
Assalammualaikum.
Aku menulis lagi.
Menulis sambil mengeluh dihati.
Allah sakitnya.
Sakit itu kembali.
Aku ingin ubatnya.
Tak mampu rasanya untuk terus begini.
Tak mampu rasanya untuk tempuh saat tk boleh lagi berdiri .
Kekuatan mental aku pertajam kan.
Kekuatan fizikal aku perkukuhkan.
Aku mohon ia pergi.

Pergi lah.
Aku tak kuat untuk kau hadir saat ini..
Aku memerlukan tulang empat keratku untuk
segala aktivitii disinii..
Perkuatkan aku. Aku mohon..

Ibu,
tak terluah dibibir saat berbicara dengan mu...
tak terasa untuk ceritakan segalanya.
Aku akan pulang mungkin membawa jasad
terus kesana. Doakan kekuatan aku, ibu...
doakan aku.
Aku rapuh tanpa pengetahuan mu tika ini..
Rapuhh..

Guys doakan kesihatan ku pulih segera.
Sakit belakang ku kini kembali.
Mohon ia cepat pergi kerna banyak yg perlu aku
selesaikann..
Salam

Friday, 20 February 2015
Assalammualaikum.
Dunia penuh dengan persoalan dan teka teki.
Betul ke?
Dunia juga penuh dengan penipuan.
penipuan diri, emosi, atau apa saja.

Kenapa aku ke sini saat semua org sedang lena diulit mimpi?
kenapa aku masih menulis saat semua org masih belum celik.
Aku menulis mengikut rasa. menulis kerna rasa.
Bukan untuk sesiapa.

Atas nama Allah aku menyayanginya.
Aku tidak pernah mengukai org sebegini rupa.
Aku tak pernah mimpikan org yang aku suka.
Tapi dia hadir dalam mimpi aku.
Saat diri sedang mamai , wajah nya yang terpapar dalam
panggung mimpi ku.
Apa petandanya.
 2 hari aku termimpikannya.
Walau gila mana aku pada encik crush. tidak pernah sekali
encik crush  masuk dalam mimpi ku.
Tidak pernah sekali aku berdoa hanya kerana encik crush.
Tapi..
dia hadir dalam mimpi aku.
hati ini sering  nekad menyebut namanya disetiap doa ku.
Apa petandanya.
tersedar dari mimpi dalam keadaan hati yang berdebar.
Allah. jika dia buat ku erat kan lagi hubungan kami bila
kami bertemu nanti.
Allah. jika dia bukan untuk aku.. hentikan perasaan ini..
Aku tak mengharap. aku tak menaruh..
aku hanya ingin meluahkan rasa aku pada mu Allah...
Jika suatu hari nti dia milik aku, apa pun jadi dia tetap milik aku.

Apa jadi pada encik crush?
Siapa dia yang aku mimpikan?
Aku menghormati encik crush.
aku menyanjungi dia.
tapi aku harus membuka mata nak melihat pada diri sendiri.
Layak kah aku buat dia.?
jawapannya tidak...

Mengenali dia,
ramahnya dia..
jujurnya dia..
mencuit hati aku..
rasa ini indah saat ini..
aku akan terus menulis setiap
sambungan rasa ini.
Jika rasa ini terhenti suatu hari nanti aku masih
boleh melihat dari membaca posting ini.

Allah. makbulkan lah doa ku.
Kau sebaik baik perancang. baik untuk mu. 1000x baik untuk ku.
Amin...


Friday, 13 February 2015
Assalammualaikum.
Hai ellysya.
Hai sham
Hai iwan

Aku kat sini lagi.
Sham Iwan adik mu ini sedang cuba sedaya upaya
terus melangkah ke atas.
dan menamatkan semua sisa baki tangga ini.
Insya Allah bulan 6 pengakhiran nya sebelum aku pergi jauh.
Sham, iwan
Andai kau tahu tika ini Allah datangkan seorang insan yang
aku mula menyayanginya.
Seorang insan yang mula membuat aku tertarik padanya.
Tapi biar aku dan Allah je tahu siapa dia.
Aku dapat rasakan sayang sorang abang tika bersama nya.
Dan aku mula menyayanginya.
Atas nama Allah.
Melihat dia untuk kali pertama amat meyakinkan aku
dia akan menggantikan kalian berdua.
Tapi tika ini biar aku memilih untuk melihatnya sahaja.
Berikan aku peluang untuk mengenalinya dalam diam.
Dan maaf kerna aku menyukaimu dalam diam.
Tiap kali bertemu budak ITP,
dia ada, tiap kali makan dengan budak ITP, dia ada.
Hahh! ni hanya khayalan aku.
Kau, firas, rizal, uzair semua sama sebenarnya.

Maafkan
maafkanlah diri ini kerana terlanjur mencintai engkau
Mencuba..
mencuba tuk membetulkan semua yang hampir musnah gara diriku
Berikan ku peluang menebus dosa ini
agar aku tak terasa bersalah terhadap mu
jika harus ku bertukar menjd seorg yang terbaik tuk dirimu
akan ku lakukan demi percaya kan cinta , melihat kebahgian mu
Jika harus ku berdiam menjadi seorg yang tak bisa berbicara
sanggup ku lakukan semua kerna mu supaya tak ada ruang tuk berpisah
Berikan ku peluang menebus dosa ini.
Agar aku tak terasa bersalah terhadap mu.

Berdiam itu pilihan aku.


Official Template By BudakPEMALAS