Skip to main content

Posts

Showing posts from August, 2016

Terima Kasih

Terima kasih untuk semua kenangan dan kebahagian yg pernah kau bg
Terima kasih kerana sudi bantu aku saat aku sakit
Terima kasih sebab takpernah tinggalkan aku sendiri
Terima kasih sebab sentiasa melayan apa sahaja yang aku inginkan
Terima kasih sahabat.
Aku janji, aku takkan pernah mengganggu kau selepas ini.
Aku janji, tiada lagi aku yang membuat hari2 kau terganggu.
Aku janji, aku takkan pernah mencari kau lagi.
Terima kasih untuk semua.
Terima kasih menjadi teman buat aku

Salam

Aku kena kuat,kan?

Assalammualaikum.
Rasanya lama aku tk menulis.
Kalau singgah hanya berapa kerat sahaja yang aku kata kan
Itu pun hanya mengeluh.
Tiada luahan rasa gembira.
Tiada kata bersyukur
Dan hari ni.
Aku kembali.
Rindu menjadi BudakPEMALAS.
Ramai yang bertanya.
Apa jadi BudakPEMALAS?
dan aku hanya tersenyum memberi jawapan.

Sekarang aku ade kat Ipoh.
Aku tak kerja dah. Cuti tanpa gaji.
Cuti hanya untuk rehat kan diri dengan penyakit yang aku hadapi.
Aku tahu aku kuat.
Dan aku tahu, aku kena kuat.
Depan siapa pun sekarang ni, aku tersenyum saja.
Cuba sembunyikan segala rasa sakit,
Cuba tidak kelihatan murung
Dan aku cuba untuk buat mereka tidak bertanya apa2 tentang sakit aku.
Macam korang tahu, aku tak suka orang terlalu mengambil berat tentang aku.
Nanti aku jatuh, aku tak kuat dah.
Jadi biar aku sendiri kuatkan diri aku.
Sebab aku tahu, semua orang yang ada diseliling aku skang, tak selamanya dengan aku.
Jadi tak salahkan aku latih diri untuk sendiri, kan?

Minggu lalu aku jumpa Add, jumpa Ira…