Skip to main content

Posts

Showing posts from May, 2017

Makan hati

Assalammualaikum
Hati tisu sangat adik kau ni abang
Tengah buat buat kije kat mekdi, tibe2 aku menangis
Entah laaa kenapa tah aku ni abang
Apa aku fikir pun aku tk thu

Tadi aku msg ajam,
aku ckp aku nak buat treatment tu cepat.
Lepas je msg ajam, aku nangis abang
aku nangis semahu nya
klo aku kat rumah takpe, ni aku kat mekdi
ape benda doh abang
aku tak thu kenapa aku menangis.
aku nak sihat,
tp aku takut buat treatment
aku kalah dengan diri aku sendiri abang.
apa aku nak dlm hidup ni aku pun tak thu

Bila ingt apa aku sembang dengan along malam tdi
lagi aku menitik
seolah2 aku buang terus tuhan tu.
entah la abang.
aku tak pernah buang
aku menjauh
aku cuba dekatkan,
akuu cuba, tuhan tu boleh tahu kan.
aku harap Tuhan terus kuatkan aku
aku harap Tuhan terus teguhkan aku.
aku harap sangat.
kekuatan.
kekuatan tu aku perlu masa nak buat treatment tu nanti.
aku harap sangat aku kuat.

Orang tak rasa org tak thu,
org boleh gelak saat aku sakit.
orang boleh perlekehkan saat aku sakit
tapi jang…

Kau fikir kau siapa?

Kau fikir kau siapa
pergi hancurkan hati
jangan pernah berfikir untuk dtg kembali

Aku tak pernah membayangkan begini jadinya;
Melihat mu tinggalkan ku, setelah kau bentuk hati ku
Kau fikir kau siapa
Pergi hancurkan hati
jangan pernah berfikir untuk dtg kembali,
sungguh kau tak mengerti ku tlah kehilangan
sesuatu yang paling ku cinta;

Kau fikir kau siapa,
pergi hancurkan hati
jangan pernah berfikir untuk datang kembali
sungguh kau tak mengerti ku tlah kehilangan
sesuatu yang palingku
cinta;
kau fikir kau siapa?
Siapa?

Sebak

Assalammualaikum.
Ramadhan dah dekat.
Semua asyik mencari keluarga.
Dan aku hanya melihat tanpa buat apa.
Kenapa?
Sebab aku sendiri tak tahu mana arah harus aku tuju.
Awalnya,
malas untuk melayan perasaan yang tah apa2
Tapi aku tewas.
Dari semalam lagi sebenarnya.
Dari semalam aku mula mencari cari mana walid aku
Dari semalam aku mula mencari mana bonda aku
Aku mencari mana family aku.
Ye,
Bendaa ni aku dh dekat tiga tahun aku rasa benda yang sama
Dan makin lama aku makin rapuh.
Rapuh dengan perasaan aku.
Even lately aku dapatt tahu yang semua rawatan aku ditanggung oleh walid.
Perasaannya masih sama
Kosong.
Kosong sehingga aku rasa, kenapa perlu dia mengambil berat?
Ye. Aku ego, sombong dgn diri aku sendiri.
Tahu kenapa aku fikir mcm tu,
sebab aku tak nak mengharap apa apa dah.
Nanti aku sendiri yang sakit.
Sakit tu, aku sendiri yang rasa, aku sendiri yang tanggung.
Sendiri.

Dan aku rasa perasaan ni dtg balik sekarang bila hampir semua kenalan bertanya
"tak balik ke pose dgn fmi…

maaf

Assalammualaikum.
Aku minta maaf ajam
aku minta maaf paklang.
aku minta maaf alang, sham,iwan
ye betul kata ajam,
abang mana tak sedih klo tengok adik dia mcm ni
ye. aku tahu aku salah.
aku salahhh gilaa.
aku minta maaf, and benda ni takkan berulang.
aku thu, sesetan mane korang, korang tak suke adik korang
mcm tu jugakkan.
aku minta maaf

Ini Tidak Adil

Sering mahu mengadu
Tapi pada siapa yang seharusnya ku tuju
Aku atau dirimu

Apa yang mampu ku lakukan
Perasaan tak menentu tanpamu
Hidupku tanpamu

Dan aku tak biasa
Tengking tanpa bertanya
Aku tak biasa
Marah tanpa sebabnya
Dan engkau tak biasa
Belajar untuk bertahan
Bukan semua benda
Kau dapat itu sepadan
Dan engkau pula jawab

Bila kau yang salah kau beri alasannya
Ini tidak adil
Ini tidak adil
Bila ku terluka
Di mana pengubatnya?
Ini tidak adil
Ini tidak adil

Kadang nyata mata aku kabur
Walhal hanya pesananmu ku akur
Namun terjebak kehendak sementara
Macam pengacara tapi acara tak kena gaya
Mungkin tidak mengenali aku berkelahi
Mungkin sering diadili takut mendampingi
Ku tak bingit cuma tentang pangkat dan wang ringgit
Habis bagaimana kalau masih ada yang terpinggir
Harapan
palsumu harapkan aku
Terangkan alasanmu aku nyalakan lampu
Ingin harungi cabaran bersama
Aku pinjamkan bahu engkau sandarkan kepala
Tapi berapa lama mahu kekal
Diri ini dibedal teruskah aku cekal
Posisi aku kebal…

Dihina

Mencuba semampu aku untuk senyum depan semua orang yang aku jumpa
Bila bell tnya kenpa, automatik mata menitik
Tak mampu nak luah, tp air mata ni turun kenapa xtau lah
Allah,
Rasa ni dtg lgi
Kenapa skang??
Kenapa masa aku tgh bz mcm ni
Kenapa?

Aku tahu aku siapa kat mta kau,
aku tahu aku punye sikap mcm mane kat kau
Tapi tak perlu tuduh aku mcm tu
Takperlu pandang aku sehina tu
Aku ade maruah bro,
Serius aku ckp, aku ade maruah.
Nape nak kena cakap mcm tu, tuduh mcm tu.
Apa yang kau ckp ni,
sampai mati aku akan ingat bro,
sampai aku matii aku akan ingt mcm mana kau hina aku sekang

Satu je aku nak ckp,
dlm hidup aku skang aku bukan ada siapa2
aku hanya ada kau.
Kau lah abang aku, kau bapak aku, kau mak aku gakkk.
Cuba kau bro.
Along tu siapa?
Along tu orang luar yang aku bru kena 2 tahun  dan aku hanya menumpang kasih dengan dia.
Yes.
Aku sayang dia sama mcm mana aku syg kau
Tapi kau kne ingt bro,
Aku kenal kau lagi lama.
Kau yang kutip aku masa aku kne buang dlu
Kau yang datang bro
Ka…

Bahagia

Dengarkan bibirku berbicara
Tapi
Dari hatiku yang kini sepi
Kenapa pula perlu berpisah bila semua punya cinta dijiwa
Apa mungkin ini selamanya
Ataupun ini hanya seketika
Kenangan yang tersimpan dihati sampai mati
Ku janji kan pula suatu hari nanti

Ku ada kamu.
Tapi ku perlukan jawapan jujur dari kamu
Biar dunia pun tahu

Kau,
Kau penipu.
Setiap tutur kata mu hanya permainan mu saja
Untuk aku

Sedihnya hidup begini

Setiap yg ku lalukan untuk dirimu
Terasa bagai kan angin berlalu
Bila dirimu tiada, hati ku rasa hiba
Kau tanda bahagia, kau lah dunia

Walaupun aku tahu, kau bukan milik ku
Kau perlu tahu sedinya novel cintaku
Biarlah yang fahami hanya diriku saja
Ku tetap berdoa agar kau bahagia.


Salam.

Penat

Assalammualaikum
Abang
tadi aku gi follow up kat hspitl.
hmm
entah la abang.
Bila jmp doktor aku tu je,
balik2 mesti aku aku stress
mesti rasa tk nak jumpa siapa2

Mata aku makin tk ok.
Makin sakit, makin kelabu
entah laa.
Dah la 3 hri lepas aku dok sakit dada je satu hari
Aku minta sangat diri bertahan sikit je lagi

Lepas tu aku nk rehat sungguh sungguh

Aku penat.

Abang

Assalammualaikum
Abang
kenapa dengan adik kau ni?
banyak sangat aku fikir ni abang
wallet aku hilang.
laptop aku rosak
lepas ni apa abang?
aku thu semua tu salah aku
aku yang cuai
jujur aku cakap banyak sangat aku fikir skang
terlalu banyak abang
pasal sakit
pasal assignmnt
pasal raya
pasal praktikal
pasal bonda
ye aku serabut
tpi
berlagak xde apa
berlagak okey
berlagak kuat
last last
mcm mcm benda jadi
macam macam benda aku buat tanpa sedar

tadi lagi laaa
dh sikit lagi nak kena langgar keta.
aku boleh tk perasan lampu isyarat tu wane merahh.
aku tak tahu laa abang apaaa yg aku fikir niii
banyak sangat

aku harap sangat takde benda buruk lagi jadi kat aku
aku harap sangat abang

Doakan yang baik baik buat aku abang.
aku tak tahu nak share nan siapa
aku risau.
aku takut.
macam macam abang

Salam
Assalammualaikum
Abang
aku demam.
aku sakit.
aku penat abang.
aku tak larat dah.

Terima kasih Tuhan

Assalammualaikum,
Sepi
Sayu
Sebak
Okey.
Skang pukul 3 pagi kan?
Itu normal.
Yang tak normal bila aku mempertikaikan kenapa perasaan tu datang.
Macam tak biasakan?
But kali ni.
Lain.
Lain sebab apa.
Sebab aku fikir insan yang bernama Walid
Selalu time macamni aku ingat Bonda, dan bukan dia
Entah kenapa akhir akhir ni kerap sangat aku ingat dia
dia, dia,dia dan dia.
Allahhu rabbi
Jujur aku rindu dia.
Rindu seorang lelaki yang sememangnya ayah kandung aku.
Rindu untuk peluk cium dia,
rindu untuk dia jaga diri ni.
Rindu segalanya

Keadaan skang,
apa punca nya?
Aku takpasti.
Tapi aku yakin,
dia tahu kenapa
sebab apa?
Sebab keadaan sekang ni berlaku sebab dia yang mahu.
Aku?
Hanya menurut.
Kernaapa?
Kerna aku hanya seorang anak.
ye. aku hanya anak.

Jadi tak salahkan kalau seorang anak rindu walid dia?
Tak salahkan jika seorang anak mahu jumpa dengan walit dia sendiri
Tak salah kan?

Aku harap
Satu hari nanti aku akan jumpa dia.
Aku dapatt salam tangan dia,
aku dapat cium  dia, tangan dia.
aku…
aku tak tahu apa nasib ni apa lagi yg patut aku buat yes. kosong kosong segalanya

bad news lagi

Assalammualaikum
abang
Aku bru dpt bad news
Aku tk thu nak rasa apa abang
Aku jd down gila
Aku sedih
Aku bad mood
Aku rasa nak marahhh je
And satu lg aku rasa nak lariii dri semua orang
Entah laa abang
Bila dpt berita mcm ni, msti aku down.
Mesti aku rasa nak lari dri semua org.
hmm harap apa yg aku dgq x btl laa
Abang
akhirnya aku tewas.
Demam tak bongkar nii
Puas lerrr bagi tk demam sume.
tapiii...
tewas gak.
harey btl
Kau fhm fhm laa aku klo dah demam.
mcm nak mati dah rupa.
aduhhhh bru nak sihat sikit ni hri tu
tibe tibe demam
hmmm
doakan aku cpt siht balik k abang.

salam