Skip to main content

Ayah

Ayah
Ingat lagi suatu ketika dulu
Kau pernah mengatakan sayang.
Ayah
Pernah masa dulu
Kau memberikan kasih mu
Walau aku tidak meminta
Ayah
Pernah suatu masa dulu
Kau kelihatan bimbang dengan kesihatanku.
Walau aku cuba smbunyikan semuanya

Tapi
Semua tu hilang sudah
Kau pergi tanpa sebab
Kau pergi dengan keadaan aku yang belum bersedia

Ayah
Aku terlalu ingin menyentuh susuk tubuh mu itu
Aku terlalu ingin menyentuh lmbut pipi mu itu
Kembalilah wahai Ayah
Aku merindukan kasih sayang mu
Sesungguhnya kasih mu tiada gantinya

Mana perginya kasih sayang mu?
Mana perginya kerisauanmu?
Aku merindui semuanya duhai Ayah

Tiap detik yang berlalu
Aku menanti kamu kembali
Tiap detik yang berlalu
Aku menunggu panggilanmu
Dan tiap detik yang berlalu itu
Aku mnunggu kau menyebut namaku

Terlalu rindu untuk mendengar kau menyebut namaku
Terlalu rindu untuk membiar kau mengusap rambut ku
Terlalu rindu rasanya untuk makan makanan suapan dari tanganmu wahai Ayah.
Dan aku terlalu rindu untuk kau memeluk erat tubuhku ini.
Kembali lah duhai ayah
Aku sentiasa menanti kamu
Aku sentiasa menunggu panggilan mu
Aku tak mampu untuk menghubungi
Aku tak mampu untuk pulang menjengukmu
Ayah
Ambillah aku kembali
Aku mohon wahai ayah
Ambil aku kembali bersama mu
Aku rapuh ditinggalkan sendri
Aku rapuh terkapai kapai sendiri
Jujur aku tak kuat tanpa mu duhai Ayah
Kau seperti tulang belakang ku
Bagaimana harus aku teruskan perjalanan ini tanpa tulang belakang ku
Macam mana aku nak teguh berdiri jika aku tiada tulang belakang
Kembali lah duhai Ayah
Ambil lah aku kembali
Pungutlah aku kembali
Aku tak kuat ayah
Aku tak kuat

Ingat tak suatu masa dulu kau sering memeluk erat tubuh ku saat aku kesakitan
Ingat tak suatu ketika dulu kau pernah peluk tubuh ini dan menyatakan padaku
"Kuat lah anakku. Walid sentiasa ada"
Aku rindukan pelukan itu duhai ayah
Aku ingin mendengar kembali bisikan itu
Kembalilah wahai ayah
Aku mohon
Kembal untuk memberi aku kekuatan
Aku makin rapuh tanpa kamu, tulang belakang ku.

Kembalilah padaku ayah
Kembali untuk memeluk tubuh ini saat aku kesakitan
Tiada siapa yang memeluk lagi tubuh ini saat aku mengerang kesakitan
Saat aku menangis kesakitan
Kembali lah Ayah
Ambil aku kembali.
Kembali pulang dan memungut aku kembali

Mana janji mu ayah utuk sentiasa bersama ku
Mana janji yang kau sebutkan saat aku terlantar tu
Mana Ayah?
Mana hilang semuaya
Kau padamkan smua lakaran yang telah kau sendri buat
Dan kau pulangkan pada aku hanya kertas kosong
Mana hilang semuanya duhai Ayah?
Aku inginkan semua lakaran itu
Tolong corakkan semula buat aku.
Aku mohon ayah.

Popular posts from this blog

Lagi caritaku..

Assalammualaikum. Hey esya,ape kabar kamu?? ermmm mesti sape2 yg follow blog ni rase pelik kann?? at sape qid bagi salam..at sape qid tnye kabar?? hihihi lantak lahhh..nk pelik pelik lahhh janji yg thu siapa.hanya qid ngan Allah je thu.. hahah ayattt... berfalsafah plak time2 niii.... Okey sekarang qid nak cerita pasal diri kan sebulan akan dtg! Kite tolak dulu ketepi cite pasal yg menyakit kan hati... kite tolak dulu ketepi cite2 yg menyedihkan... yg penting skng qid nak story ape yg qid and member2 qid akan buat lepas nii....
okey qid story pasal qid dulu k! Qid kemungkinan besar akan mendaftarkan diri di Kolej Teknologi Antarabangsa Cybernetic atau singkatan die KTAC pada 26 May 2012.. at situ qid ambik Kursus Diploma Multimedia Kreatif. Kolej tuu program kerja sama dgn UPM. Qid rse rmai owg yg dpt tawaran untuk masuk kolej uhh!!! and qid rase ramai juga yg menolak untuk membuat permohonan di kolej tuuu... mungkin nama KOLEJ tu yg menyebabkan ramai yg x mahu kottt!!!
tapi qid??? ha…

Aku tak bahagia.

Assalammualaikum
Masuk.
Termenung.
Menulis.

Hati terdetik,
ye aku menyusahkan semua orang
aku tahu tu.
aku minta maaf.

Biar lah
aku hanya cakap pada diri.
yang orang ada disekeliling aku ni tak selama dengan aku.
Dari posting2 sebelum ni yang aku baca pun
aku selalu cakap, orang yang dengan aku tak selalu dengan aku
dan benda tu aku rasa dah sekarang.
aku lost semua nya.
dan aku dah boleh nampak, sorang sorang hamba Allah yang selalu
dengan aku pergi dari hidup aku.
aku nampak.
jelas.
Patutlah dulu aku takut nak bagi tahu orang aku sakit.
patut lah dulu aku diam jee even aku sakit.
rupanya.
aku dah tahu yang orang tak selamanya dengan aku.
aku dah boleh baca diorang rupanya tika tu.

Tapi,
tak adil.
tak adil sebab sekarang aku terpaksa hadap situasi yang aku tak nak dulu
aku terpaksa hadap tanpa aku tahu siapa diri aku yang sebenar.
aku terpaksa hadap tanpa aku kenal diri aku sendiri
tanpa aku kenal orang orang sekeliling aku
tanpa aku tahu semua benda

aku jadi terpinga pinga sekarang…

rambut rosak!!!!! TIDAKKKK...

[pic sengal..masuk ann je pic bru tak msuk lappy lgi] ..sorry..
asalammualaikumm...[x jawab dosa] hahahah.. esya qid bru pas blik dri salon haaa... gi cuci rambut + pergi potong rambut sekali... perhhh..memang abis lah duit..dah laa wax dah abis, pencuci pown dah abis....pengering rambut rosak!!! haaa ambik kauuu..semua qid kena keluar ari ni... abis duit qidd....adoiyaiiii.... at salon tadi dh 40+ pas uh wax,pencuci and pengering.... haaa brp???dak 100 ++ dah...dah lah tengah pokai haaaa.. duit bulan ni x masuk lagi..adoiiii... rase nyee kalau tak kena dgn bdk2 ni ari tu tak de de qid gi cuci rambut at salon...cuci sendiri jeee..ni takk abis jahanam...
esya..mlm tadi dowg wat party at umah.. memang best gilerr lah!! tapi ade sakit ati sikit lahhh...
tak pe lahhh..dah lepas pown benda uh... mlm tadi memang wat qid rase bangga and terharu gilerrrr kenal same dowg... ya allah..memang best gilerr... dowg jamming at umah qid.. memang best lah!! ape yg buat qid bertambah rase terharu biler dowg semua nyanyi lagu…