<!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head><body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d1574632008568096036\x26blogName\x3dBudakPEMALAS\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://aqidamsyar.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://aqidamsyar.blogspot.com/\x26vt\x3d4889051296568924402', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>




stories biography archives


Intro


AQIDAMSYAR
Melakar nama, Mencari Dunia.
Sesat Sendiri, Mula Lupa Diri
Berhenti Dipersimpangan,
Melihat Kebelakang
Mahu diri kembali.
Pulang


Monday, 26 May 2014
Hari ni hari terakhirrrrrrr
qid jumpa mereka...
dan perkabaran buruk apabila hari niii menjadi
betul betul hari terakhir aku berjumpe Uzair..
Allahu..
die pergiii buat selamanyaaa...
die pergi tnpa sebarang kata..
die pergi tanpa dijangka..
die pergii tanpa aku mengeringi jenazah nyaa...
Allahuakbarrr....

Sedang sahabat yang lain pergi menziarahnya...
sedang sahabat yang lain pergi menatap wajah terakhirnya...
sedang sahabat lain membantu mengurus jenazahnyaa...
aku disini...
disini tanpa berbuat apa apa...
disini tanpa menziarahinyaaa...
disini menunggu saat menuju ke dewan peperiksaan.
Exam bermula jam 2 petang..

aku dihalang oleh chef..
aku dihalang oleh sahabat yang lain..
aku dihalang oleh keluarga dia sendirii untuk pergi kesana...
aku tahu peperiksaan aku lagi penting..
aku thu yang pergi takkan kembalii...
aku juga tahuu yg hidup harus terus meneruskan hiduppp..
tapi aku juga ada keinginan untuk menatap muka die...
aku jugak ade keinginan untuk menguruskan jenazah nya...
aku juga ada ke inginan untuk bersama sama mengiringi jenazah nyeeee...

Tenang lah kau Uzair,
wahai sahabat..maaf jika aku ade membuat salah sepnjng pengenalan kita...
Maaf aku tidak berSama mereka sekang...
Maaf aku tidak kuat...
Aku menangis ketika ini meratapi pemergian mu...
MAAF ATAS SEGALA-GALANYA wahai sahabat..
Aku sayang kau.Aku akan rindu kauu...
Moga kita berjumpa lagiiii



Sunday, 25 May 2014
Assalammualaikum.
Aku menulis lagi hari ini..
menulis dengan diiringi seribu perasaan dlam hati niii..
penat.
itu yang utama..
badan ini,jasad ini trlalu penat dengan aktiviti hujung minggu yang padat.
penat dengan menelan segala ckp orang...
penat untuk menadah semua nyaaa..
Rehat.
Itu yang diperlukan.
Aku sedang menunggu masa untuk tros pergi jauh dri ipoh.
untuk tros hilang dri ipoh..
walaupun hanya seketika..
Mcm2 perasaan timbol bler aku katakan
"aku ingin tinggal kan ipoh!"
Perasaan ape?
Sedangkan selama ini ini yg aku tunggukan??
Dalam hati ni ada yang bahagia meninggalkan tempat ni..
dalam hati ini ada yang sedih meninggalkan tempat nii...
aku bahagia kerna aku x lagi melihat,menanggung dan menghadapi manusia manusia
yang aku benci dalam menjalani hari hari aku..
tapi aku sedih sebab aku terpaksa tinggalkan mereka yang mula rapat dengan aku..
mereka yang mula mengenali siapa aku..
Esok hari terakhir aku disini sebelum aku bergelar plajar praktikal...
esok hari terakhir aku berjumpa mereka...
esok jugak hari terakhir aku bersua muka dengan incik crush..
"im fall in love with your smile,your eye,your voice..
sory for tht.."
yang pasti lps ni aku x kan jumpe dia lagii..
2015.Aku naik ipoh semula tanpa sorang pun mengenali akuu..
ketika itu mereka juga telh hilang dari pndangan..
hilang untk memulakan hidup baru.
Hanya satu yang di harapkan..
perkenalan yg terjalin ini dapat disimpan dlm sebahagia tempat dlm memory otak kalian..
and i will do tht..

doakan yang baik baik buat aku.aku sayang kalian.
thankz visit my blog,my word,my life..
thankz for everything!


Tuesday, 20 May 2014
berulang kali ku mencuba memujuk dirimu
menjernihkan pertelingkahan antra kta berdua.
kau hilang dn terus membisu dan begini kah cara kau menghukum aku?
atas kesilapan ku menduakan dirimu...
maafkan daku.
Tak terlintas difikirn ku melukai kamu,mempermainkan cinta yg tlh kau berikan spnuhnya padaku.
tiada dua atau tiga pengganti dirimu padaku kau yg satu..
ku abadikan cinta selamanya hnya pdamu kekasihku..
bukakan lah pintu hti mu.izikan aku kembali padamu.
ku sesalkan perbuatan ku ini..tak akan berulang lgi..ku janji...
Trimalah ku kembali kasih...
biarpun ribut melanda,namun aku tetap menunggu agar terbukti cinta ku padamu
tidak kah terdetik hatimu untk memaafkan kesilapan daku..
berikan peluang sekali lagi...
hnya ku pinta!

tiba masa untuk ku pergi melangkah pergi dari sisi.
tk trlintas dihati ini tuk menyakiti hatimu lagi!
kau tatapi hati,tiada pengganti
maafkan lah kasih tempat ku bukn disini..
bisakah kau berdiri tanpa ku disisi mu lagi..
bisakah kau sndiri mengubati luka dihati!

aku tk minta lebih..hanya sedikit kemaafan..
jika ini pengakhirannya...kata kannn...
jgn biar aku menunggu dn jgn biar diri ni makin parahhh..
aku tak sehebat kauu..
aku tk sekuat kauuu..
aku thuu aku bukan sesiapa...
jd lepas kannn jika ini yg terbaik!
aku sayang.
aku kasih
aku sedih...
tapi sume nye biar aku tanggung sendiri...
kerna aku thuuu ini yg harus aku rasa dari awal..
aku tk pantas berkongsi dengan kau.
aku tk pantas bercerita pada kau..
dan aku tk layakkk sama skaliii berdamping bersama kauu!
kau hebat...
kau kuat...
kau sempurnaaa..
kau agungg..tp ingt! seagung agung nye kauuu..
AGUNG LAGI DIA DI ATAS SANA...
pada Dia kau juga kerdil..
pada Dia kau juga lemah...
pada Dia kau juga hinaaa...
sama seperti aku..
sama sehina aku...
sama sekeji aku...
sama selemah akuuu....
Maaf akuu tak sunggup...
sekali lagi aku katakan..
jika ini pengakhirnnya..hentikan lah!

Tuesday, 13 May 2014
Assalammualaikum..
Aku menulis lagi dan lagi!
Kali ni aku menulis dgn hati yg sedikt lega..lega setelah dpt meliht...
menatap pusara kamu td syg...
i'm really miss you! itu yg pastii..

Wednesday, 7 May 2014
Assalammualaikum..
petang esya..plan nak lawat kubur kamu lps present niii..tapiii
hujan lebat gler lah yunkkk..esok k..
Insya Allah.
Esya! thu tk mlm td qid dpt berita gembira dan sedikit berdukaa..
hihihihi tp xde lahh duka mane punn..actually more pade gembira.
Semalam qid dapat text dri yana...text yg mengejuttkann..
ape die?? she will marrieddddddd!!
hahaahahah insya Allah yunkk sume akan berjalan dgn lancarr..
aku tumpang bahagia untuk kauu...
klo benda nii jadi bbtl...jadi isteri yg setia k...
jd isteri yg taat..
dan yg penting jaga aib sang suami..itu pling utama...
Aku kt sini always support kauu..
actually x perlu kau tnye okey tk die..boleh ker or ape jerr..
asal kau bahagiaaa aku support jerr ko dri belakangg...
Aku x kisah kau nak kawin ngan sape...sebb aku thuu kau milik aku slamanye..
kau cousin dunia akhirat kuu..
hope lepas kau kawinn masih macm dulu yerr yunkk..
masih bersayang2 ngan akuuu..
heheeheh
pape punnn rasa ne dah lame gilerr aku tk jmpe kau kannn.last pun jmpe mase raya dluu.
tu jerrr...hmmmm
again yunkk...aku doakan yg terbaik untuk kau ngan dia kann..
always yunkk..even kita jauhhh...tapi aku slalu ingt kauu..jaga diri kat tmpt org :)

klah esya..tu jer qid story skng..
nk pi class ni ade presentationn..
ti qid sambung..
salam.

Tuesday, 6 May 2014
BODOH!
Itu ayat yg terbaik untuk kau hari nii aqid amsyar...
bodoh sebb menangis dpn org..bodoh sbb x dpt kawal perasaan...
bodohh sebab kalah dgn perasaan sendiriii!! Bodohhh bodoh bodohhH!!!!!!!!!

Abg wan..tak tahu lahh kenapa and mcm mane qid boleh menangis dpn
org..menangis dlm class plak tuuu...
abg wan...
dtang laaa...adik nak abg...nak ckp ngan abg..nk cerita ngan abg...
nak luahkan semuanyeee...
abg wannn..
kuat kan adik plz...
abg teman ahhh adik kat siniii...
adik nak abg..serius adik nakk abg,nak abg immm
adikk x kuat dah abggg...
sedih,sakit,pendam rasa semua adaaa...knp mcm nii abg??
Sampai biler kena mcm niii....
hmmmm
enth lahh adik sendiri buntuuu...

Msg die wassap die seolah2 adik ni tkde perasaan..
adik ni manusia kan abg??
adik ni ade hati mcm dowg jugkk kann abg..
tapi kenapa dowg buat adik nii mcm x de perasaan?
buat adik niii mcm patung...
atau sebenarnye dowg anggap adik nii mayat hidup??
arghhhhhh seteresssss nyeee abangggg!!!!
ape aku nak buat skng abg?
hadoiiii rasa nak lari pi melaka pelukkk kubor kau skng abgg..hmmm

abg..doakan aku kuat plz..
harap sgttt..
aku nak bertahan..sbb dh nak final nii..
aku risau abg...risau sgttt...
doakan aku yerr abg..

Aku bosan dgn sikap mu.
Aku rasa buang masa.
Kau selalu mendustakan cintaa kuuu...
Aku fikir kau tak seharus
lebih baik ku beralih.


Menulis...
menulis lagi dan lagii..
sampai bile?
tahun bler?
entah lahhh...
aku sendiri tk pastii...
Tak penat ke munulis??
Takpenat ke mengarang??
Hmmm entah lahhhh...
dh tuu jer yg aku blh buat...mcm mane ..
heee.
Nak suruh aku bersyair??
takpandaiii
nak suruh aku berpantun???
lagi tk pandaiii...
so ape blh buat???

Aku masih terpaku blerr dpt col abg mlm td...
nk marah...tk bolehh...
nak makii lagiii tk boleh kann... :/
dah laa abg kannn...
Tapi...harus ke aku ikot lg ape yg die nakkk???
smp aku bljr kat sini pun aku mengikut kehendk dieee...
abg...
ape lagi kau nakkk??
tak puas mengongkong aku dri sekolah smp skng?
tak puas maki hamun aku dri dulu smp skng??
smp blerr abg..
Mak , Ayah...
smp biler makkk???
Adikk ni dh mcm ank tiri dah..Apa niii...
mmg mak tak mengongkong adikkk...mmg mak ayah tak buat kat adik mcm ape yg abg buattt...
tapiiii smp bler life adik niii ABANG yang kena uruskannn??
smp blerr makk ayahh???
Adik penat lahhhhhhh

esya..Insya Allah Jumaat nii klo qid pi kije kat Arau qid dtg lawat pusara kamu k..
Rindu..? Itu semestinyerrrr....
kann??


Saturday, 3 May 2014
Pukul 3.28 pagi..
Aku tgk video tuuu..Air mata ni mengalir lagiii..
Akuu rinduuu giler kat kau wokk!
knp lately terlalu terasa rindu pada semuanyaaa..
Pada Ibu ayah...adik beradik aku,
pada die...pada abgg..Rindunyerrrr...
30x aku tgk bideo tuuu..30x gakk aku nangis..why??
Sampai biler nak mcm niii..
Aku penat.Itu jer

Friday, 2 May 2014
Assalammualaikum..

"Selamanya hati ini akan slalu mmujamu..
Mencintaimu seumur hidupku hanyalah padamu..
Waktuu dengarkan lahhh,slalu dktkan ku dengannya..
Hingga menutup mata,satukan lahh hatii...
Jadikan malam ku lebih indah..
Jadikan siangku lebih terang..
Biarkan bunga ku mewangi selamanyaa...."

mampu ke waktu nak dekatkan aku dgn dia???
mampu ke aku kembali normal ngan diaa??
Rabb..aku rindu dia..sangattt....

abg iwan...
kau thu semuakan...doakan aku kuat abg..doakan aku mampu tanggung semuanya..
Nak cerita kat badot...aku takotttt...Nak kongsi kat badott...aku takot...
takut badot col die maki hamun die....
kau thu badot mcm mane kann??
klo smp hangin x baik die sesilap die naik sini maki hamun org tuu kt ipoh nii..
aku x nak derrr...aku malas nak pnjng cite...
tp seriusss aku x thu laaa nk wat ape skngg..Marh mmg marah..tp aku syg kottt..
mcm2 die daa tlg akuu..haigooooo...

pape punnn untuk esokk..hope aku makin kuatt

Thursday, 1 May 2014
Pergi kalau kau rasa itu yg terbaik..
pergi klo kau rasa itu membahagiakan...
pergi klo kau rasa itu satu keperluan...
aku tkkan menghalang...aku tkkan menyerahh...
tau aku xkan berundurrrr...
apa yg aku kata..itu yg bakal aku buktikannn...
trima kasih untuk semua...
aku thu kau bahagia skng...
aku thu kauu selesa skng...
bahagia lah kamuuu..gembira lah kamuuu...
lakukan klo itu yg diperlukann

again.Thank You


Official Template By BudakPEMALAS