Skip to main content

Posts

Singgah

Assalammualaikum.
Lama sudah aku meninggalkan ruang ini
Membiarkan mereka bertanya dan mencari, dimana Pit?
Dimana Qid?
Sudah lama aku tidak diberi masa untuk menulis.

Hidup aku masih sama seperti sebelum ini,
Seperti langit yang kadang cerah dan kadang gelap.
Apa yang aku inginkan dan apa yang aku impikan tak semuanya mampu aku kecapi
Kadang aku hanya membiarkan diri aku terus hanyut tanpa sebarang tindakkan.
Seperti langit, yang hanya membiarkan hujan turun selebat lebatnya
dan biar banjir taufan berlaku.
Hakikat yang harus aku terima kini adalah redha.
Redha atas segala benda yang sedang berlaku atau bakal berlaku.
Dan aku harus selalu kena ingat,
keajaiban Tuhan itu sentiasa ada.

3 kali aku diberi peluang.
Dan kali ini, aku harus berlawan sehabisnya.
2 kali aku sendiri,
dan kali ni, aku juga harus terus kuat sendiri.
Kekuatan adalah apabila aku memikirkan perkara2 yang ingin aku lakukan
setelah segala galanya selesai.
Hanya itu.

Firstly,
Thankz untuk mereka yang bertanya keadaana …
Recent posts

Follow the flow

Assalammualaikum. Lama bukan aku tk kesini? Menulis lagi dengan hati yang kosong. Yes. Kosong. Tak ada satu pun rasa yang tertingal di dalam hati ni. Apa yang aku inginkan pun aku masih tak pasti. Biarkan semuanya berlalu tanpa ikhlas. Biarkan semua nya berlalu tanda rasa redha. Ye. Aku salah. Tapi. Itu hakikatnya. Itu yang aku rasakan. Salah lagi ke? Entah lah aku sendiri tk pasti. Yang nyata aku sedang membiarkan semuanya berlalu Dan aku hanya mengikut masa.
Sukar untuk aku luahkan semuanya Susah untuk aku nyata kan satu persatu. Tapi aku pasti Dia sangat memahami apa yang aku rasakan. Hanya Dia sahaja yang mengetahui dan memahami apa yang aku rasa Hanya Dia..
Semuanya aku akan padam. Dan aku akan buang jauh2 Semuanya. Macammana aku cuba berkeras untuk membuang mereka. Macam tu lah aku akan cuba sedaya upaya untuk membuang benda ni semua Aku akan cuba. YES! AKU AKAN CUBA.

Dugaan.

Jauh terbawa lukisan hatimu
Hilang mencari dimana kah pergi
Tinggal aku menahan luka ini
Sampai harusku pergi

Assalammualaikum
Selamat Hari Ibu, Bonda.
Tahu tak,
Sejak hari tu adik terus menipu diri sendiri.
Senyum.
Gelak.
Tak sedikit pun adik tunjuk rasa rindu,
Rasa kosong dalam hati ni.
Sampai satu hari,
Ibu juga pergi.
Pergi mengadap yang satu.
Terdiam terus adik.
Ibu pergi lepas semua org dtg untuk ambil adik.
Ibu pergi lepas benda besar jadi antara
Ayah dan Walid.
Ibu pergi mengikut Bonda.

Masa tu, adik tengok awok tu, dia tgk adik.
Dua dua terkedu.
Dua dua tersentak.
Lepas satu satu dugaan datang pada kami.
Lepas ni apa?
Adik cuma harap kami semua dilindungi lepas ni

Wok.
Aku tahu apa kau rasa.
Aku dah rasa dlu.
Kita sama wok.
Hilang org yang paling setia dgn kita.
Tapi.
Kita tak boleh buat apa.
Bonda dengan Ibu tunggu doa dari kita.

Dua tiga hari ni mood agak kelaut.
Mungkin aku terlalu rindu macam2 benda.
Tapi.
Aku kena diam.
Lagi lgi bila lately dia selalu update.
Dan aku …

Aku rindu

Assalammualaikum.
Aku rindu kawan baik aku.
Tipu kalau aku tak rindu.
Tipu kalau aku tgh happy skng.
Tipu kalau aku x sunyi.
Tipu kalau aku gembiraaaa gila dgn apa yang aku dh buat ni
TIPU!!!!!

Aku nak bestfriend aku balik.
Nak menyembang mcam2

Maafkan aku

Assalammulaikum.
Hari ni aku ada follow up pasal jantung dekat ijn
Dan tiba-tibe kena warded.

Entah macam mana semalam balik dari meeting aku boleh pengsan masa
tengah sedap2 main phone.
Nasib si afiq hakim ada.
klo tk
pishang smp pagi hanyut jantung lemah.

Apa yang aku harapkan.
Jantung ni kembali ok.
Dan kembali sihat mcm sebelum sebelum ni
mungkin masih baru sebab tu selalu sangat lemah.
Aku tk minta banyak,
cuma mintaa jantung ni kembali kuat.
Sebab lepas ni terlalu banyak benda yang aku ingin lakukan.
Terlalu banyak yang aku rancang untuk hidup aku
Dan yang pasti,
aku akan pergi jauhhh dri tempat ni
itu yang pasti.

Mungkin ada yang terbaca posting aku sebelum ni.
Sejujurnya, maafkan aku.
Aku dah cakap.
Aku takkan buat klo tk bersebab.
dan kau kenal aku siapa, malah kau ada dengan aku hari2 weh
mustahil kau tk faham lg aku mcm mane.
Aku akan ada dengan kau.
Bila semua reda
Bila semua ok.
Aku tk akan buang kau sepenuhnya.
Itu janji aku.
Kau sakit aku buat mcm ni.
Aku lagi beribu ka…

Aku kawan; Aku kawan sungguh sungguh.

Assalammualaikum
Hari ni terjaga je dri lena.
Aku terfikir.
Betul ke apa aku buat?
Mungkin ye, mungkin tidak
Mungkin tk siapa pun peduli
Mungkin.

Aku cuma mengharapkan aku lebih tenang
Aku lebih kuat.
Kuat.
Sedangkan aku sendiri thu aku tk kuat.
Biarkan beribu org dtg menyakitkan aku,
Tapi,
Aku tetap mencuba untuk kuat.
Aku pun tk sempurna

Jenis aku, aku kawan;
Aku kawan sungguh sungguh.
Aku sayang;
Aku sayang sungguh sungguh
Ada sebab kenapa aku buat semua ni
Ada sebab yang kau sendiri tak tahu kenapa aku benci.
Ada sebab.
Biar aku dgn dia je tahu kenapa.

Satu yang perlu kau tahu,
Aku sendiri takkan buang kau.
Tapi bila aku buat,
Kau kena tahu ianya bersebab.

Salam

Terima kasih.

Assalammualaikum

Semalam
Entah macam mana,
tanpa aku sangka.
Roy ada depan mata aku.
Allahuakbar.
Terima kasih tuhan.
Kau masih hntr orang2 yang aku perlukan
untuk naikkan semangat aku ni balik

Sejujurnya.
Aku penat pura pura okey depan orang.
Depan orang2 yang ada dengan aku setiap hari.
Aku penat.
Apa yang ada dihati aku.
Apa yang aku rasa.
Aku sahaja tahu.

Bukan aku tak mau cerita semua dekat sini dah.
Tapi,
Aku dh rasa aku perlu tapis setiap apa yang diceritakan di sini
Blog ni tk macam beberapa tahun yang lalu
Blog ni bukan orang yang rapat sahaja tahu
Blog ni bukan tempat yang aku boleh jujur sejujur jujurnya lagi.
Bukan.
Jadi, since aku tkde sorang pun kawan baik dpn mata.
Aku pilih untuk berdiam.

Dan tiba tiba tuhan tu gerakkan hati Roy
untuk datang kl lawat aku.
Walau kami baru berjumpa
Tapi, dia seolah olah memahami apa yang sedang aku rasa
Banyak kali dia pesan.
Kuatkan semangat.
Allah tu tk kejam.
Banyakkkkkk kali sangat dia pesan.

Lama.
Lama kami menyembang semalam
Dari c…