Skip to main content

Posts

Airmata lelaki.

Assalammualaikum.
Awalnya hari ni aku ok.
Aku boleh gelak.
Aku tak fikir apa.
Sampai satu saat, dia call nak aku hanya dengar tangisan.
Aku tanya kenapa?
Dan dia jawab ; Aku tak kuat dik. Aku rindu
Dan secara tiba tiba aku juga menitik.

Airmata seorang lelaki tu takkan mengalir
kecuali dia dah terlalu memendam rasa

Aku faham.
Aku mengerti.
Aku tahu terlalu berat apa yang dia galas sekarang
Dengan kehadiran aku.
Dengan macam macam benda
Aku tahu jugak dia sndiri.
Dia punya ramai sahabat atau kenalan.
Tapi
Bukan sikap dia untuk share masalah dengan orang yang dia kenal
Yang dia tahu; buang orang lain ketawa
Buat orang lain gembira, tersenyum.
Dan dia terus memendam rasa

Kuatlah.
Sesungguhnya kekuatan aku ni ada pada kau.
Jatuhnya kau,
Jatuh juga aku bro.

Recent posts

Warkah Untukku, Bunga;

Assalammualaikum. First aku kesini untuk menulis kata tahniah buat Ara Johari Tahniah kerana berjaya bawa lagu Warkah Untukku dengan baik Dan sampai pada hati semua insan yang mendengar. Tahniah juga aku berikan kerana lagu itu sendiri berjaya Ke final AJL. Sesuatu yang baru buat kamu. Sesuatu yang besar buat kamu Dan sesuatu yang sangat mencabar buat kamu. Terus mencuba buat sebaik nya. Terus biar warkah itu dibaca oleh semua. Terima kasih.
Semoga berjaya juga aku ucapkan buat Bunga yang sedang cuba menempah tempat dihati insan Yang sedang terluka. Bunga punya keunikkan dia sendiri. Bunga itu berbeza dengan penerima warkah. Bunga itu suatu kenangan yang ada pahit manisnya Dan yang pasti, Bunga sentiasa ada dalam hati. Dalam ingatan walau dimana saja berada. Simbolik Bunga itu sendiri memberi perbedaan pada siapa yang tidak mengetahui. Pada setengah insan, Bunga itu mengembirakan Bahkan Bunga itu juga memberi kesegaran. Tapi hakikatnya. Bunga itu yang membuat diri terkulai layu.
Salam.

Jika sempat

Assalammualaikum.

Jika sempat ku sambutkan
Senyuman manis itu darimu
Jika sempat ku hiaskan
Hidupmu dengan rasa sayangku
Tak mengapa ku percaya
Aku pasti akan pulang padamu
Tak semudah yang kau sangka
Biar ku tersiksa menanti dirimu

Jika sempat ku nyanyikan
Lagu yang ku tulis untukmu
Jika sempat ku berikan
Seluruh hidupku padamu
Mungkin dilumur prasangka
Merekah jiwa kita pedih tak terkata
Cukup sudah kau derita untuk selamanya

Terimakasih

Assalammualaikum, Abang, Aku cari kau sekarang bang. Semua orang ignore aku skang abang. Aku sakit gila hadap benda ni. Dan smp stu tahap, aku cakap pada ajam, carikan aku orang yang aku tak kenal dan jaga aku skang. Dan aku juga minta ajam untuk tk perlu datang lagi untuk jumpa aku. Aku tak nak jumpa siapa siapa. Dan aku taknak ckp dgn siapa siapa termasuk dia. Sampai aku oke aku sendiri akan contact dia. So skang ni dia datang bila perlu jumpa doktor je. Dan aku syukur ajam ikut je apa aku nak, Ajam hormat permintaan aku and keputusan aku tknak jmp org. Terima kasih.
Belum sebuln lagi bang aku sdar. Belum sebulan lagi aku terima keadaan aku skng. Tapi ramaiii manusia ignore aku abang. Ye aku bukan malaikat untuk org layan aku dengan baik Tapi, aku ade perasaan. aku xde siapa bang. Bonda, walid tak terima aku dh. Mungkin sebab tu diorng pun tk nak berkawan dgn aku dah. Ye laa. Darah daging sendiri boleh buang aku ni kan plak orang luar kan. Aku kecewa dengan semua org bang. Aku buat baik dengan orang, oran…

Aku Akan pergi

Aku akan pergi dulu Sudah tertulis sebegitu Kau simpan lah semua kenangan Untuk kau teruskan perjalanan Usap airmatamu Ukirkan senyuman di bibirmu Cinta kita dibataskan masa Kau harus bangkit semula; Hatiku yang pernah ku pinjamkan Ku ambil kembali tuk bawa pergi
Sakit ini tiada tertahan Telah sampai waktunya, engkau relakan Kubawa cintamu ke akhirnya Hanya yang kupinta kau lepaskanlah Lepaskanlah.. aku pergi

Terima kasih sahabat jahanam

Assalammualaikum.
Terima kasih pada siapa saja yg pernah mendoakan aku.
Tuhan saja boleh balas.
Aku ada satu soalan. Masih ada lagi org yg nk berkawan dengan orang yang berpenyakit?
Hahaha aku tahu, tkde.
So siapa je yg nk pergi dari hidup aku. Go on;
Aku dh redho.
Aku tahu aku kne terus kuat. Tuhan tu bg aku peluang. Aku kne teruskan wlpn benda ni semua menyakitkan.
Lagi sakit bila kwn susah senang kau cakap,
lepas ni klo tk penting tak pyh cari;
Ye. Hakikatnya aqid amsyar. Kau dh tak berguna pada sesiapa.
kau manusia yg botak mcm toyol ni dh tk berguna pada sesiapa. Harus sedar diri. Dan terima semua ni. Tuhan tu tengah trus uji kekuatan kau aqid amsyar oi.

Terima kasih sahabat jahanam

Siapa yg nk stay, aku terharu. Terima kasih.

27 October 2017

27 October 2017
Aqid Amsyar atau nama pena BudakPemalas masih lena dibuai mimpi sejak 2th Oktober 2017.

Aku orang yang bertanggungjawab menjaga dan beri kasih sayang sepenuhnya buat dia. Cukup kenal aku sebagai Ajam.

Meninggalkan cerita disini bukan ingin menarik follower blog nie. Tapi wujudnya aku disini untuk memberi dia melihat apa yang sedang berlaku sekarang. Benar.
Dia tidak dapat membaca sambil lena.
Tapi aku pasti, disini tujuan pertama dia apabila di alam maya.

Hari nie aku masih menanti khabar sedarnya dia. Walau jarak antara aku dengan dia sangat jauh sekarang, aku menanti panggilan.

Menjadi persoalan aku sekarang, mana darah daging dia? Mana sahabat dia? Mana orang yang dia tak pernah tinggalkan? Mana?

Benda yang paling membuat aku kecewa apabila wujud manusia yang menabur fitnah ke atas dia. Apa silap dia?

Jangan berkata apa2 kalau tak tahu hujung pangkalnya. Aku, family aku, Roy (along dia) cuba sebaik mungkin pulihkan dia. Cuba jaga dia siang malam. Cuba kerah otak fik…