Skip to main content

Posts

Allah permudahkan.

Assalammualaikum
Dan tiba tiba hiba
Nak cakap pada siapa apa yang aku rasa pun aku tak tahu.
Nak luah macam mana pun aku tak tahu.

Ya Allah.
Kau permudah kan lah segala urusan aku bermula esok
Kau kuatkanlah semangat aku
Kau kuatkanlah aku.
Dan kau jaga lah orang orang yang aku tinggalkan ni
Sebab aku terlalu sayangg mereka semua.
Terlalu.
Recent posts

Ku tak bisa

Sejak terpisah jauh darimu,
Tersiksanya jiwa menahan rindu.
Ingin bertemu dan bersamamu,
Melihat wajahmu penawar rindu.


Inikah yang harus ku lalui,
Terpisah ku dari sijantung hati.
Ku kan setia untuk bersamamu,
Sehingga ke akhir waktu.


Ku tak bisa jauh darimu,
Ku tak bisa menanggung rindu.
Hanya kamu kekal bertakhta,
Dalam hatiku.

Ku merindu senyum bibirmu,
Ku merindu tingkah manjamu,
Sabar sayang,
Ku pasti takdir milik kita berdua.

Sory

Assalammualaikum,
Biarlah apa mereka nak cakap.
Malas nak fikir
Malas nak layan

Aku tahu aku salah.
Tapi. Biar lah
Aku malas nak fikir
Aku malas nak bersuara lagi
Aku memang tahu aku salah
Maaflah

Aku sendiri keliru
Bagi lah aku pulih sepenuhnya
Bagilah aku masa
Aku akan mcm dulu
Aku akan jadi adik korang yang dulu.
Aku janji

Maafkan aku ye?

Perasaan tu tak boleh tipu

Assalammualaikum.
Mungkin orang boleh tipu aku macam macam benda
Benda benda yang aku dah lupa.
Benda benda yang aku selalu buat, orang boleh cakap apa saja untuk tipu aku
Tapi
Ingat satu saja.
Perasaan tu korang tak boleh tipu
perasaan yang aku sedang rasa sekarang, korang tak boleh tipu
Perasaan aku masih sama.
Hati aku masih sama

Kemas kemas barang untuk pindah semua ke kl
buatkan aku rasa satu perasaan
yang aku sayang gila tempat ni
ye. aku sayang tempat ni.

Mungkin aku
tak ingat satu pun ha dekat sini
tapi korang kena tahu,
perasaan aku masih sama.
sayang dengan tempat ni.

moga akan ade masa dekat sini lagi.

Jujur aku penat

Assalammualaikum.
Aku tergamam
Bila tadi aku pergi hospital,
Aku tengok result darah,
Banyak darah putih dari darah merah.
Dan sebab sebab kenapa badan aku lebam lebam
Adalah sebab darah tu
Lemah dia, tuhan tu je yang tahu
Mcm mana susah aku nak kuatkan diri ni, tuhan tu je yang tahu.

Jujur. Aku penat.

Aku tak bahagia.

Assalammualaikum
Masuk.
Termenung.
Menulis.

Hati terdetik,
ye aku menyusahkan semua orang
aku tahu tu.
aku minta maaf.

Biar lah
aku hanya cakap pada diri.
yang orang ada disekeliling aku ni tak selama dengan aku.
Dari posting2 sebelum ni yang aku baca pun
aku selalu cakap, orang yang dengan aku tak selalu dengan aku
dan benda tu aku rasa dah sekarang.
aku lost semua nya.
dan aku dah boleh nampak, sorang sorang hamba Allah yang selalu
dengan aku pergi dari hidup aku.
aku nampak.
jelas.
Patutlah dulu aku takut nak bagi tahu orang aku sakit.
patut lah dulu aku diam jee even aku sakit.
rupanya.
aku dah tahu yang orang tak selamanya dengan aku.
aku dah boleh baca diorang rupanya tika tu.

Tapi,
tak adil.
tak adil sebab sekarang aku terpaksa hadap situasi yang aku tak nak dulu
aku terpaksa hadap tanpa aku tahu siapa diri aku yang sebenar.
aku terpaksa hadap tanpa aku kenal diri aku sendiri
tanpa aku kenal orang orang sekeliling aku
tanpa aku tahu semua benda

aku jadi terpinga pinga sekarang…

Biarkanlah.

Biar waktu tentu takdir kau dan aku
biar hati jadi saksi bersamamu
namun aku tak sanggup merelakan
hancur semua
namun ku tahu yang kau harusku lepas kan
biarkan semua kenangan yang indah
akan selalu ada
kau dan aku bersama
biarkan lah sayang
cinta kita hilang
walau kita tak rela
tinggakkannya demi kita.
ku doakan
kau terus dengan jalan yang baru
andai itu adalah yang terbaik untuk mu
Namun aku tak sanggup merelakan
hancur semua
namun ku tahu yang kau harusku lepaskan