<link rel="me" href="https://plus.google.com/+aqidamsyarAmsyar" /> <link rel="openid.server" href="https://www.blogger.com/openid-server.g" /> <!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head><body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d1574632008568096036\x26blogName\x3dBudakPEMALAS\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://aqidamsyar.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://aqidamsyar.blogspot.com/\x26vt\x3d4889051296568924402', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>




stories biography archives


Intro


AQIDAMSYAR
Melakar nama, Mencari Dunia.
Sesat Sendiri, Mula Lupa Diri
Berhenti Dipersimpangan,
Melihat Kebelakang
Mahu diri kembali.
Pulang


Thursday, 25 May 2017
Assalammualaikum.
Ramadhan dah dekat.
Semua asyik mencari keluarga.
Dan aku hanya melihat tanpa buat apa.
Kenapa?
Sebab aku sendiri tak tahu mana arah harus aku tuju.
Awalnya,
malas untuk melayan perasaan yang tah apa2
Tapi aku tewas.
Dari semalam lagi sebenarnya.
Dari semalam aku mula mencari cari mana walid aku
Dari semalam aku mula mencari mana bonda aku
Aku mencari mana family aku.
Ye,
Bendaa ni aku dh dekat tiga tahun aku rasa benda yang sama
Dan makin lama aku makin rapuh.
Rapuh dengan perasaan aku.
Even lately aku dapatt tahu yang semua rawatan aku ditanggung oleh walid.
Perasaannya masih sama
Kosong.
Kosong sehingga aku rasa, kenapa perlu dia mengambil berat?
Ye. Aku ego, sombong dgn diri aku sendiri.
Tahu kenapa aku fikir mcm tu,
sebab aku tak nak mengharap apa apa dah.
Nanti aku sendiri yang sakit.
Sakit tu, aku sendiri yang rasa, aku sendiri yang tanggung.
Sendiri.

Dan aku rasa perasaan ni dtg balik sekarang bila hampir semua kenalan bertanya
"tak balik ke pose dgn fmily?"
aku hanya mampu tersenyum
Bila balik rumah, aku menitik
satu satu nya fmily aku blh hubungi skang ni adalah along sahaja.
hmmm
tapi aku thu,
dia pun ade fmily dia sendiri.
dan x lama lg dia pun nak balik kg dah.
dan aku??
Tinggal sendiri laa syahduuuuuu
hahahahah bodoh laaaa
sumpah aku cakap makin hari aku makin rapuh.
rapuhhhh serapuh nya.
nanti.
suatu hari mungkin aku akan kuat.
sendiri rapuh, sendiri positif kan diri.
hmmm
sabar lah wahai hati.

Salam

Assalammualaikum.
Aku minta maaf ajam
aku minta maaf paklang.
aku minta maaf alang, sham,iwan
ye betul kata ajam,
abang mana tak sedih klo tengok adik dia mcm ni
ye. aku tahu aku salah.
aku salahhh gilaa.
aku minta maaf, and benda ni takkan berulang.
aku thu, sesetan mane korang, korang tak suke adik korang
mcm tu jugakkan.
aku minta maaf

Saturday, 20 May 2017
Sering mahu mengadu
Tapi pada siapa yang seharusnya ku tuju
Aku atau dirimu

Apa yang mampu ku lakukan
Perasaan tak menentu tanpamu
Hidupku tanpamu

Dan aku tak biasa
Tengking tanpa bertanya
Aku tak biasa
Marah tanpa sebabnya
Dan engkau tak biasa
Belajar untuk bertahan
Bukan semua benda
Kau dapat itu sepadan
Dan engkau pula jawab

Bila kau yang salah kau beri alasannya
Ini tidak adil
Ini tidak adil
Bila ku terluka
Di mana pengubatnya?
Ini tidak adil
Ini tidak adil

Kadang nyata mata aku kabur
Walhal hanya pesananmu ku akur
Namun terjebak kehendak sementara
Macam pengacara tapi acara tak kena gaya
Mungkin tidak mengenali aku berkelahi
Mungkin sering diadili takut mendampingi
Ku tak bingit cuma tentang pangkat dan wang ringgit
Habis bagaimana kalau masih ada yang terpinggir
Harapan
palsumu harapkan aku
Terangkan alasanmu aku nyalakan lampu
Ingin harungi cabaran bersama
Aku pinjamkan bahu engkau sandarkan kepala
Tapi berapa lama mahu kekal
Diri ini dibedal teruskah aku cekal
Posisi aku kebal tak bermakna ku kuat
Belajar bertindak adil dalam apa ku buat
Cukup

Bila kau yang salah Kau beri alasannya?
Ini tidak adil
Ini tidak adil
Bila ku terluka
Di mana pengubatnya
Ini tidak adil
Ini tidak adil

Keliru memahamiku
Apa yang belum cukup
Pasrah ku cuma membisu
Apa yang aku mahu

Bila kau yang salah Kau beri alasannya
Ini tidak adil
Ini tidak adil
Bila ku terluka
Di mana pengubatnya?
Ini tidak adil
Ini tidak adil

Bila kau yang salah Kau beri alasannya
Ini tidak adil
Ini tidak adil
Bila ku terluka
Di mana pengubatnya?
Ini tidak adil
Ini tidak adil.


Mencuba semampu aku untuk senyum depan semua orang yang aku jumpa
Bila bell tnya kenpa, automatik mata menitik
Tak mampu nak luah, tp air mata ni turun kenapa xtau lah
Allah,
Rasa ni dtg lgi
Kenapa skang??
Kenapa masa aku tgh bz mcm ni
Kenapa?

Aku tahu aku siapa kat mta kau,
aku tahu aku punye sikap mcm mane kat kau
Tapi tak perlu tuduh aku mcm tu
Takperlu pandang aku sehina tu
Aku ade maruah bro,
Serius aku ckp, aku ade maruah.
Nape nak kena cakap mcm tu, tuduh mcm tu.
Apa yang kau ckp ni,
sampai mati aku akan ingat bro,
sampai aku matii aku akan ingt mcm mana kau hina aku sekang

Satu je aku nak ckp,
dlm hidup aku skang aku bukan ada siapa2
aku hanya ada kau.
Kau lah abang aku, kau bapak aku, kau mak aku gakkk.
Cuba kau bro.
Along tu siapa?
Along tu orang luar yang aku bru kena 2 tahun  dan aku hanya menumpang kasih dengan dia.
Yes.
Aku sayang dia sama mcm mana aku syg kau
Tapi kau kne ingt bro,
Aku kenal kau lagi lama.
Kau yang kutip aku masa aku kne buang dlu
Kau yang datang bro
Kau gak yang tanggung aku slama ni.
Along tu, tiba masa dia nak pergi dri hidup aku ni, bilabila pun dia boleh
Dan masa tu, aku tak boleh halang!
Sebab aku tahu aku bukan siapa siapa untuk halang dia.
Aku bukan siapa2 dia bro.
Patutnya kau lagi faham aku mcm mane,
ptutnya kau lagi tahu sikap aku mcm mane.
Apa yang buat kau tuduh aku mcm tu?
Apa yang buat kau hina aku mcm tu?
Kenapa bro buat aku mcm ni??
Jangan dtg klo nak buat aku menangis mcm ni.
Aku dh cukup rapuh skang ni.
Aku sangat rapuh skang ni.
Aku tak de siapa untuk kuatkan aku selain kau bro.
Aku tak ada siapa siapa.

Btw, thankz atas semua hinaan kau tu.
Thankz untuk semua tuduhan kau tuu.
TERIMA KASIH BANYAK; BRO!

Wednesday, 17 May 2017
Dengarkan bibirku berbicara
Tapi
Dari hatiku yang kini sepi
Kenapa pula perlu berpisah bila semua punya cinta dijiwa
Apa mungkin ini selamanya
Ataupun ini hanya seketika
Kenangan yang tersimpan dihati sampai mati
Ku janji kan pula suatu hari nanti

Ku ada kamu.
Tapi ku perlukan jawapan jujur dari kamu
Biar dunia pun tahu

Kau,
Kau penipu.
Setiap tutur kata mu hanya permainan mu saja
Untuk aku

Sedihnya hidup begini

Setiap yg ku lalukan untuk dirimu
Terasa bagai kan angin berlalu
Bila dirimu tiada, hati ku rasa hiba
Kau tanda bahagia, kau lah dunia

Walaupun aku tahu, kau bukan milik ku
Kau perlu tahu sedinya novel cintaku
Biarlah yang fahami hanya diriku saja
Ku tetap berdoa agar kau bahagia.


Salam.



Official Template By BudakPEMALAS