<link rel="me" href="https://plus.google.com/+aqidamsyarAmsyar" /> <link rel="openid.server" href="https://www.blogger.com/openid-server.g" /> <!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head><body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d1574632008568096036\x26blogName\x3dBudakPEMALAS\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://aqidamsyar.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://aqidamsyar.blogspot.com/\x26vt\x3d4889051296568924402', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>




stories biography archives


Intro


AQIDAMSYAR
Melakar nama, Mencari Dunia.
Sesat Sendiri, Mula Lupa Diri
Berhenti Dipersimpangan,
Melihat Kebelakang
Mahu diri kembali.
Pulang


Sunday, 16 July 2017
Remy,
Aku ada mcm mcm benda nk cerita
Macam macam benda kau kne thu bro
Sbb lately macm mcm bnde aku hadap
Balik lah mie
Teman aku
Aku thu kau akn dgr je kn apa ku nk ckp
Aku rindu kau mie
Aku rindu sangat

Assalammualaikum
Aku tak tahu apa aku rasa skng
semua rasa bercampur dalam satu hati dlm satu perasaan
apa ni??
Apa aku nak sebenarnya?


Friday, 14 July 2017
Assalammualaikum
Abang
Malam tadi aku dpt news x best.
Bukan ajam yang cakap.
But along yg bgtahu
aku x thu lah ajam yang suh dia inform ke apa
lepas tahu je aku terus x leh pandang muka along
aku jd blank
aku jadi tanya kat diri ni; sampai bila?

Ajam.
Aku minta maaf buat kau susah hati
aku minta maaf buat kau sedih
aku x minta semua ni jam
aku sayang kau
kau jangan tinggal aku pls
aku ada kau je jam

Sunday, 2 July 2017
Aku kan tetap disini
masih tersipu menyanyi lagu lagu mu
yang membunuhku

Takpernah walau sekali
aku berhenti berlari
mengejar kamu
menandingimu

Mendayu dayu hasil karyamu
Ku pemuja mata kirimu
Ku peminat radio dilehermu

Alunan halus teliti
lirik seni kata hati
bagai pelangi mewarna langit

Teguh mana kau berdiri
bukan kah kau makhluk asing berwana kuning memetik tali

Mendayu dayu hasil karya mu
Ku pemuja mata kirimu
Ku peminat radio dileher mu

Dan kepadamu ku berterima kasih


Dan kau tanya dlm diam dengan mata kau biar pejam
bagai mana mungkin pujuk diri
di riuh engkau berdiri

satu persatu hilang ertinya
berdikit dikit menyesak dada
mahu kau lari dan bersembunyi
tapi mana kau harus pergi

Haus
tak terpuas lautan
lapar tak terkenyangkan
kau tahu
namun tak kau akur kan

kau selongkar bumi langit petalang
segak jawabnya lama kau ada
maka perlu apa kau bongkar gali
kalau cuma diletak tepi

sayu
tak terjelas fikiran
repah tak tersambut kan
kau tahu
namun tak kau akur kan

Apa kau cari yang sebetul betulnya
lama mana begini
bertelanjang jiwanya

apa kau nanti yang sesungguh sungguhnya
malam siang berganti
jawabnya tetap sama

apa kau cari yang sebetul betulnya
lama mana begini
bertelanjang jiwanya

apa kau nanti yang sesungguh sungguhnya
malam siang berganti
jawabnya tetap sama

sayu tak terjelas fikiran
rebah x tersambutkan

Kau tahu kau sayu,
kau rindu sama Tuhan;


Official Template By BudakPEMALAS