Skip to main content

Sebak

Assalammualaikum.
Ramadhan dah dekat.
Semua asyik mencari keluarga.
Dan aku hanya melihat tanpa buat apa.
Kenapa?
Sebab aku sendiri tak tahu mana arah harus aku tuju.
Awalnya,
malas untuk melayan perasaan yang tah apa2
Tapi aku tewas.
Dari semalam lagi sebenarnya.
Dari semalam aku mula mencari cari mana walid aku
Dari semalam aku mula mencari mana bonda aku
Aku mencari mana family aku.
Ye,
Bendaa ni aku dh dekat tiga tahun aku rasa benda yang sama
Dan makin lama aku makin rapuh.
Rapuh dengan perasaan aku.
Even lately aku dapatt tahu yang semua rawatan aku ditanggung oleh walid.
Perasaannya masih sama
Kosong.
Kosong sehingga aku rasa, kenapa perlu dia mengambil berat?
Ye. Aku ego, sombong dgn diri aku sendiri.
Tahu kenapa aku fikir mcm tu,
sebab aku tak nak mengharap apa apa dah.
Nanti aku sendiri yang sakit.
Sakit tu, aku sendiri yang rasa, aku sendiri yang tanggung.
Sendiri.

Dan aku rasa perasaan ni dtg balik sekarang bila hampir semua kenalan bertanya
"tak balik ke pose dgn fmily?"
aku hanya mampu tersenyum
Bila balik rumah, aku menitik
satu satu nya fmily aku blh hubungi skang ni adalah along sahaja.
hmmm
tapi aku thu,
dia pun ade fmily dia sendiri.
dan x lama lg dia pun nak balik kg dah.
dan aku??
Tinggal sendiri laa syahduuuuuu
hahahahah bodoh laaaa
sumpah aku cakap makin hari aku makin rapuh.
rapuhhhh serapuh nya.
nanti.
suatu hari mungkin aku akan kuat.
sendiri rapuh, sendiri positif kan diri.
hmmm
sabar lah wahai hati.

Salam

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.