Skip to main content

Alhamdulillah!




Assalammualaikum esya!
heyy!!
semua nye dh berjln ngan lancar..alhamdulillah!
esya...qid happy sgt skng!...
sbb org yg slalu ngan qid..yg slalu support qid setia tunggu qid kat sni..
sedar2 jeee qid..dowg ade depan mate qid pagi tdi..
qid thu knp jasad qid ni bertenaga sgt!
mungkin sbb dowg ade depan qid support qid kott tuh yg memberi semangat buat qid...
thankz mama,ayah...abg..sis and ira dan remy!!
aku syg kowg sgt2...
even kowg marah aku..even kowg benci aku...
kowg masih ade kat sni blerr dgr sesuatu jadi kat aku kannn..
thankz kawan!
tq so muchhh!!!
semalam qid masuk bilik azap uhh tepat pukul 10 malm...
ikot kannn masuk awal dlm pkul 7 lebih..tapi th mcm mane bleh tekanan drh tinggi and sesak nafas...
qid tk thu knp!
and last2 pk cu bg ubt tido then qid tido! dowg kte qid masuk pkul 10 kuar dlm pkul 12 lebih...
pak cu sendiri ckp mcm ni " tk thu knp kli ni kau blh sedar awal.dan thu knp smlm semua nye berlaku cepat.kau pun nampak mcm xde pape.."
hahhaha klkar ayt pak cu..mmg nmpk mcm xde pape pkcu!
tpi yg menanggung sakit nye qid..bukan pak cu!
hehehheeh..
entah lah esya...mungkin btl kate walit...if semangat qid kuat..insyaAllah semua berjalan dgn baikk sekali!
nak thu tk esya..sebelumm qid masuk wad..qid gi jmpe walit dlu!!
qid ckp at die..qid cerita kat die mcm mne gemuruh nyee hati qid nihh..bertpa takut nyee qid nihh!
semua qid ckp kat die....
last2 tuhh lah yg die ckp kat qid..die kte qid kne kuat semangat!
and die jugak ckp doa die sentiase ade kat qid...
hermmm~~~qid hanya tido selama 11 jam jee mlm tdi...sakit mmg terase..tp badan tk rse lemah pownn..
Alhamdulillah semuanya berjalan dgn lancar...
Terima Kasih Ya Allah! :)
*qid harap lepas ni xde pape lagi yg jadi! :D

Satu lagi cerita mase lepas qid sedar tuhhh..
dh borak2...skali abg ajam smp ngan aunty!
borak2 semua...tetibe abg ajam ckp mcm nihh "kau fhm skng?"
qid pelik lahhh..qid tnye balikk "fhm ape abg?"
"ape yg jadi dpn mate kau?"
hermmm~~ qid blurr jap mase tuhh...ape yg jadi??
diam punye diam tetibe abg ajam ckp lagi "Mane kawan2 kau kat ipoh?"
serta merta meremang bulu roma qid..huhh!! seriuss terkejut blerr die tnye mcm uhh!
mase tuhh ira and remy bru jee balikk!
qid pown ckp lahh "abg ckp ape nihh?"
then die repeat blik ape die ckp....
qid tnye die.. "knp abg tnye mcm ni?"
last2 die ckp mcm nihh

 "selama nii kau buat mcm2 at ira..at remy...skng spe yg ade dpn kau blerr kau bkk mate?sape yg teman kauu spnjng kau ade kat blik pembedhan??siape??ade dowg yg kau sanjung tuhh skng nii??ade dowg teman kauu kat snii??tak de dikk~~ pakai2 lah kau pikir lepas nihhh"

huhhh mmg berbise bahase abg ajam kli nihh...
rupe2 nye die thu ape yg jadi antre qid ngan remy and ira...
rupe2nyee ira and remy ckp kat abg ajam ape yg dowg ckp kat qid hri tuhhh...
qid tk sangka!
qid cube nak bg thu abg ajam mcm2 benda..qid cube nak explain kat abg ajammm...
tp...abg ajam ckp mcm nihh blerr qid try nak ckp sesuatu kat die "dah..abg tk nk dgr pape..Pandai kau pkir pas ni..syg klo ko lps kann kwn mcm uhh"
adoiyaiiii....
ya Allah abg ajam! kau kena dgr ape yg aku nk explain abg!
 untk pengetahuan kauu abg!
aku sendri x thu btl atau takk yg aku ni hanya lebihkannn kwn2 kat ipoh dri mereka...
sethu aku lahh abg..aku x de kwn yg 100% rpat ngan aku spnjng aku kat sni!!
tiade abg..ade pownnn..but hbngan kami makin renggang!
aku sendri x thu mne punce smp ira ngan remy ckp aku mcm tuhh..
untuk pngetahuan kau lah kan abg! aku kat snie...aku byk wat hal aku sendri dri bergaul ngan member2 sni!!
aku x blh...aku cube sedaya upaya aku utk x rapat ngan sape2..aku cube abg!
sbb tu mase dowg ckp mcm tuhh aku terkejut glerr...
aku tk thu lah nak ckp ape lagi abg!
klo aku ckp mcm2 kang kowg tk nk percye ann!
lantak lahhh..pape pown aku bertrima kasih lahh kat dowg berdua!
even dua2 masih marh kat aku..tp dowg ttp dtg jmpe aku...
tgk aku..ziarah akuu..trima kasih sgt!
kowg mmg kwn terbaik akuu!!
thank you so muchhhh!!!!!!

* Okey lah esya..qid out dlu ya!
SALAM


Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

Morning!

Ni gambaq ngan #KukuBesi yang qid promise nak masukkan tuh :D Assalmmualaikum esya! heyyy morningg!! haa felikk tk kenapa qid masukk pepagi bute nihh?? Hahahah actully qid tk tidoq pownn malam tadiii... entah laaa..mcm2 dugaan plakk dtg malam tadii..hanya mampu bersabarr and harungi jee semuanye.. Siyezlyy qid tk thu kenapa sem nii qid jadi seorang yang pemarah..SEMULA! Ya Allah....Pantang org buat silap,pantang org kuang ajaq,pantang org buat qid menunggu memang hanginnn laa qid satuu badannn..Tak kisah lahh sape org tuhhh..Akak abg or member sndriii!! yang qid thu marah marah marahhhh..! Aghhhh!!! kenapa qid yg dulu dtg balikk dlm diri nihhh?? qid tak nak jadi pemarahh..qid tak nak jadi hanginnnn macm dluu!!! qid tak nak! how lahhh esya??? yang qid ingt dluuu qid start jadi tak pemarahhh lepas abg iwan nasihat kann qid sumeee... but now?? whoo?? Ajam?? memang takk lahhh! NEVERR!! tgk muke die pown skng nii QID MENYAMPAH! Enth lahh esyaa..Ape yg buat qid jadi mcm n