Skip to main content

Aku Okey!

Assalammualaikum.

Tiga hari sudah terjaga dri lena dan hanya
memikirkan benda yang sama.
Arwah abg wan pernah cakap
"klo kau fikir benda yang baik baik, insya Allah yang baik baik je jadi"
Dan itu yang aku lakukan dari
hari pertama aku dapat tahu.
Insya Allah semua yang baik baik je jadi.
Izwan.
aku rindu kata kata semangat dari kau.
aku rindu semuaa tentang kau.
adik kau ni tengah terduduk jatuh
dan masih mengharapkan kau datang untuk
menghulur tangan kembali.
aku pasti semuaa abang aku tahu apa yang jadi sekarang.
semuaa apa yang aku rasa sekarang
dan semua apa yang aku fikirkan sekarang.
Bukan tak percaya pada takdir,
bukan ingin menolak takdir.
tapi hati ni kuat dan terlalu ingin semuanya kembali.
mereka kekuatan aku, semangat aku
dan mereka orang orang yang tak pernah menolak aku
walau apa pun jadi pada aku.
malah saat aku tersungkur teruk mereka tak pernah
lupa untuk menghulur tangan membantu.

Ajam.
aku tahu kau ada.
aku tahu kau cuba untuk menganti tempat izwan.
tapi maaf ajam.
aku masih membayangi izwan akan kembali,
walau aku tahu ia hanya imaginasi aku,
tapi aku tahu oneday aku akan jumpa jugak dia.
dia abang yang tak pernah menolak aku walau
apa pun aku lakukan pada dia.
dia hadam semua sikap aku,
dia tadah semua herdikan aku.
dan dia juga orang sering beri aku seribu satu
kata kata yang sering membuatkan aku bangkit semula.
dan aku rindu itu semua.

Along..
Bukan niat aku ingin meraih simpati,
bukan niat aku ingin membuat semua risau.
tapi aku hanya ingin berkongsi rasa,
berkongsi cerita.
Maaf Along aku cerita benda tak sepatutnya pada kau.
Satu sesalan besar aku rasakan saat kau terdiam
masa aku bagi tahu tadi.
Masing masing hilang kata-kata kan?
itu yang aku rasa saat aku sendiri mendengar semua.
Aku cuba menyembunyikan semua dari kau Along.
tapi aku x boleh.
dan kadang kala aku rasakan kau juga seperti izwan.
menjadi satu kemestian buat aku untuk beritahu kau.
walaupun berat, tapi aku lakukan.
Maaf sangat-sangat along.

Kata pada diri.
semua akan okey.
Kata pada diri.
aku okey.
Kata pada diri juga
semua ni hanya permainan dunia,
dan lebih tepat ianya pencaturan dunia.
lakukan, teruskan tanpa sikit pun menoleh ke belakang.
ikot segala rentak yang telah diatur.

yeah! aku okey :)

Salam

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.