Skip to main content

AKTIF

Assalammualaikum

Tersenyum sendiri mendengar berita,
Betul apa aku rasa nazry.
dia kembali aktif,
tapi beza nya kini aku sendiri..
tiada abang yang merawat aku seperti dulu,
yang menghantar aku kemana saja
yang menemani aku sentiasaa
bukan ingin mengenepikan mereka
tapi hanya satu,
selagi aku mampu aku akan lakukan sendiri.

Along,
Aku jujur pada kau sebab kau satu satu nya
yang tahu dari awal cerita,
segalanya kau tahu
walau kau tidak membaca semua ni
tapi aku tetap ingin memohon maaf
maaf kerana aku hadir depan kau,
dan hanya menambah beban..
tapi takperlu risau atau fikirkan apa pun,
sebab aku masih mampu tersenyum,
masih mampu menjadi gila
masih mampu lakukan semuanya.

Perancangan awal mereka untuk merawat
aku tentang sebulat bulatnya,
apa pun yang ingin mereka lakukan pada aku,
biar ketika aku cuti,
aku tak mahu ganggu masa dikolej,
aku tak mahu pihak kolej ketahui semuanya
tak lama jer lagi
lagi tiga bulan saja
Insya Allah mampu bertahan :)

Meronta untuk segara pulang ke Ipoh
dan meneruskan semua perancangan.
Lupakan untuk seketika.
Tipu kalau aku tak risau,
tipu kalau aku tak takut.
Tapi aku kena ingat, kalau aku jatuh tak siapa bakal
angkat aku kembali.
So aku kena terus teguh !

Terfikir untuk mematikan diri dari semua
macam yang pernah aku buat dulu,
tapi aku terfikir, untuk apa?
Biar kan saja, sampai masa aku hilang
aku akan hilang dengan sendiri

Salam

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.