Skip to main content

Story Mory sat!

Assalammualaikum esya..
hmm lame tkk qid tk masuk sinii?? hehehe
tk de lahh lme mane pown kann!
Okeyy! skng nii qid tghh chill2 tunggu my mr badot smp ambik qid kat bilik.
die ade hal kat sini tu yg mai sat jmpeee...
Tak sangke tak sangke...
Okeyyy siyezzzly mate qid tgh rabakk gilerrr skng niii...
mate taknye dua hari tk tido dok buat director,and dpm.
huhh! alhamdulillah semua dah selesaiii pun..dah siap submit ikot mase yg di tetapkannn..
Alhamdulillah...
And next projekk is DI..buat kotakkk...
qid ingt nak buat kotak cawannn..
cawan yg ade alas piring die uhh skali...
hmmm qid dh pi habaq kat sir dah psl plan qid nak buat cawan uhh,and sir apprv kannn..
nasib baikkk..cume skng niii qid tgh nak mencari tmpt untk print kotakk..
kat all printing ni ade...
cume die nye kotak yg qid tgh uhh nipis...qid tkot tk boleh tampung qid punye cawan jee nantiii..
ingt next week nak pi tnye ade takk die kotak yg keras mcm kotakkk camre qid uhhh..
klo ade..qid nak print yg mcm uhhh..mahal sikit tkpe lahhh..jnji qid puas..
Hmmm..
final projek imd pulekkk..minggu dpn kena submitkan proposal..
and qid sedang mencube mencariii ape yg qid nak buat unuk cd learning nihhh..
kali ni cd learning untk bebudk skolah rendahhh..tk same mcm sem lepass...
Hmm..Hope qid dpt buat yg terbaikk untuk final..sbb die 30% markah die..huuuu.....
tak pe takpe..slow2 insya Allah qid mampu buat..Kann esya?

Hmm stop cite pasal study now nak story about my life pulekkk!
Okeyy this week qid tak balik seremban..And mybe qid tak balik sampai lahh bulan 5..
hmmm ye lahh nak final dahh..dah nak habis sem dahh..byk sgt2 kerja...
actualy mymom kat sepital skng..
mak skng kat sepital serdang..sebb ape?? sbb tangan yg die buat hemodialysis uhh lahh..
Pape pownnn mak..Adik doakan mak cepat sihat and tgn mak cepat elokk k!
Insya Allah.
Hmm esya!
Ikot kan qid nak balik this week..But mak kate "Takpe tk pyh balikk lah..Balik bulan 5 jee nnti sng..Lagi pun skng nak beli2 tiket sume jauh kannn??"
hmmm tuu yg mak ckp blerr qid asyik ckp nak balikkk..So mybe muktamad qid balikk bulan 5 nnti sme ngan along..MYBE lahhh...
Hmm ikotkan qid nak balikkk sbb qid nak tgk mak sepitall..siyezzz memang risauu blerr mak kat sepitall.
sbb skng nii my second sista jee jage die...
My along dh balik perlis..And qid plakk kat ipoh nii...
hmm so sgt risau kann mak..Sbb?? My second sista uhh tak berape biase sgt jage mak bler kat sepitall..
my second sista nii mcm tak berape close ngan mak sbb die nii dlm adik beradikk die ni pendiam sikettt..
Mak ckp hri tuu punn.die ckp ngan makk pownn mcmmemaluu...
hmmm sy tk thu kenpa die mcm uhhh...
Hope die biase kann diri untukk jage makkk..
siyez qid ckp dulu mase mak memule nak wat hemodialysis...Mase mak sakit uhhh..
just qid ngan along jeee yg gilir2 jage makk..siang qid jage kat sepital..malam plakkk
along yg jagee..every day mcm uhhh..
but skng tak boleh dahh..qid dh study..along dh kawin..sbb uhh kami dua mcm tk berape tenang blerr
mak sensowg ngan my second sista kat sne.. hmmm...
takpe lahh mybe ni mase untk mysista beljar how to jage makkk..
right?
Pape pown makk..adik harap mak sihat2 jee k!

Haa esya..
nak share story sikett pasal bro #KukuBesi.
hehehe sape #kukubesi..?
Jap2 qid cite dlu mcm mane blh jmpe die and kenal die...
firstly is mase hari isnin hari tuu ade posterr pasal 'talk show kukubesi'
so qid ckp "haaa bosann~~"
lepas uhhh qid pi bilik sir e, sir e ckp yg die tuu pemenang poster merongmahawangsa kat ffm28 klo tak silappp....
so blerr dgr uhh again qid ckp "ohh! okeyyy.."
hahahha sengal kann qid...but lepas dri bilik sir uhh qid try search die kat insta.But tak jmpe..
dh tuhh qid cri kat fb..pown takde...twitter?? lagii lah takde....
Last2 qid ckp kat badot pasal kukubesi niii..
then qid pun story sape kukubesi sbnrnyee...
dri mane kukubesi niii..Die sape lahhh bagai lahh si badot uhh story..
si badut tuhh pernah jmpe die sebelum niii..
and betul ape yg badut ckp.Die memang sempoi gilerrr and sporting gilerrr...
Mase die bg kate2 uhh pun nmpk killer yg die mmg sempoiii sgt..
hmm but stu jee blerr pandng muke die qid tringt abg rayCIHU sowg uhh..
kahkahkah..mane takk nyee abg kb punye gelakk and senyumm sebijikkk mcm abg ray kottt..
hahahahaha...aku dok nengokkk jee hri tuhhh..
So dgn tak dirancng nyeee..qid punn ambikk gmbq ngann die hri tuu..hihihihihi..
memang sempoii habis die...
And yg tk disangke2 die like and coment pic ngan die kat insta..
Even sepatah dua jeee,tp qid rse pelik!
Mane die dpt insta qid..takkan die search # kotttt...
hmm pape pun lntk lahh..jnji die dh coment tuu bgus sgt arhh sbb qid tk pyh nak sesusahhh search mane die nyee insta..
rupe2nye die pun bru jee gne insta..kihkihkih ptot lahh tk jmpe sgt! :)
hmm pape punn lu memang ohsem broo...

Haa esyaa ti qid upload lahh gmbq ngan die k!
K lahh qid nk out niiii nk enjoy2 jap ngan si badot sekor nihhh..hihihi
bye..Salam.



Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.