Skip to main content

Ajam

Assalammualaikum,
Ajam.
Aku minta maaf
Aku minta maaf
Aku tahu banyak aku susah kan kau
Ajam,
Aku ada kau jee
Aku takde org lain.
Kau jee manusia yg menguruskan aku
Jangan buat aku mcm ni ajam
Aku mohon
Aku sakittt sangat bila kau buat mcm ni

Aku tertnye kenapa kau macam ni skang?
Aku tak seronok tgk kau mcm ni Ajam
Aku sedih tengok kau mcmni

Kalau kau giveup dgn aku,
Kau nak harapkan siapa lagi ajam untuk ada dengan aku??
Along?
Kau yang bertahun aku kenal tu pun boleh giveup dgn aku
Ni kan plak dia.
Dia tu pun aku dh bersalah gila rasa.
Aku guna kan dia mcm mcm ajam.
Aku buat die mcm mcm

Along tu,
Aku tak kenal pun dia awal awal ajam.
Aku jumpa dia masa last sem, aku rapat dgn dia
Aku slalu share mslh kt dia.
Aku dtg balik masa degree ni terus die dgr semuaaa mslh kesihatan aku ni
Dan smp skang die dgr mslh aku.
Setiap masa dia terpaksa dgr kau thu tk ajam.
Asal nya dia org luar yg aku tk kenal langsung tibe tibe dia dtg dan terlibat dgn semua mslh aku
Kau tak kesian dkt dia ke ajam?
Aku tak tahu nak ckp mcm mne lg aku kesian dkt dia
Aku pernah tnye dia ajam,
Aku pernah tnye dia pernah x rasa xnak ambik thu lg psl aku sebab aku degil
Dan jwpn dia ye pernah.
Tapi dia tak buat,
Sebab dia tahu dia tinggal aku kejap pun mcm2 jadi at aku

Kau ingt tak ajam,
Dia pernah ignore aku kejap hari tu,
Kau ingt?
Kau ingt aku mengadu dgn siapa spanjang masa tu,
Aku dgn remy jam.
Tapi skang?
Remy pun takde.

Ajam
Kalau kau pun nak ignore aku.
Then kau biar aku dgn along.
Andai kata oneday dia pun giveup.
Macam mane dgn aku ajam???
Aku takde siapa ajam.
Walid?
Bonda?
Kau fikir diorang akan kutip aku ke??
Kau fikir dowg akan jaga aku??
Klau kau yakin dowg akan ada,
Mungkin aku boleh kuat nanti.
Tapi klo tak?
Macm mane dgn aku jam??

Aku tak boleh jam kau buat aku mcm nii
Aku ade kau je jam yang slalu sbr dgn aku slama ni

Kalau arwah iwan ada,
Mesti dia pun sama jaga aku kan ajam?
Arwah iwan tkkan tinggal aku
Aku buat apa pun kat dia, dia layan je aku.
Dia lembut.
Dia ckp dgn aku pun elok je.
Aku rindu nak dengar nasihat dia.
Kalau dia ada, mesti dia jadi motivator aku yang paling setia kan.
Mesti dia suruh aku sabar,
Mesti dia suruh aku kuat,
Mesti dia cakap ‘dik, kau jangan putus asa. Hidup ni mna ada yg tkde mslh’
Kan?
Yelaa, dulu aku tk rapat sgt dgn kau,
Sebab kau mcm singa.
Kau nasihat aku punn bukan mcm seorang abang,
Kan?

Tapi since iwan xde kau
Kau lah manusia yg jaga aku.
Lagi2 lepas sham pergi,
Kan?
Terima kasih
Aku minta maaf ajam.
Aku minta maaf kalau penyakit aku buat kau serabut
Kalau aku ni sendiri buat kau serabut
Buat kau susah
Aku minta maaf ajam.

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.