Skip to main content

Brother.

Assalammualaikum.
Tadi aku pergi hospital.
And aku jumpa doktor yg sama aku jumpe masa
hari isnin hari tu.
Check punya check.
Dia tanya aku lagi macam mane;
And aku jawab aku tak fikir lagi.
Aku terus terang kat dia, aku cakap aku x ready lagi nak teruskan.
Sebab treatment first ni hari ni yang last.
Baruu je habis.
Doktor tu pun bagi laa time lagi.
Dia kata minggu depan datang check
and masa tu tengok result balik and aku kne buat keputusan.
Cakap pasal benda ni, dri aku tak nak bagi tahu siapa siapa
last2 along tahu, syid tahu, ajam tahu and nad pun tahu.
Aku hanya bagi tahu along.
Dan along cakap, Ajam tahu dari doktor sendiri.
Sebab hari selasa tu ajam gi hospital.
Syid?
Klo dah along nan Ajam tahu, sah sah laa syid pun tahu.

Hari tu masa along dah tahu
dia cakp macam2.
dia minta aku fikir bebetul.
Dia kata jangan sampai salah buat keputusan.
Dia kata klo dh decide bincang dengan ajam.
Klo ajam x setujuk, dia suh slow talk nan ajam.
Hahahaha nan ajam nak slow talk?
Hmmm

Hari tu tk thu la nape semua orang cari aku,
semua orang hantar msg panjang2 kat aku.
Aku tahu korang sayang aku.
Aku pun sayang korang.
Cuma kali ni aku takut.
Jujur aku cakap.
Aku boleh klo nak teruskan.
Tapi, aku belum bersedia.
Mungkin aku akan buat.
Tapi hold dulu pls.

Along, kmu dah dua kali minta maaf dengan aku
sebab kmu kata kmu x jadi kawan yang baik..kan?
Asal kmu tahu along.
Aku tak pernah rasa menyesal kwn dgn kmu
Atau aku rasa kmu ni xde function sebagai kawan baik aku.
Kawan baik, hahahah correction! 'Abang'. Aku tak pernh rasa mcm tu.
Kau buat la apaa pun dekat aku along,
Kau nak ignore aku ke, kau nak kentut kat muka aku ke, kau nak maki
hamun aku ke, kau nak pukul kepala aku ke, kau nak jentik aku ke
atau kau nak kutukk aku sekali pun.
Kau buat. Aku tkde rasa apa apa.
Since aku dah sayang orang tu, even sbagai abang pun.
Aku tak peduli semua tu.
Janji aku tahu kau ade dgn aku..
And boleh dengar semua masalh aku.
Aku tak suke kau minta maaf mcm tu lg along.
Aku sayang kau.

Ajam.
Maaf sebab aku menyepi.
Maaf sebab aku tak balas satuu pun wassap kau sejak isnin hari tu.
Maaf aku tak angkat satu pun call kau.
Bukan tk nak share.
Tapi aku tahu, aku x share pun kau tahu.
Dan aku thu apa jawapan kau.
Aku appreciate apa yang kau buat dekat aku ni.
Terima Kasih.
Aku okey je kat Ipoh ni.
Aku pasti, klo aku masuk wad ke apa ke along nan syid akan infom kau.
So kau tak yah risau.
Even dorang takde dengan aku 24 jam.
Tapi apa2 aku akan bagi tahu diorang.
Tu janji aku dengan dorang.
Kau dah boleh start life kau yang sebelum ni kot.
Slama ni aku contact kau pun sebab hal2 penting kan?
Why not kite buat mcm dulu?
Aku akan contact kau klo apa2.
Klo aku x sempat, mungkin roy nan syid akan bagi tahu.
And satu lagi, tolong jgn hari2 msg roy nan syid untuk tny pasal aku.
Diorang tak cerita apa apa.
Tapi aku tahu, aku tahu kau mcm mane.
Kau punya risau tu. Risau sangat kann?
Skali lagi aku ckp, aku okey;
Selamat bercuti Ajam.
Kau gi sana. lupa kannn semua benda yg buat kau
serabut sepanjang bulan 1 haritu.. okey?
Aku sayang kau, aku terlalu sayang dekat kau.

Salam



Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.