Skip to main content

Balik lah Abang.

Assalammualaikum

Abangg,
Aku nangis sekarang abang.
Tadi aku jumpa along dengan syid.
Nak keluar makan.
Aku excited gila,
Sebab aku lapar.
Lepas tu.
Along datang datang tanya bila operate.
Aku terkedu la.
Aku tak bagi tahu siapa siapa
Aku diam je la.
sampai laa gi makan.
Gi umah member, aku diam je.
Bila dorang tanya aku tak tahu nak jawab apa abang.
Aku hanya mampu nangis dalam hati depan dorang.
Lepas dorang pergi,
Aku tak tahu kenapa aku masih nangis.
Banyak benda abang,
banyak benda aku nak cakap.
Tapi.
Aku tak mampu nak cakap.
Aku hargai dorang semua care pasal aku.
Tapiiii.
Aku nak dorang tahu apa aku rasa.
Apa ada dalam hati aku.
apa ada dalam otak aku.
aku tak mampu abang.
aku takut.
aku takut sangat.
kau faham kan abang.

Setiap kali nak buat benda benda macam ni aku ambik masa nak decide
sebab apa?
Sebab aku takut.
Aku takut, aku fikir macam2.
Siapa nak jaga aku.
Klau buat tu, aku dah balik rumah, mcm mane?
Aku sorang abang.
Aku takde akak, aku takde abang aku takde makayah yang boleh jaga masa aku sakit
Aku  tak de semua tu.
Ye aku ade diorang.
Aku ade along, aku ade syid, aku ade ajam sebagai abang aku.
Tapi. Dorang takkan jaga aku.
Angkat aku, papah aku kebilik air.
Masak makan aku.
Dorang takkan boleh buat.
Sebab tu aku pikir dlu nak buat ke tak.
Dlu aku buat benda ni dekat kpj.
5 hari aku kat hospital masa tu.
Semua nurse yang tlg.
Even aku nak duduk pun nurse yang tlg.
Tapi kali ni buat kat bainun.
Aku x warded.
Aku kena pergi radiotrapi lagii..
Macam mane aku nak bawak moto pergi hospital?
Macam mane aku nak siap untuk gi hospital?
Macam mane abang??????
Aku fikir macam macam.
Aku tahu.
Lepas buat benda tu.
Aku akan baring jeee..
Baring setiap masa.
Aku dah rasa tu abang...
Aku tak kuat nak hadap benda ni sorang2 abang.

Kau balik lah abang.
jaga aku.
Aku sakit.
Kau darah daging aku abang.
kau jee yang boleh buat semua tu dekat aku.
Serapat mana aku dengan dorang.
Sesayang mane aku dengan dorang.
Aku tahu, aku dah terlantar, diorang takde.
Sebab apa?
Masing masing ade life diorang.
Kau faham kan maksud aku abang.

Along
Bukan aku tak fikir setiap apa yang kamu cakap,
Bukan aku sengaja berlagak kuat mcm aku tak sakit.
Tapi,
Aku kena berlagak kuat.
Aku kena kuat..
Aku kena set kat otak aku, aku kuat.
Even aku tahu keadaan aku teruk.
Aku kena berlagakkkk mcm tu sebab aku tahu.
Sebab aku kena ingat aku tak ada siapa.
Apa pun jadi, aku sorang2.
sebab tu semampu aku aku lawan semua tu.
Ye. Aku seperti orang bodoh yang tak sedar diri aku sakit.
Sakit nak mati.
Dan ye.
Pahala aku tak cukup untuk aku giveup lagi.
Tapi.
Tu la sebab kenapa aku tak nak buat along.
Aku fikir macam2.
Mungkin kau nampak aku tak heran langsung pasal sakit aku.
Mungkin kau nampak aku tak ambik perduli langsung pasal benda ni.
Aku takkan fikir benda ni semua depan kamu,
depan syid, depan kawan2 aku.
Sebab apa?
Sebab dengan korang je masa aku nak happy.
Aku harap kamu faham.
Dan ye. aku akan buat benda tu.
Tapi.
Kalau aku senyap lepas tu.
Aku minta maaf.

Salam


Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi