Skip to main content

Demam

Assalammualaikum

Abang aku ada kat kl
Aku demam teruk abang.
Dah seminggu aku demam kejap elok kejap tak
Sakit kepala laa.. sakit badan laa..
Sekali malam tadi datang jugak asthma aku.
Awalnye aku kuar makan dengan along, mursyid, nad, renyuk and bell...
Lepas makan tu along bawak pusing2 ipoh sebab tkthu nak pi mana.
Balikk dari kuar tu aku tido.. dlm pukul 4 tu dah start semput..
Badan aku flat terus kot..
Last last aku decide nak balik kl.
Aku tkot abang sensowg kat sana.
Aku dah la ade masalah jantung.
Kang tertibe je kang tk pepasal pulak.
Aku duduk umah mak ayah ajam.
Esok baru ajam nak bawak pi hospital.
Aku baru teringat kenapa aku boleh semput.
Sebab malam tu aku minum air tembikai.
Mmmmm silap aku abang.
Sabtu ni ade follow up kat IJN hope semuanya okey
Doakan aku k abang.
Doakan juga demam ni cepat pergi.
Tak suka betul laa klo demam.

Ohh ya.
Semalam genap setahun aku accident keta dengan along, nik and wani.
Ingat lagi tak yang aku pernah cerita dulu?
Setahun dah berlalu.
And hari ni genap setahun aku start rapat dengan along.
Seingat aku aku start panggil die along masa malam accident tu.
And until now, aku masih panggil die along.
Along.
Thankz untuk setahun yang aku kenal kau, and kau kenal aku.
Maaf juga banyak sangat aku menyusahkan kau.
Kau satu satu nya manusia yang aku kenal x sampai setahun, tapi kau tahu semua cerita tentang aku.
Sebab apa? Sebab aku selesa berkawan dengan kau.
Dan aku percaya pada kau
Kau wujud dalam cerita hidup aku pun selepas aku kehilangan abang.
Mungkin DIA yang aturkan.
Thankz abang ku..
Hope sampai akhir nafas aku, kau masih abang aku.
Bukan hanya untuk setahun dua sahaja.
Actually along aku takut sangat masa mursyid nak bagi tahu kau yang aku ckp aku bosan jumpa kau hari hari.
Sejujur nya aku hanya bergurau.
Sebab tu aku tkut sangat bila mursyid nak bagitau kau.
Kau sendiri tahukan aku menangis sendiri hanya kerana aku membayangkan kau dah takda.
Bodoh nya aku.
Apa apa pun along. Thank melayan semua kerenah aku,
Walau kadang kala aku yang sering menjadi mangsa.

Salam

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.