Skip to main content

Hilang Kekuatan

Assalammualaikum dunia!
dunia haru biru.
mungkin?
Tiada siapa yang mengetahui apa yang haru, apa yang biru.
kenapa biru?
tanya pada pereka ayat tersebut.
Aku hanya anak muda yang mengikut segala benda yang dicipta oleh mereka.
semua kata oleh mereka.
iya! hanya aku yang meneruskan kata-kata mereka.
aku,
dan mungkin pada mereka yang masih menulis.

Kian hari makin diuji.
redho.
itu yang aku pelajari
sabar,
itu yang aku inginkan
kuat,
itu yang aku harus lakukan

mencuba menghubungi mereka lagi.
tapi gagal,
mereka hanya menghubungi untuk melepaskan kemarahan.
adil buat aku?
mungkin satu kepuasan buat mereka.
makin hilang arah,
makin hilang punca.
terus berjalan tanpa siapa yang mengetahui
terus berlegar tanpa siapa pun dapat mengesan
cuba menyembunyikan semua,
semua yang terbuku.
tapi semua akan terluraii,
satu hari nanti.
pasti!

penat untuk bicara,
mungkin bakal berhenti bicara,
atau mungkin akan lenyap terus.
Ingat pada Allah.
itu yang difikirkan.
segala yang dilakukan hanya memikir mereka.
kedua ibu bapa ku.
orang yang membuat aku penuh tanda tanya.
hilang semuanya!
mengapa begina?
sangat tidak adil.
dunia menghukum,
menghukum sehingga aku bakal duduk terjatuh semula.
mungkin mereka akan berpuas hati.
kerana aku masih mengikut semua kata kta mereka
aku penat!
penat mengikut semua rentak yang disusun.
susun tanpa aku sendiri mengetahui.

Tuhan.
Kuatkan aku.
Abang, doakan aku.
Aku sendiri tanpa mereka, Tanpa kata.

Malam semakin menyepi.
sepi tanpa sebarang bunyik.
dan dihati, difikiran seperti terhenti untuk berfikir.
berhenti seperti tiada lagi hari esok.
aku mohon sokongan.
aku menunggu kemunculan
keajaiban!
kekuatan yang sentiasa bersama bakal pergi.
pergi jauhhh dari diri ini.

Cermin Mata. tak cukup apa yang aku katakan ketika ketemu.
tolong datang kembali untuk mmberi kekuatan mu pada aku.
aku mohon.

Salam

Popular posts from this blog

Lagi caritaku..

Assalammualaikum. Hey esya,ape kabar kamu?? ermmm mesti sape2 yg follow blog ni rase pelik kann?? at sape qid bagi salam..at sape qid tnye kabar?? hihihi lantak lahhh..nk pelik pelik lahhh janji yg thu siapa.hanya qid ngan Allah je thu.. hahah ayattt... berfalsafah plak time2 niii.... Okey sekarang qid nak cerita pasal diri kan sebulan akan dtg! Kite tolak dulu ketepi cite pasal yg menyakit kan hati... kite tolak dulu ketepi cite2 yg menyedihkan... yg penting skng qid nak story ape yg qid and member2 qid akan buat lepas nii....
okey qid story pasal qid dulu k! Qid kemungkinan besar akan mendaftarkan diri di Kolej Teknologi Antarabangsa Cybernetic atau singkatan die KTAC pada 26 May 2012.. at situ qid ambik Kursus Diploma Multimedia Kreatif. Kolej tuu program kerja sama dgn UPM. Qid rse rmai owg yg dpt tawaran untuk masuk kolej uhh!!! and qid rase ramai juga yg menolak untuk membuat permohonan di kolej tuuu... mungkin nama KOLEJ tu yg menyebabkan ramai yg x mahu kottt!!!
tapi qid??? ha…

Terima kasih sahabat jahanam

Assalammualaikum.
Terima kasih pada siapa saja yg pernah mendoakan aku.
Tuhan saja boleh balas.
Aku ada satu soalan. Masih ada lagi org yg nk berkawan dengan orang yang berpenyakit?
Hahaha aku tahu, tkde.
So siapa je yg nk pergi dari hidup aku. Go on;
Aku dh redho.
Aku tahu aku kne terus kuat. Tuhan tu bg aku peluang. Aku kne teruskan wlpn benda ni semua menyakitkan.
Lagi sakit bila kwn susah senang kau cakap,
lepas ni klo tk penting tak pyh cari;
Ye. Hakikatnya aqid amsyar. Kau dh tak berguna pada sesiapa.
kau manusia yg botak mcm toyol ni dh tk berguna pada sesiapa. Harus sedar diri. Dan terima semua ni. Tuhan tu tengah trus uji kekuatan kau aqid amsyar oi.

Terima kasih sahabat jahanam

Siapa yg nk stay, aku terharu. Terima kasih.

Aku tak bahagia.

Assalammualaikum
Masuk.
Termenung.
Menulis.

Hati terdetik,
ye aku menyusahkan semua orang
aku tahu tu.
aku minta maaf.

Biar lah
aku hanya cakap pada diri.
yang orang ada disekeliling aku ni tak selama dengan aku.
Dari posting2 sebelum ni yang aku baca pun
aku selalu cakap, orang yang dengan aku tak selalu dengan aku
dan benda tu aku rasa dah sekarang.
aku lost semua nya.
dan aku dah boleh nampak, sorang sorang hamba Allah yang selalu
dengan aku pergi dari hidup aku.
aku nampak.
jelas.
Patutlah dulu aku takut nak bagi tahu orang aku sakit.
patut lah dulu aku diam jee even aku sakit.
rupanya.
aku dah tahu yang orang tak selamanya dengan aku.
aku dah boleh baca diorang rupanya tika tu.

Tapi,
tak adil.
tak adil sebab sekarang aku terpaksa hadap situasi yang aku tak nak dulu
aku terpaksa hadap tanpa aku tahu siapa diri aku yang sebenar.
aku terpaksa hadap tanpa aku kenal diri aku sendiri
tanpa aku kenal orang orang sekeliling aku
tanpa aku tahu semua benda

aku jadi terpinga pinga sekarang…