Skip to main content

Hargai sebelum trlambat

Assalammualaikum.
Hai syam.
Hari isnin hari tu aku accident untuk kali kedua syam.
aku repeat! UNTUK KALI KEDUA. .
syam. kenapa ngan adik kau ni???
ngam ngam seminggu aku accident balik...
kenapa eh syam?
Syam.
Ingt tak dua org kawan yang aku ceritakan
yang aku anggap dia sebagai abang tuu??
Ingt tak syam?
Aku accident skali dengan diorg laaa..
Sebelum tu kami borak2..makan2 kat prade.
memasing mncm bahagi kan.. panggil dia angah.
panggil ini alang.. panggil itu along..
like one family!
suka situasi tu walau hakikatnya ketika itu aku dibahan oleh ajrul!
huhhh! sabar je laaa aku time tu syam.
Masa nk otw ke tambun aku ade ckp...
Aku nak panggil Ajrul dengan panggilan Along laa lepas nii...
die pon okeyy jerr...
Disebabkan otak aku dah set nak panggil die Along kan syam...
mase accident tu die paling teruk.
and tanpa disangka mulut ni kerap tnya die.. long kau okey tak? long mata kau okey tak..
padahal nk sebut roy tapi pi sebut along..
haihhh kelakar kau ni qid!

Syam. aku menulis kat sini buka untuk cerita semua pasal accident kali kedua.
tapi aku masuk ke sini untuk berceritakan tentang perasaan aku tika ini.
apa dia?
Kau tahu syam.
dalam keadaan kami berempat sakit ni...
aku lihat sowg sowg punya life...
ape maksud aku??
Hmmmm maksud aku...mase diorg sakit...elok jeer diorg dijaga oleh orng tersyg..
Au tak maksudkan parents..
tapi aku maksudkan member/boyfriend/girlfriend...
kenapa?
first.. aku dapat lihat wani terus bercerita pada bf dia...
then bf dia tanya mcm mcm...bebel macam macam...
Tapi aku?
haahhaahah tiada sipa...
kedua.. Ajrul !
Mengikut ape yg die pernah cerita. masa dia sakit memang dia dimanjakan.
Tapi aku approve die kat fb. skali kt aku usya fb die tgk awex die update getwellsoon untuk dia.
Dalam hati aku kan syam ckp "untung nyee roy ade org sayang...ada org ambil berat..risau pasal dia"
tapi aku??? hahahah takde siapa
And ketiga.. Nik..
Mase mlm kejadian tu aku difaham kan di terus contact akk dia...
akak dia kat rawang tu siap tak tido malam tunggu update dri dia..
risau pasal dia... and esok tu trs dtg ipoh tgk keadaan dia...setelkan hal dia.
tapi aku??? hahaha tiada siapa.

Guys. jujur aku jeles dengan kalian.
Aku melihat sorg sorg dari jauh...
aku tersenyum sendiri.
tersenyum membayangkan alangkah indah nya klo aku ditempat kalian.
Setiap kali aku menahan sakit mase nak bergerak kt sini.
hati mcm ditoreh teringt semua yang aku lihat dri kalian.
kenapa? sebab aku juga berfikir.
alangkah bagusnya aku klo ade org yg risau... org yang ambik berat mcm boyfriend wani,
girlfriend ajrul and akak nik...
tapi?? hahahaha tiada...
aku sendirii.. menahan sakit tanpa siapa yang tahu.

Syam.
aku mula tersedar akan pentingnya kau dalam hidup aku..
syam...aku hilang semua yg mereka rasa itu setelah kau  pergi syam..
syam...balik lahh..jaga adik mu ini..rawat adikmu iniii...
bantu adik mu ini...
syam...Aku amat merindui mu abg ku!!!

Kalian bertiga.
hargai mereka yang menyayangi kalian.
Ingat mereka tika mereka susah.
Jangan pernah sakiti mereka.

Salam..

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.