Skip to main content

Banyaknya

Assalammualaikum.
Hai
salam aku pembuka bicara.
tak mudah untuk aku terima.
tak mudah aku ingin bercerita.
terlalu banyak!
terlalu byk yg ingin aku katakan.

Pertama tentang badot.
abang yg menjaga aku skng ni.
Syam. Izwan andai korang tahu die mula menunjukkan sikap
keprihatinannya sebagai sorg abg.
izwan.. dia mula tunjuk sikap bertanggungjawabnya.
die mula menjadi apa yang kau harap kan dulu.
Alhamdulillah..
bell pon kata dia makin berubah.
Aku tak sangka dalam sibuk die dia sanggup datang ipoh uruskan
urusan aku ngn kpj sini.
terima kasih badot.
trima kasih sgt.
dalam marah kau pada aku..
kau masih datangg tlg uruskan hal aku...
wan.. masa aku memula accident pon badot dtg sini tghmalam..
dtg tgk aku... dtg nk jmp family ajrul minta maaf..
nampk wan.. nmpk sgt adik kau ni makin berubah..
syukur wan.. doa kau slama ni termakbur..
doa aku.. doa bell doa kak ida.. doa kitaaaa semua...
Alhamdulillah.

Kedua aku nak cerita pasal rusuk kiri ku.
Makin menjadi jadi sakitnya..
Allah saja yang tahu.
ubat telah diambil.
rawatan telah aku terima...
tapi sakitnya masih mcm tu..
sukar untuk bergerak...
sukar untuk buat kerja...
sukar untuk berjalan...
segala-galanya sakitttt...
Aku mohon sakit ni beransur pulih minggu dpn.
first sbb minggu dpn dh start class
kedua sebb aku nk mula latihan balik.. bulan 4 penyerahan pangkat daa...
aku mohon sangat...
Aku klo boleh taknak kwn kwn aku kt kolej tuu tgk saat aku menahan sakit..
aku x nak dowg nampak aku sakit.
mcm ko thu laa syam.. wan.. aku paling x suka org tny aku
"kau okey tak?"
aku x ske bler org mengganggap aku ni sakit..
aku x suka bila org layan aku sbgai seorg pesakit..
aku tak suka syam...dri dlu lgi.. kau thu kann..
so klo boleh aku nak cepat sihat b4 isnin nii..
aku nak berlari balikk..aku nak berjalannnn balikkk..
aku nakk semua tu balikk..
dah seminggu lebih syam aku gelakk dlm hatii..
hahahahahha aku x dapat nak gelakk kuat kuat..
aku tak boleh.. sbb sakit sangat kat dada niii klo gelakk...
paling aku rasa siksa bila tiba tibe aku batuk batuk atau bersin...
Allah jer tahu mcm mane sakit dia syam...
lagi lagi masa bersinnn...
bergegaaaa tulang aku..
hahahahah sakit diaaa tuhan jerr thu...
aku taksangka plakkk...
mase kat hospital seri manjung hari tu
antara 4 orang tuu aku paling relax.. sebab xde luka langsung..
aku yangg mcmm syukurrr aku x apa apa..
nik even xde pape.. tp kaki die luka gakk...
tangan die bengkakkk...
tapi aku??
hahahah luka xde masa tuu.. yang ada cuma luka masa accident moto tu je..
yang sakit cuma kaki sbb accident moto dlu jerr..
lain xde...
series aku x sangkaaa...
tapi bila dah ambil exam...
dah balik rumah buat fullcheckup kat paksu...
semuaaaaa nyaa jelasss nampakk apa yang jadii..
hahahahahahha serius aku tk sangka...
skang nii dowg 3 org tuu dah nak elok dahhh...
tapi aku masih merangkakkk..
bru nak check kat hsptl semua..
hahahaadoiiii kelakar tahuu!!!
tapi aku rasa aku lambat sikit nak elokk mcm dowg sbb
aku ade sejarahhhh aku sendirii..
pertama sebb kaki akuu pernah injured terukkk dulu..
kedua tulang belakang aku mmg bermasalah...
so bila tulang rusukk ni problem.. automatik bagi effek kat tulang belakang akuu..
sbb tuu aku tross diminta untuk buat fisiooo..
dowg nak elokkan balik tulang akuu..
dowg nk elok kan balik kaki aku...
tapiiiiiiii!
fisio kali nii mmg menyiksa akuuu..
kenapa??
dengan tulang rusukkk guaaa x okeyy lagii.. gua kenaaaaaaaa
buat fisio untuk betulkan tulang belakang????
wtf!!!
sakittt wehhh.... nak baring pon sakittt.. ni nk buat fisio??
mampossssss aku wehhh..
stakat ni dh 2 kali buat fisio.. kat seremban hari tuu..
dan dua dua kali fisio tu jugakk air mata nii mengalirr..
Allah... sakit wehhh... sakit sangatttttttttt!
selasa nii first fisio kat kpj IPOH..
harap aku x leleh lagiii...
yeahhh !!! aku kuat..kuattttt sangattttt!
kata stap palapesss.. benda kecikk takkan x boleh tahan kann??
hahahha ape laa kau ni qid.
sebenarnya risau gakk mase ambik hari selasa untuk fisio...
sbb takot gakk kot kot ade nk buat kerja kumpulan ke kann..
kang tak pasal pasal aku nye kess dowg terpaksa tunggu..
taknak laaa menyusahkan orang..
hmmmmm
sbb diri ni rasa dh banyak menyusah kan diorang 4 orang..
menyusahkan shahir,ajrul,nik and waniii...

Okey masuk topic ke 3..
Shahir.
orang yang pernah aku x suka satu masa dulu..
tapi skng Allah tunjuk depan mata siapa dia.
tqsm shahir...
kau banyakkkk sangattt tlg aku.. tlg wani.. tlg nik.. tlg ajrul...
terima kasih shahirrr..
trima kasih sangattt!
sape shahir??
shahir salah sowg mmber group juga.. same jee macm yg lain.
tp dia jarang lepak skali ngan kamii..sbb die ade kerja dia sendiri..
shahir laa orang yg bertanggungjawab datang ambik aku kat bilik bwk pi kolej..
dari masa accident moto smp accident kereta...
terlalu byk dia tlg aku...
terlalu byk juga aku menyusahkan dia...
aku paling rasa bersalah dekat ajrul..
palinggg palingg paling rasa bersalah..
nak ucap maaf pun tkot kena maki..
tapi ajrul...aku nk minta maaf gakkk!
sbb akuu yg ajak kauu pergiii kereta kau jahanamm dahh skng nii..
maaf sangat ajrul..
Nik..
ahahha org yg tidak pernah kata tidakkk masa aku minta tlg..
dri kenal die smp skng.. aku slaluu minta tlg itu ini ngan dia...
maaf nikkk..
wani??
wani x payah cerita laaa..
dari sekolah.. smp sekarng.. aku selaluuu menyusahkan diaa...
sampaii x tahu mcm manee nak minta maaf lagi dah ngan dia..
mintaa maaf nti kne balikk..
hmmmm
senang cita aku ni mmg kerja menyusahkan org..
aku x blh uruskan diri aku sendri kann??
maaf kowg... msti kowg nyesal kenal siapa akuu..
manusia yg hanya menyusahkan org sekeliling...
tapi kannn korang..
ayah aku sendiri pelik dengan aku...
kenapa aku byk bercerita tentang kowg dekat ayah akuu..
jujurrr aku cerita pasal kowg sowg sowg kat ayah aku..
ayah aku ckp "ayah thu kamo ni ramai kwn.. msti diorg special sbb tu kamu cerita kat ayah"
hahaha i donno la dad..
mybe ye... mybe tak..
x boleh nak kata sangattt...
kami baru kenal...

story ke-4 apa???
story pasal aku dan dia.
org yang pernh aku suka dan aku pernh cerita disinii..
iyerr aku suka dia.. tapi aku tak nak jd pemusnah antra dia
dan kekasihnya.. aku taknak jd org yg tak bertanggungjwab memusnahkan
hubungan org.. aku taknakk...
jadi aku decide untuk biar perasaan ini pergi dengan sendirii..
mcm aku ckp... ade jodoh.. adalahh.. xde... bukan rezeki aku..
aku thu kekasih nya mcm mane...
aku knl kekasihnya mcm mana...
maki hamun aku dpn org rmai pun sanggup klo nmpk aku rapat dgn
kekasihnya tuu...
takpe.. mungkin dia mmg hak kau.. jika suatu hari nti dia hak aku...
aku x kan halang kau untuk berkwn dengan dia nti.
sbb kita manusia beb.. memerlukan kawan :)
apa punn dia masih hak kau..
jaga dia elok elok.. klo x nak.. jgn kau hancurkan hati die...
aku mohon. kesihan dia.
okey gurl?

itu jer aku nak story untuk hari nii..
mesti korg pelik..
tak habis lagi ke cerita pasal accident nii??
aku pun x thu kenapa smp hari ni aku masih bercerita pasal accident nii
sedang kan dlu aku pernh accident lagi teruk dari niii...
aku pernh lagiii tenat dariii...
tapi... kali ni special...
aku x thu kenapa..
sbb beberapa minggu lagii benda ni semua akan jd kenangan..
semuaaaanya bakal aku tinggal kan.
jadi beri aku ruang untuk bercerita tentang mereka mereka mreka dalam
masa dua tiga bulan inii..
beri aku ruang k!
lps tu xde dah cerita pasal diorang..
xde dah luahan tentang diorang.
aku mula menyayangi korg.
aku jarang syg kawan.
tapi skng! aku mengaku.. aku syg korg.
walau baru kenal terlalu byk yang jadi antra kita.
aku tak thu apa Allah nak tunjuk kat aku
dgn adanya perasaan nii..
tapi aku akan tunggu apa yang Allah bakal tunjukkk...

kat atas tu aku share gambar mereka.
mungkin korg yang baca cerita mereka dari A-Z nak tgk rupa paras mereka.
and itu dia. itu jer yg ada dekat aku.
dapat tahu mane ajrul, mane nik, mana shahir, mana wani???
hahahah
okeyyy jap aku bg tau korang k,


dari kiri : ajrul ameel, shahir asyraf, shyazwani azmar and nik amir

itu nama diorang.
sorg korang semua blh nampak kan and byng apa jadi antra kamii..
*mira! aku dh tunai janji.
itu gambar yg kau tuntut...
bukan sekeping.. tapi dua keping aku bagiii...
setel hutang aku ngan kau k mira??
hahahah

klah itu jer untk hari ni
salam sayang dari aku buat mu abang abang ku.
damailah kat sana..
doakan adikmu yang masih meniti hari di bumi Allah ini.

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi