Skip to main content
Assalammualaikum
hai dunia
hai sham
hai ellysya.

Sham.
terlalu banyak yng terjadi akhir akhir ni..
terlalu byk sham....tak siapa menduga atau tk siapa menjangka.
Tanpa diduga aku accident untuk kali kedua.
Dan ia nya nampak x serius.
tapi kesannya baru aku terasa skng.
hmmm cuba untuk kuat kan diri...
tapi gagal bila diri terkandas die hospital itu.
Sham. kau thu ape yang jadi skng kan?
tak kuat rasanya untuk aku lalui..
tak termampu lagi..
cukup dua tiga tahun yg lepas aku bertarung nyawa.
tak ingin lagi rasanya.
sham.
doakan yg terbaik plz.
alhamdulillah ia hanya retak.
tidak patah.
tapi sakit dia tuhan je tahu..
tapi syukur aku masih mampu untuk menahan.
terima kasih tuhan beri aku kekuatan.

sham..
pakcu suruh masuk ward smp setel semua.
dia risau sbb die thu aku mcm mane kta nya.
tapi sham.. patut ke?
terlalu byk yng harus aku lakukan kat luar sana.
terlalu banyak sham...
bebudk palapes dah nak habis bulan 4 niii..
project assignment nak kena submit...
mcm mcm benda sham.
tak senang duduk aku klo aku didalam sana.
pakcu takut retak tu patah..
dan klo patah die akan tros kena pada lung aku and jntung aku.
sham..
semua akan okey kan?
hahaha yeaaa! akan okeyyyy! think positiff...
hahahaha...
semua akan okeyy laa.. don wory..

sham.
bonda ngan ayah marah aku.
entah laa... mmg salah aku kot.
ajak diorg keluar memalam cm tuu..
ayah sebuk tny pasal ajrul dri aku.
bile ayah thu full story dri badut..'jmp jer ayah tny aku
"kwn nama ajrul tu okey dah?"
"kwn  yg ajrul tu kmo bawak pergi klinik tk?"
"kmo bantu ajrul tk?"
"ajrul okey ker? teruk ke?"
aku pelik..
ajrul anak dia ke aku??
hahahaahah
mungkin ayah rase bersalah sbb aku yg ajak anak org tuu keluarkan..
dh tuuu kereta die plakk yg terukk..
dh tu antre kami die yg pling teruk siap berjahit..
Allah...
mybe sbb tu ayah risau..
maklum laa anak org kan..
klo anak sendiri TAK APA.
hahahaahah
lantak pi lahhh..
dulu aku kena lg trok kan sham??
kau siap sepak terajang aku mase aku accident kt sarawak dlu bler ko thu aku yg salah..
padahal time tuu aku tgh sakit sakit gakkk effect accident uhh...
tapi kauu selamberr jerr angkat kaki kau kena badan bdn aku ni..
hahahaah so skng aku dh biase....
lantak laaa...
dh 21 thun aku hidup.. sama jerrrr jadinya... takde pe yg berubah sgt..
hahahahaah
pasal ayah asyik tny ajrul tu pon lantakkkkk lah!
ahahaha ajrul kawan aku.. mmg laa ayah risau.. anak org kan..
die msti tknak anak die jahanamkan nak org lagi..
cukup cukup laa aku dh jhanam kan anak org b4 ni ann..hahaha
pape pun
harap kau doakan aku kuat sham.
tapi adik ko ni mmg kuat an sham..
ahahaha
kata adik pegawai polis kann..
sape tak kenal..whahaahah..
poyo tk aku sham??

sham..
banyak benda aku nak ckp skng..
banyak benda aku terasa hati sakng...
banyak benda aku simpan sknggg..
masa nii...
aku akan story sham..
aku AKAN.
tunggu aku sham..
smp kan salam rindu aku buat alang..
buat izwan.
cakap kat diorg aku rindu.
aku akan jmpe diorg..
sikit hari jee lagii..
kite jmpe k sham.

Salam

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi