Skip to main content

Alhamdulillah. Hari ketiga nampak hasil

Bangga jap! Alhamdulillah


 Assalammualaikum.
hai.
Alhamdulillah hampir selesai..
benda yang hampir 3 hari berturut turut aku cuba untuk selesaikan..
3 hari berturut turut k..
aku x sentuh kerja lain...
hanya itu...
Board lama dah ada...
Tapi kerja tak jalan lagi sebab b4 ni bz dengan MP yg 70%..
Setel je diorg semua present qid try untuk ajak diorg setelkan semua
pasal ECS nii..
mcm yang korang tahu untuk subjek ni punya projek kami decide untuk
buat Multi-Purpose Table...
ada radio. ada pluc.. ade lampu...
haaaa...
semuaa nak ade kann.. ambikkk kauu hadap laa kau nak buat..
hahahahahah..
y tiga hari berturut2?
okey mcm niii..
qid mmg dh set otak yang meja ni nak setel minggu lepas jugakk...
sebab qid target minggu ni nk shoot dahh..
semua group dh start shoot untuk iklan kotttt...
tapi kami???
hahahahaha
krikkk krikkk..
baruu siap half wehhhh
hahahahaha.....
plan awal hari sabtu nak jumpe group members nak buat wiring... nak cri gam nak gam..
lepas tuu bila hari nya Ajrul terpaksa cancel sebb ade masalah keluarga.
ok tkpe...
qid tros pergi gakk.. ikot plan.
tapi pergi ngan wani and nik...
shahir balik penang..
seharian. cri kedai wiringg...
kedaii x cri sangat..tapii yang pasang benda benda tuuuu...
dh pergi kedai uncle kat uo tuu uncle tuu tlg buatt..
lpas tuu die ajar mcm mane nak pasang kan untuk nutral and life punye wayar..
ok tkpe....
lepas tuu kami pi tambun.. pi umah nikkk..
mase tuu hujann.. redahhh jee kami...
pi umah nikk.. dah pasang N and L tuuu..
skali lampu pasang... tapiii lps uhh die tutup balikkk..
bila dah try pluc... pluc okey.. berfungsiii.....
lps uhhh qid call ayah...
call ayah ayah ckp mentol tu tk blh nk support current yng ada...
so qid kne gne resistance...
tak pon gne mentol yang dlm 50w.
okeyyy takpee...
lps uhh kami pergiii pulakk cari mentol...
cari punya cari jumpee satu kdai jual mentol!
kat ampang..
AMPANG ipoh k guysss...
bkn kat tmpat kita....
hahahahahahahahaah
lepas tuu beli laaaa..
pergi balik kedai uncle tuu dgn harapan dapat setel masalhhhhh...
hmmmmm
smp smp kedai uncle tuuu...
benda masih x boleh buatt wehhhhh...
sbb uncle tuu kat resistance tu blh support 1 mentol yg 50w jee klo nk gne..
die kata bler bli mentol tgk V bukan W..
lepas uhh die suruh cari mentol dalam 230-240V..
hahahahhah mane nak criiii??
kedai die xde jual...
dengan gagah kami tros pi Ampang balik cri kdai jual mentol tu td...
hahahahah skali tutup wehhh.. sabo je laa akuu..dh berdoa habis daa tuu...
tp..hmmm
nak tknak kami kena round ipoh untuk cri kedai uhh...
hahah cri cri sampaiii lapar wehhhh...
hahahahah
skali dah malam..bongokkk tol...
dri siang smp malam masalah tk setel setelll...
hmmmm wa dh redhoooo habis dahhh...
ckp call ngan ibu ayah pon nak nangis daaa.
Fuck tol!
hahahahhaha
wa risauuu wehhh.. risauu sangattt...
Lps uhh qid decide qid bawak balik board2 and brng2 wiring tuu...


Dpn rumah wani.

esok tuu Hari Ahad pepagii qid pi kdai uncle tuuu..
Ayah pesan suh pi kdai uncle tuu...
suruhhh jee die buat sampai mentol tu menyalaa...
then nti bayarrr...
okey fine! ayah dh ckp mcm tu qid pon pergi jelahhh...
lps uhh uncle tu tlg punye tlg.. akhirnya menyala lampuuu..
hahaha yayyy! puassssssss...
Alhamdulillah...
lps dah setel qid tros call nik... call wani suh jmpe kt tambun..
tapi wani ambik qid dlu..
heeeee....
sampai sana ajrul plakk dtg...
okeyy takpe.. leader ade skali...
ngam laa.. shahir jee takde...
buat punye buat decide untuk gam...
tupp tupp gam shahir ngn nik beli tuu salah gamm..
hahahahahahaha
apa laaaaaaaaaaaa abang abang aku niiiii...
tu bukan gam.. tp gab apa th nama dia..
hadoiii korg nii.. bljr smp kolej dahh aku tgk..hahahhahahah
k sambung..
hahah
lps uhh kami pon pi giant cari gam...
sampai sana...
Blurrr... gam apaaaa laa nak beli niii...
hahahahahha
masa kat sana qid dah rasa cm penat dahhh..
so mase tu qid suh deme jee buat keputusan..
and pilih memane...
qid on jerrr...
lps uhh wani call ayah die.. and kmi pon ambik satu gam..
gam apa tahhh...
skaliiiiiiii!!!!!!
sampai umah kami tgk gam uhhh samaaaa mcm yg shahir and nik beli..
hahahahahahah klakar sungguh...
qid thu gam tuu mcm air... ayah pernh ckp...
tapii tak thu mane nak crii..
qid diam je ahhhhh....
bila sampai umah, and dh slah bli gam lagii qid call ayah...
ayah ckp mcm mane nk dpt gam tu ...qid pon mcmm haa yer yerr..
sbb dh malam kot masa tuu...
lagi pun ahad mse uh kdai tutuppp...
sebelum tuuu kami try gakk pakai gam gajah..
hahahahah sampai 3 gam gajah beli woiiiiii..
hahahahha last last tak bolehh..hadoiiiii harokkkkkkkk!!!!!!!!!!\
then keputusan die.. esokkkk tu jugakk cri gam.. so maknanya???????
kerja tangguh lagi wehhhhhhhhhhhhh

Masa try nak gam.

Lepak makan skali.But Along xde.

Bila isnin..
pagi tu ade class...
lepas class qid tros pi umah wani...
tukar tukar baju keluar balik beli board yg nipis untuk tampung bawah tuuuu..
lps uh plan nak pi kedai potong board untuk buat cup holder tuuu..
okeyy takpe laaaa
smp smp jmp nik and ajrul skali tgkk nik bawak salah boarddd..!!!
aihhh sedihhh :'(
so kena patah dri Rapat- Tambun...
hmmm time otw tu gelapp jeee...dh nak sampai umah nik hujannnn lahh selebat2 nye wehhhhh..
sabo je laa..
lepas uhh bincng2 tny mcm mane.. diorg kata tgk cuace la.. sbb cuaca yg
buat kerja mcm tergendala..
masa tuu qid dh mcm #$%^&(*)*^&%$
tangguh lagi keeee?????
hmmmmmm
sabo je laaa... benda dri kemarin kottttttt....
hmmmm x kan xde alternative lain blh cuba.. tkkan nk ikottt jeee...
kannn???
mase gua tgh pikir pikirrrr tu shahir balikkk...
so ngam 5 orng dlm satu group!
shahir balik burak2 mengarot semua...
skali qid tny "klo kite pi kdai tu tk nak shahir?"
die pon bolehhh aku blh jee..
then tros die bangon and masuk kereta...
qid pon teros masuk kereta...
masa uhh qid and die jee..
wani nik and ajrul x ikot....
okeyyy mase kuar ngan shahir tuuu qid tny die...
kite setel semua blh?
potong board, cri kertas pasir..beli gam..
and beli radio..
die jwb "boleh jerr.. tgk la mane sempat"
okeyy kami pi potong board dlu..
mase kat kdai uhh mulut rengan plakk nk tny psl gam...
tup tup kedai tu ade... fuhhhhh Alhamdulillah...
and semua yg die ckp psl gam tu sama mcm ayah ckp...
so gam tu sama ngan gam yg ayah kata..
heheheheheheh so proceed!
tapiiiiiiiii gam tu klo nk bli kne bawak botol sendrii..
bila tny botol apa die kata botol kaca..
oky takpeee...
kami masuk kereta.. pusing ipoh cri 7E..
function?????
beli barbican sebab nak botol die...
hahahaahah sengal x??
sangguppppp wehhh.
gara gara aku x nak sesia kannn hari niii..
klo ikot shahir esok nk ambik board tros bli gam skali...
tapi aku desakkkk gak!
hahaahah peduli apa akuuuu....
beli barbican... pakat habis kann tros and pi beli gamm..
fuhh fuhh masa uhh lega gila wehhhhhhhh....
tapi sempat buat dua benda tu jee.. nk pi yik fong beli
radio mcm dh lambat sgt jerrr...
lps uh nak singgah beli makan aku ngan ajrul lagiii...
hmmmm
balik tambun.. tros try untuk gam..
gam gam x jadiii..
puas laa aku bg ayah ckp ngan nik laaa shahir laaa..
tak bolehhh gakkk...
last last time deme makann aku try buat apa yg ayah ajar semuaa..
fuhhhhh melekattt siotttt!!!
yayyy yayyyyyyy...
happy jap masa tuuuu...
lps uhh nk pasang yang lain mcm x muattt..
last last alang alang lima lima dh ade situuu...
4 orang pegang board tuu.. ngam ngam kannn...
qid gam kannnn...
board tu kan ade dpn blkng kiri kanan...
so qid gam jerrrr...
sbb gam tuu jenis kita dh gesekk gam die serap tros melekat....
hmmm alhamdulillah selesaiiii...
b4 tuu sebelum gam and 4 org tuu pegang qid ngan wani
dh bertekak2 dahhh pasal susunan x btl laa apa laaa...
hmmm mase uhh ajrul ckp kat nik  "ni kerja lelaki tauu patutnya..
tp kita tgkk jee adik adik kita buat"
hahahahahahahah kome tuuu simpann jee telo tuuuuu!
hahahahaahahahah
mane taknye kami dua dok bising2...
tige tige abg kami tuu dok nengokkk jee..
Ngokkk tol!
hahahahahah
tapi skng semuaa selesaiii....
gam kiri kanan.. atas bawah selesaiii..

esok hari selasa tinggal nak beli radio...
cri coolerpad. ngan ambik board yang ptong tuu..
lps uhh balik tambun gam kannn... psng radio and pasang kaki..
harapp semua selesai esokk..
insya Allah...
Aminnn aminnn..
doakan guysss!

serius aku rasaaa penat gilerrr wehhhh...
atas moto brp lama tahh..walau pun kejap2 cerrr kiraaa.. kejap kjp tuu dh jd brp jam
jaahahhaahha...
badot! cer bg kereta satria abg tu kat akuuu..
blh aku buat pi kerja...
x pon bg ajrul pakai ke...
ganti kereta die..hmmmm
susahhh wehh aku kat sinii...
dgn kena tumpang orng lagii..
nyushkan org nk hntr hntr akuuu...
dh laa bilik aku jauh dri dowg... hmmmm..
sedihhhhh!!!!!!!!

tiga hari lepak ngn diorang nii mmg ohsem klo tgk balik.
y??
hari pertama aku nik ngan wani jeee...
hari kedua ajrul join skaki...
hari ketiga shahir join skakiii.. so complete!
heheheheh
guys! i love u..
thankz buat hari aku happy je skng..lupakann semua duka aku..
tq so much guyss..
tq Along.. Angah.. Alang and waniii..
i love u guysss! ilysm!!!

KAMI TUNAI PERMINTAAN DIA

Permintaan aku cmnerr??
Nak main basikal wehh!
Permintaan wani cmner??
nak main rollerblade  wehhh!!!
Along mohon bacaaa!!!!!!!!
Adik tunai permintaan abg ke abang tunai permintaan adik ehh ehh ehh???
-_-
k tu je aku nak story untuk hari niii..
byk sgt kenangan untuk tiga hari niii..
dgn plan x jadii...
janji janji tapi x tunai.. k thu dah tu perangai Along.. a.k.a Ajrul!
huhhh! nyampahhhh! sangat2 menyampahhh..kbai

jgn diri.
Salam

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi