Skip to main content

Pesan hati buat kaki,tangan,mata dan badan

Detik waktu menunjukkan tepat jam 1 pagi.
dan aku masih gagahkan diri untuk terus melihat, merenung dongak kedepan
memandang screen lappy yang berabuk.
Hati terdetik untuk menulis menjadi seorang budak pemalas.
tapi kenapa ketika ini?
ketika semuanya sedang lena dibuai mimpi.
mungkin ketika ini waktu aku untuk meluangkan masa bersama
komputer buruk aku, mouse kuning aku sambil mendengar alunan
lagu Maafkan Aku.

Hati terdetik lagi.
minta maaf untuk siapa?
Salah apa aku telah lakukan.?
hmmm apa agknye yg aku dah lakukan yerr.. -_-
Semestinya aku sendiri tk thu..
kerna setahu aku yg menilai kita hanya
 mereka yang memandang tepat pada kita.
Iaitu kamu.
Yes! kamu yg sedang membaca, menelek, menghayati, memahami setiap bait kata aku
saat ini..
hahaha asal kamu tahu aku hanya menulis mengikut kata hati aku..
tanpa berfikir apa yang aku katakan.
Bahaya bukan?
Aku tidak peduli.
yang pasti aku ingin mengikut sahaja segala rentak hati aku skng. :)

Kerja.
Free pula aku malam ini kann?
Aku harus memanjakan badan ini untuk dua tiga hari...
kenapa?
kerna aku bakal menghambakan badan ini selama seminggu 
di kem ipoh dan juga di Tapah nantiii.
Walau badan ini tidak pernah mengeluh penat.
tapi aku tahu..dia sangat penat.
Kejam nya aku..memaksa diri melakukan bermacam benda semata mata untuk
menghilangkan bosan dan melarikan diri dari mereka mereka yang dibenci nya.!

Kaki.
Walau sakit aku tetap kerahkannya untuk terus melangkah membawa aku kesana kemari.
walau sesekali dia mengerang sakit...Tapi aku hanya membiarkan dia berjalan tanpa henti..
kejam nya aku kerna memaksa dia terus berjalan untuk aku..memaksa die untuk terus berkerja demi aku.

Tangan...
Andai die punya mata..aku yakin terlalu banyak airmata yang mengalir dari kelopak matanya.
Suatu hari ia terhenti.Tidak boleh lurus, tidak boleh angkat...hanya sebab die terlalu penat..
Tapi aku...hanya memberi die berehat selama 2 hari dengan membalut die dengan kain.
Kejamnya aku..
walau dia sudah menunjuk segala kelemahannya...aku masih memaksa diri untuk terus berkerja..
mengangkat itu ini dengan pertolongan dia.Allahu.

Mata...
Layu, lebam, bengkak semua telah dia rasai hanya sebab 
aku berkeras untuk tidak tidor pada waktu malam..
Kejam nya akuuu...walau sudah banyak air mata yang mengalir hanya terlalu penat berjaga..
tapii...aku hanya membiarkannya tanpa ada keinginan untuk berehat.hmmm

sampai bila aku ingin memaksa diri...
sampai bila aku ingin terus merosakan semua aset badan aku?
hmmmm
Ada yang bertanya.. "tak penat ke siang malam kerja"
dan ade yang berkata "badan kau tu nak pakai lama"
tapii aku???
masih terus beginii..
kerna apa??
kerna aku ingin mengelak dari segalanya.
Hanya sebab aku tidak mahu sikap lama aku kembali.
seorang yang lupa daratan, kurang ajar dengan ibu ayah, melepak setiap malam...
bershisha setiap harii...
karoke...merokok...
dan hanya tahu menghabiskan duit sendiriii dan juga duit sang bapa...
jadi aku nekad untuk terus berkerja...lagi dan lagiii.
mengumpul duit sendiri...
memberi pada ibu dan ayah.
yang paling penting untuk menghabiskan masa aku dgn benda yg mendtg kan hasil.
bukan hanya lepak setiap malam dgn shisha..dgn rokok..karoke...minumm...
semua!
aku nak buang jauh jauhh..
jadi aku mohon bantu akuu...
aku perlu kan semua...
kaki, tangan, mata dan badan aku untuk aku terus capai tekad aku!
sikit masa je lagi aku ada...
beri aku ruang untuk lakukan yang terbaik...
dan aku akan cuba untuk capaiii semua yang terbaikkk..
insya Allah...

Malam ni malam yang menggembirakan buat mata aku..
kerana ia bakal lelap selama 6 jam malam nii..
Insya Allah pagi esok dia akan terus berkerja semula dgn tenaga yg baruu..
kerna esok hari penting buat akuuu..
hari yang mana aku perlu berangkat ke arau dan memulakan rutin aku sebagai
pembantu pelatih disana..seminggu aku bakal meninggalkan li dan semuanya..
3 hari di hutan..dan aku bakal manfaatkan segala masa yang ada disana..
aku mohon,bdan, kaki, tangan dan mata...bertahan laaa..
kuatkannn sel sel yang ade pada kalian...
kuat kan demi aku.aku mohon...

Trima kasih.
Iklas dari HATI.
sayang.


Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi