Skip to main content

posting postingg...

Assalammualaikum esya..
Ape khabar kamu?
hari ni 051013...
means hari ni befday my lovely cousin :)
Pape pun Happy Birthday NoorAzdiana Azman..
Beb aku doakan kau dimurah kan rezeki dan kesihatan yang lebih baikk tau lepas nii.
First aku nak kau tahu aku rindu gilerr ngan kau beb..even kita dh jumpa mase hari raya hari tu ,
aku masih tak puas!
sebab???
sebab mase tuu aku sibok ngan family aku and kau sibok ngan family kauu!
aku ngan kau hanya jumpe untuk beberape minit..
cukup ke beb!
sedangkann aku ade mcm mcm benda nak cite kat kau..
mcm2 story nak bg tau kauu!
hope kau pun rindu kat aku..heheheh :)
beb nak thu takk...hari tuu satu malam aku ade kat hospital...
why?? sebab asmatha attack!
hmm mase tuhh aku jauh glerr dgn family..
and sebenarnyee hal tuhhh family qid tak thu pun sebenarnyee!
mcm biase lahh kann...x sume benda qid akan bg tau family qid kannn...
hmmm doakan aku x sakit lagi dulu mcm dulu yana...
rindu kau gilerr gilerr bebb! :(
aku tak sanggup sebenarnye nak sakit and masuk wad mcm mase sekolah dulu lagiii...

okeyy! now nak story pasal kije!
hari tuu abg syam mengamok sbb tau qid masih berkerja dekat arauuu.
qid pun terkejut kenapa qid mengamukk!
sedangkan mase cuti sem dlu die okeyy je smp skng die nak mengamuk and marah marah qid pulakkk!
erghhhh tak fahamm akuu...
tapi benda uhh sume abg adi dh tlg settle kann..nasib die libat kan abg adi...
and thankz to abg adi sbb backup qid...
sebb die qid masih blh berkerja dkt arau tuu :)
abang syam...
dari dulusmp skng die jee lah abg yg selalu cari masalah dgn aku..
die halang aku buat itu inii..die kawal semua aktiviti akuuu...
siyezz mmg benci gilerr kat die....dri dulu smp skngg! die selalu halang qid buat itu ini ..tk thu ahh kenapa!!!
yes! qid thu die abg qid..qid thu die buat tu semua sebab die syg qid...tapi agak agak lah bro!
kau just abg aku...aku thu ayah suruh kauu jaga aku..aku thu kenkdng ayah letak kat tgn kau untuk
buat segala keputusannn..tp jgn lah lelebhhh..aku bukan budak2..aku mase skolah dlu aku blh trima blerr kau halang aku berkerja...
tapi skng aku dh habis skolahhh...salah ke aku berkerja??
yes! duit tiap tiap bulan ayah bankin kat kite semua...
tapii aku nak kije abg!
aku nak pengalaman aku sendiriii...
lagi pun kau thu kannn..aku bukan suke nak bergaul ngan org sgtt!
aku just berkwan dgn org yang bebtul aku kenalll..x kan aku nak lepak ngan owg yang aku tak biasa,,
so dri pada aku lepak2 ngan dowg baik aku kije..baik hujung2 minggu aku aku kije..
aku duduk ipoh bukan buat ape! kau nak suruh aku mkn tido hujung minggu?? adik kau ni dhlah gomok
nnti bertmbh gomok nntii!
Hope lepas ni kau tak buat haukkk lagi kat tmpt aku....pasal duit 2k tuuu itu hal aku,itu masalah aku,itu duit aku..so sukahati aku lahh nak buat ape...duit tuu duit akuu..aku simpan tiap2 bulan ayah bagiii..
so lantakk aku lahh nak bwk kuarr berapa ribuu punn untuk band akuu!
itu duit aku,band aku..so sukahati aku lahhh!!!!!!

Ha esya! semalam qid pi ambik sijil yg pointerr 3.5 keatas tuu..
hmmm mase tuu qid rase mcmm...tutttttt...hahahaha
sebab ape??
huhuhuu entahh..lagi lagi mase dowg ambik ambik gmbr kat atas pentas uhh...
qid tak rase nak ambik gmbr pun mase tuhh..
name jee qid bwk cmre jeee time uhh..tapi blh kire brape keping jee gambar qid ambikk..
hahahhaha...entah lahhh..mcm rse something...
mase sem lepas punye majlis uhhh qid agak exctd gakk ahhh...pi cri org ni ajak ambik gmbr..
pi cri lectre ni ajak ambik gmbrrr!
tapi sem nii takk..
ade pun gmbr qid ambik ngan sir paris,sir pet,miss diyana,pakcik,nad and akma..tu je gmbr berdua...
yang selebihnyee gmbr2 candid jee..hehehe :)
pape pown qid tak nak mengharap apa2 untuk sem nii..qid just nak try buat yang qid mampu jee..
qid akan try semampu qidd...insya Allah...

nnti qid upload pic k esya!
out dlu! salamm


Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi