Skip to main content

Aku rindu dia..



Assalammualikum!
hey guyz!
korang ingt sape kat atas tu??
korang kenal lagi sape kat atas tuu?
korang tahu mane dia sekarang?
korang thu ape dh jadi pade dia???
Yes!! dia Izwan Pilus atau Khairil Izwan..dia telah setahun lebih pun meninggal dunia..
Ingt tak date 20 Jan 2012??
tarikh keramat yang aku juga akan ingt sampai biler2..
20hb januari...takde sape yang tahu..takde sape yang sangka nyawa dia yang akan di ambilk mase tuu..
Hanya DIA yang tahu semua tuuu..
Kite ni manusia kann?
bler org yang kite syg..bler org yang kite minat..
bler org yang sering bergurau senda dgn kite pergi buat selamenyee
mesti akan meninggalkan kesan yang mendalam kann??
mcm tu lahh akuu...Kalau di bukak akaun twitter aku yang dulu..blh mengalir deras air mate aku nii..
terlalu byk tweet aku dgn die..terlalu byk dm aku dgn die..
lepas beberape hari die pergi..accoun twitter "IzwanPilus" di dlt..
Ya Allah mase tuu hanye DIA yang tahu ape aku rase..aku mencari acc die..aku mencarii gmbr die.
takde...dm aku ngan dia semua hilangg..sebb acc die dh di dlt...
yang ade hanye mensi tweet2 antre aku ngan dia...
hanya ituu!! blerr click dekat name die...xde acc pun yang keluar...
Ya Allah rindu nye aku pada dia...rindunye nak tweet tweet ngan dia,,nak sembang2 ngan dia...
Aku aktif guna acc twitter ats name aqidAMSYAR nii lepas arwah meninggal..sbb aku
sndri x sanggup nak bukak acc aku yang duluu..sbb terlalu byk tweet ngan dia..
aku rindu nak dgr dia bahasa kan diri die abg..aku rindu nak tgk die update pasal diri die setiap minit setiap saat..aku rindu kau abg wan...
aku tak thu nak bg tau sape..aku tak thu nak share dkt sape..
ingt lagi tweet terakhir arwah? ayat last dia "So I need my sleep now!!"
lepas dua hari,dia tidurrr..dan tak bgun lgii smp sekarangg...
tadi aku bukak video Ajam nyanyi lagu kembali senyum kat mania..
aku nangis wokk!entah lahh...mungkin sbb aku terlampau rinduu...
setiap hari aku kat twitter..aku bgun aku bukak twitter,aku makan aku bukak twitter,
aku nak tidur pun aku bukak twitter duluu...aku tak pernh lupe kat kauu!
sbb bler aku bukak twitter...ade part part yang membuatkan aku tringt pade kauu..
akurindukausangatsangatabgwan....
aku doakan moga moga rohmu dicucuri rahmat wahai Khairil Izwan Bin Pilus...
dan aku harap kau dpt doakan supaye perasaan rindu ni pelahan2 pergii..
doakan pelajaran aku..
Salam...

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.