Skip to main content

Pengetua punye Burakkk



Salam.
Hey esya.
ari ni ari rabu 4/1/12.
Hari pertama sekolah untuk tahun 2012 ni..
tapi qid takkk!!! HIHIHIHI..
pagi tadi bangun tengok adik t-rah tengah bz siap siap nak gi skolah..
qid tengok jee die..
time die dh angkat beg uhh qid tanya die "Adik nak gi skolah ke?"
dah tuhh die gelak tauu.. die ckp  tau esya..die ckp "Adik thu lah kak wa dh x skolah.dahh gi tdo sne lahh"
HAHAHAH senang btl ati qid buat die mrh pagi2 uhhh..Tapi pape pown mg tabik lah at adik..sbb ape??
sbb sblum die keluar rumah pagi tadi.die bace ayat kursi then die doa cm ni "Ya Allah kau  prmudahkan lah aku dlm sgla urusan semasa aku membuat persiapan untuk menghadapi PMR pada tahun ini"
itu die doa...Adik  t-tah kann mg perangai die kalau doa die akan berdoa mcm die berckp..die tak malu
dengan doa die...tu yg wat ann qid tabik at die gakkk..
Pape pownn blajar rjin2 tau dikk...jgn jd cm aku ni haaa...Target 5 A PMR.tp dpt 1A and 5 B sje..
ermmm...Akak doakan adik bejaya okey!!!

Okeyy stop cite pasal adik tirahh...qid nak story giler plak nii..
Pagi tadi dalam pukul 8 cm tuu lahh!
mesej masuk at phone qid..
"Ngantuk Qidd!! tolong..."
HAHAHAHA thu dri sape??
dri roy lahh sape lagii...
time uhh die tgh mendengar pengetua skolah tuu berburak lah uhh at perhimpunan..
ari nii an first day skolahh..so, semestinya lahh pengetua cemerlang skolah tu akan berburak lme..
mane x nyee sebulan setgh x jumpe studnt kesyngan die tuu kann..
tu yg die lepas rindu abiss tuu at dowg semua pgi td..HAHAHAHA
ermm kesian erkk dak2 thun ni coz dpt die tuu..
Nasib baik lahh tahun lepas pengetua tuu x masuk awal thun..klo lah die masuk awal thun....
aduhh sangap lah kiteowg nak mengadap..ni yg x masuk awal thun ni pownn dh naik
bengkak telinga dengar die burak tiap2 minggu..
dri dulu smp skng ckp benda yg sme.. "saya ni owg fizik tauu..ape sje sy ckp sya ingat","skolah kite
sekang brda die bank 4..bank 4...kite kena naikkan lagi."
aduhh MUAKKK tauuk?? tiap2 perhmpunan die ckp bnde yg sme..
tdi time msg roy tnye die ckp ape?
roy kte pasal owg fizik tuu masih ade  gakk!!
tak berubahhh...
dari pukul 8 sampai dekat2 pukul 9 lebih msg roy..
pukul 9 lbih tuhh bru die abis mengadap pengetua..bru die blikk tmpt die blikk!!!
klu qid jd roy lahh kann dh berlambak2 dh taik mate nii duk dngr die berburakk!!
HAHAHA..pape pown slmat pulang ke skolah blik lahh roy erkk...
HAHAHAH..padan muke kena mengadap makluk2 tuu.hihihihi..

Semalam agak kelakr lah esya..
dlm pukul 7 qid gi skolah tlg roy ambik gmbr...coz smlm kann dak2 form 1 dah start gi skolah...
tu yg die pownn kena gi tu..die mntk tlg qid wat kerja die skit lah lappy..
esya thuu..punye laah sayu hati gi skolah tuu...
rse rindu sangt2 dengan suasane skolh...
tu lahh kann owg kte hidup ni Karma..
dulu time skolah x ske sgt ngan skolah...nak sgt cpt2 abis skolah..
tp bler dh  abis mcm skng ni miss sgt2 ngan skolah tuu...
tahh lahhh...time smp2 jee qid buat tabiat lme qid...masuk je pintu skolah jalan
smbil pndng roy punye bilik then terus ke  kantin...
puas lah qid tunggu roy at kantin...xde..skali die tipon die kte qid ni menong jee jln coz
rupe2 nyee die ade at pondok sblh blik tyng tuu...
qid punye sengal boleh x perasaan die yg sbsr umat tuuu..ayoooo..ape lahh!!!
tak pasal2 kena glak ngan die pg smlm..ayooo..

*okey lah esya qid out dlu ok..
nnty qid masuk lagi..BYE-2

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.