Skip to main content

kami rancang.Allah yang tentukan

salam esya.
esya nk thu stu benda x??
klu di ikotkan ari ni ari abg wan nak ajar qid code keyboard..
erm tu perancngan kami 3 minggu yg lalu klo x silap.abg wan ckp cm ni "rye cine ari isnin,ari slase abg ajr kau bce code die plak tauu" tuu abg wan ckp ari tuu..3 minggu lepas.
tpi bler dh smp tarikh die,bler dh smp msenye.abg wan plak xde..ermm mg terasa lah kehilngan abg wan.
mlm2 nak chat2 pown mcm boring...qid nk dgr lawak bodoh abg wan lahhh....qid rindu sgt ngan die.
smlm qid bkak twitter,qid bce semua updte2 abg wan yg lepas2..die asyik mengacau owg jee kerja die..
ingt lgi mase befday abg ajam qid sje lah anta "clbrt x befday abg ajam" skli die reply ckp "lantak die lahh"
padahal mlm tuhh die btai beli kek tok abg ajam..even x clbrt rmai2 atleast die bli gk lahh kek tok abg ajam..
cre die reply mcm x peduli jee kat adik die..adoiii abg wan abg wan...mcm2 lh kann...
serius esya..memang terasa lah kehilngan abg wan..kdng2 tu mc terlupa yg abg wan dh xde..
mcm pgi tdi..bgun2 jee on twitter nak tag nme abg wan plak..nak say good morning kat die..sib baik x send lagi.
klu lah qid dh send..mampos lah qid kne sound ngan follower2 die..hermmmqid lupe kejap yg abg wan dh xde.
air mata ni mesti mengalir klu qid tgk video abg wan tuu...qid menangis dgr kate2 abg ajam..
sepuluh kali qid tgk..sepuluh kali qid nangis...qid pown rse kehilng die...die baik sangatttt esya.
die terlalu baik dgn sape saje die kenal...qid sayang sgt ngan die..and qid thu die jugk abg yg bertanggung jwb..
stu lgi..abg wan ni pak lawak thu x??mcm adik die.tingtong! hahaha *sorry.
cmre qid qid x sentuh pown sejak abg wan meninggal...pandang pown tk camre tuuu...
qid tkut nak pegang cmre tuu..qid tkut klo2 terimbas saat2 abg wan ajar qid pasal cmre tuuu..
qid tkut terdengar2 kate2 abg wan mase suruh qid ambik cmre tuu..qid tkut..qid tkut sgt klu2 qid nangis
senangis-nangisnyee..qid takut esya...qid rindu sgt ngan abg wan,esyaaa....
awal thun lgi qid dh rse ni sume...knp erkk???
ermm tu lah owg ckp kannn..kite hnye merancng,tp tuhan yg menentukan...
tu lahh..mcm2 kami rncng.tp semua nye kne batalkan sbb abg wan pergi buat slme2nye..

*pape pown qid ingt kate2 roy.kte2 die lah qid ingt bler qid rse down sgt..
die ckp ? die ckp "dugaan pling dlm hidup adalah ketika kita disoal oleh malaikat munkar dan nagkir."
so bler down qid ingt kate2 die then qid ckp pade dri qid "alah ni bru sikit lahh..byk lgi dugaan yg aku
akan hadapi..so wat pe aku nk down smp mcm ni" haaa
tu die..hope esok qid akan okey dri ni semua..

*ti qid smbung

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi