Skip to main content

Aku Kecewa Dan Aku Gembira



Asalammualaikummm!!
hey esya...
qid ade mcm2 benda nak story..Macam2 benda esya.
okey..
dah lame qid simpan kot benda ni!!
and skang qid x mampu lgi nk simpan..
qid try simpan dri semua org.
baik abg ajam,abg jep,abg syam or sape2 je lahh..
qid cube untuk x cite at dowg..
tp skng ni qid x blh...
hati qid membuak2 nk story at sesowg..
tp sape???qid col roy tdi..
tp die kte "qid walit tgh bz ni ade program.,pukul 2 nanti walit col balik tauu.sory"
qid terus letak!
lme qid x col die..ari ni bru terbukak hati nk col die..tp...die bz..perhh!!
malang...
~esya...27hb due ni qid akan jumpe pk cu..
qid tak thu sbb ape..
satu ari tuu pk cu msg ckp "adik 27hb feb.datang kpj jam 11 pagi.pk cu nk jumpe kamu je."  
qid reply lah ckp "knp pak cu?"  skali die col..
qid terkejut gak dgr ape yg die ckp!!
coz xpernah pk cu mrh2 mcm uhh!!
die ckp " kamu ni faham bahase ke tidak?aku dh suruh kau dtg.dtg je lah!kau tak ade mase tu sampai lubang cacing aku cri kau..Fahamm!!"
esya byg kann punye lah  qid terkejut,ye arhh qid tnye elok2 kann!
x pyh lahh nk tengking2....
qid ckp blik at die "knp ni pk cu??org kerja,tkut kedai x owg jage" 
esya thu die ckp ape??
ermm??
"kau ni x fhm bahase ke??dh thu yg awak tu nak mampos x pyh lah nk kerja sgt ke ape.ikot je ckp pk cu.kalu kau nk mati cpt tuuu lain lah x pyh jmpe pkcu nii.."


haaa qid rse btl2 tercabar dengan kata2 die..
sangat tercabar kott...
air mate ni dh berlinang tauu dengar kate2 die ari tuu...
"dh thu awak tu nak MAMPOS"
ya allah pk cu!!
knp pkcu ckp mcm uhhh???
pk cu qid harap pkcu utk naik ann blik smngt qid..
tp ape pkcu ckp ni??haa?
qid thu slame ni pk cu yg banyak tlg qid..tp pk cu...xkan lah qid ckp yg qid kerja pkcu blh kuar
kan kate2 mcm uh skali...
qid x fhmmm!!!!


lepas jee pkcu ckp mcm uhh qid btl2 rse sgt2 down...
qid rse nak story at abg ajam,nak story at walit...
tapi qid takut...qid tkut kalau2 ayah thu benda ni and pk cu akan kena marah ngan ayah!!
tu yg qid sangat2 takut skng ni....
tu sbb lame qid simpan benda ni...
qid btl2 kecewa dgn kate2 pk cu tuu...
qid rse yg qid ni sgt2 tk bergune di mata die smp ann qid kerja pown die blh mrh smp mcm uh skali!!!
qid sedih qid menangis biler ade yg mengatakan mcm uhh!!
bkn sowg bru tauu..dh ramai yg ckp mcm uhh??
knp??ade benda yg qid tk thu kee???
ape die???.


~yg membuat ann qid bertambah kecewa adelah biler qid col sowg2 utk mintk tlg  jage kedai qid time 27 hb
 uhh...sowg pown x mahu..qid col ira..ira kte die nk blik srwk dh..qid tnye.qid tnye member sowg ni
pown die ckp die kerja..kebykan dowg sume dh kerja...dah tu qid try msg wani dk skolah qid uhh..
tnye punye tnye last2 die kte xdpt tlg...ade problm skit..aduhh..memang qid pening sgt time uh...dh lah along nk kne pindh PD..klo x blh gk along tgk kann...ni dh xde spe blh tgk2 ann....
qid suh lah member ni pujuk parents die..last2 Tak Dapat gak.dh tu syira plak ckp die blh tlg qid..aduhh punye lah gmbira qid time uh coz ade owg sanggup tlg...memang qid bersyukur sgt2 lah...
dah tuu x smp 5 minit die msg ckp "weii sory mk aku x kasi lah"  aduhh punye lah hampa.
nak thu qid rse ape time uhh??qid rse mcm qid ni pengidap HIV plak smp xde owg yg nk tlg qid.smp dowg2 punye parents pown x ksi gak tlg...
susah hidup ni...


dh penat tnye mmber2..qid biar kann je lntk lah ape nk jd time uh
lntk lah!
last2 dh beberape ari uh zaty msg2..qid ajak die..alik2 die sanggup plakk!!
aduhh thankz sgt2 lah zaty sanggup tlg aku..memang LOVE sgt lah dekat kau...


~pasal ape qid cuti seminggu tu sowg pown x thu hal yg sebenar..
hari ni bru qid bkk ctew yg pasal pk cu tuu..
klu bkn sbb pk cu tk de qid sush2 cri mntk tlg owg...mintk tlg ira lah.iwan lah,wani lahh..
kowg2 sume lah!!!ni semua gara2 pk cu aku tuu..
hermmmm...
ira..kau kte kat aku ari tu "kau tnye lah mmber2 yg lain"
sape mmber aku yg lain?
pian??hermm?kau nk aku mntk tlg at pian kee??
klu die ade lah esya..xde sush2 aku tnye kau lah weiii..
fhm??
tp x pe lah aku pown dh ade mmber yg snggup tlg aku :)

sejak dri hari tu yg pk cu ckp tuu..
stiap kali qid nak tido.qid terpikir.
klu aku tak bgun esok!sape yg akan menangis??
dan sape plak yg akan ketawa?
mampu ke aku nk mengharungi kehidupan di alam barzah..??
sdngkan hidup at dunia ni pown qid x kuat..ni kan plak at sne nanti...
ermmmm...

****
okey masuk chapter kedua.
tajuk die AJL26..
rse nye ramai yg dh thu kann??
haaa..Hafiz Suip yg mendapat tempat pertama wokk dengan lagu Awan Nano die tuu!!
hahah taniah2 brother,x sia2 aku sokong kau lah wokk!!
dn yg pling penting x sia2 lah kau berkmpung berhari2 at stadium tuu..
x sia2 gak kau pergi kelaz vokal berbulan2..haaaa..
berbaloi wokk penat kau selama ni...
~kemenangan abg apiz kite tuu mlm tdi membuat ann qid teringt time die at AF dulu.
mcm mne die mengamok bile dpt lgu hihop..mcm mne die menangis nak menghafal lgu tuu..
ermm sampai ade stu ari tuu abg ajam and abg akim tarik die masuk dorm dowg...
smp abg ajam suh abg apiz off an mic coz abg apiz mengamok time uhh..
ade lah die ckp "die ingt aku ape?robot ke?" haa..
tu lah satu2 nye kes yg terjadi at abg apiz time at AF dlu..
segala2nye die dh harungi...die di pkse nyanyi lagi rap..dengan terpkse jgk lh die nyanyi lgu tuu..
mcm2 dh die harungi dh mcm2 gk die blajar..dh skng die lah JUARA anugerah juare lagu!.
taniah skali bro..
ape yg buat ann qid tersenyum hari ni biler lihat hubungan persahabatan dowg bertiga dri
AF smp lahdh bergelar juare ni tetap sme..!!tetap kukuh..yg penting qid lihat rmai yg bergembira dgn kemenangan die smlm..!!!!
termasuklah abg ajam and akim yg x putus2 bg sokongan at kwn die smlm..
dowg xde lah nk kte jelez ke ape..!!dowg support je kwn dowg..
mcm abg akim...at semi final sme2 ngan abg apiz..
abg apiz dpt ke final..abg akim x dpt...tp xde pown nmpk yg abg akim cmburu ke ape ke..!!
ermm memang bagus lahh brother2 AF7 nii..hihihihi
kowg memang Terbaik Lah Wokkkk!!!!

(: okey lah esya nnti qid smbung okey.

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

Morning!

Ni gambaq ngan #KukuBesi yang qid promise nak masukkan tuh :D Assalmmualaikum esya! heyyy morningg!! haa felikk tk kenapa qid masukk pepagi bute nihh?? Hahahah actully qid tk tidoq pownn malam tadiii... entah laaa..mcm2 dugaan plakk dtg malam tadii..hanya mampu bersabarr and harungi jee semuanye.. Siyezlyy qid tk thu kenapa sem nii qid jadi seorang yang pemarah..SEMULA! Ya Allah....Pantang org buat silap,pantang org kuang ajaq,pantang org buat qid menunggu memang hanginnn laa qid satuu badannn..Tak kisah lahh sape org tuhhh..Akak abg or member sndriii!! yang qid thu marah marah marahhhh..! Aghhhh!!! kenapa qid yg dulu dtg balikk dlm diri nihhh?? qid tak nak jadi pemarahh..qid tak nak jadi hanginnnn macm dluu!!! qid tak nak! how lahhh esya??? yang qid ingt dluuu qid start jadi tak pemarahhh lepas abg iwan nasihat kann qid sumeee... but now?? whoo?? Ajam?? memang takk lahhh! NEVERR!! tgk muke die pown skng nii QID MENYAMPAH! Enth lahh esyaa..Ape yg buat qid jadi mcm n