Skip to main content

1,2,3,4 mule cerita aku


Salam Esya.
pertama skali qid nk ckp yg smlm 9/1/12.merupakan genap 12 thun
atuk rahman meninggal.pejam celik,pejam celik kejap jee dh 12 tahun atuk meninggal.
atok meninggal time qid darjah lime..ingt lagi time tuu cuti skolah..masuk2 jee skolah qid murung jee..
insan yg bertanggung jawab membuat ann qid tersenyum semula adalah Muhd Humaidi Bin Rus.
die lahh yg teman ann qid tiap2 hari time at kelz...klu qid x turun rehat die lah yg akan burak2 ngan qid
at kelaz..sanggup die tak rehat..
macm2 lawak bodoh yg die buat time tuu..mase qid skolah rendah..dri darjah 1 sampai darjah 6 qid
duduk blkng skli time dlm kelaz.so mase darjah lime yg dudk blkng qid sowg jee pompuann,yg lain sume lelaki..
yg qid ingat Aizuddin,Shahrul,Md Noh and syafiq.
qid paling2 rapat dulu dgn aizudin,shahrul and noh..kami akan berempat same2 time study..
duluu time shahrul buat hal,qid desak abg yg gi backup die..sbb ape??sbb time tuu shahrul rapat sgt ngan qid..
lepas naik skolah time atok meninggal uhh shahrul xde..die kena chickn pox..lme die cuti..
aizudin and noh plak gi lawan badminton wakil skolah time uhh..
so qid sowg2 at lkng time tuu..mady lahh yg ari2 duk menyemak at blkng uhh tman ann qid..
mady punye tmpt duduk dri darjah 1 sampai drjah 6 asyik duduk depannn skali..
sbb mady lahh studnt pling pendek time tuu...HAHAHAHAHAH.sory mady.
tapiii skng qid ngan mady..die lgi tinggi tauuu...
siap bwk moto kuase tinggi lagi die uhh..adoiii...
thankz mady dulu kau byk tlg aku,wlupown prangai kauu mcm Mr .S.

#Al-Fatihah untuk Abd Rahman Bin Maalip

yang kedua.
qid nak ckp pasal
perasaan qid sekarang nii
skng serius qid rse hina sngt di mata Noor Azdiana Azman dan keluarge die..
qid rse diri qid ni kecikk sangat berbanding mereka..and qid rse qid ni Bodoh sgt dri mereka2 semua.
knp qid rse mcm tuu??
semua ni bermula dri die yang membatalkan segala ape yg qid and yana plan..sbb dowg batal kann
skali lagi rncngan kami,qid terpikir tuu smua..
hina sangat kee qid ni smp die tk boleh dengan qid??
haaa..qid x fhm..
qid sanyang sgt2 ngan yana....qid nak take moment ngan die...
qid mahu kann itu!!!!!
tapi ape yg ade kat fikiran mereka pownn qid xthu lahhh...
stu jee klu blh qid ni hina di mate dowg,atau qid ni x lyk untuk pergi ngan yana..
I'm so sorry.....
qid janji lps ni x akan ade lagi qid kuar ngan yana...itu janji qid...

yang ketiga.
qid nak ckp pasal anak buah baru qid..
bukan anak knp adik bdik qid..
tapi ank kepada abg sepupu qid..
anak along saiful..
comeyyyy!!!

:: Muhammad Ammar Muslim Bin Muhamad Saiful ::

ya Allah best betl nme bby ni.
comel sgt2...hope bby ni jadi anak yg berguna pade keluarge dan anak yg sntiase menghormati owg tua die..
Aminnn...

Yang ke empat qid nak story pasal zety Azira.
mungkin sape yg tak thu msti pertme skali dgr nme tuu kann?
tu lah name sbr si ira bengong tuuu..
esya thuu die ann sblm ni x pernah kerja..
skali ari tuu die ade lah gi kerja satu tmpt nii...
skali die punye gabbraaaaa die bantai terlanggar mcm almari owner kdai uhh smp pecah lahh almari kaya owg uhh...
nak thuu die punye sengalll die bantai blarr je mcm uhh..mentang2 die punye moto dpn kedai uhh.
die start moto and terus blaa...
esya thu mcm mne qid thu??
qid gi kdai die ari tu qid tnye owner "ira ade x?nk jmpe kjp ade hal"
skali owner uhh jwb "kau punye kwn tuu dh pecah kan brng aku dh tuu die blarrr mcm tuu jaa,bodoh"
hahahaha sengal owg uhhh..aku plakk yg dgr bodoh die uhh..
pape pownn kau mmg sengal lah ira..
tp xpe...
dulu qid mule2 kerja pown qid ade laa dua tiga tmpt uhh qid kerja sehari sje...
tu sbb bler sha,ira,ikin kerja shari jeee qid senyum sowg2 ingt ann pristiwa yg jdi t qid..
hihihihihihi..

#okey lahhh.nnty qid sambung tauuu



Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.