Skip to main content

dekat 48 JAM kau tido!


salam esya..
esya minggu depan dak2 n9 dah start TRIAL SPM..
haiiyooo..dah dekat dah tu..tapi x dpt catch up sgt lah subjek2 yang tertinggal ni..
~haa sbnarnye qid nak story pasal PIAN...
ari selasa ari uh kan die excident..
qid dah gi tgk die semalam at hospital..
dri kul 6 ptg~ pukul 2 pagi qid at hospital uh..
bergeleh2 ngan remy,ira,abg arad,syafiq,rick and syahrul tgk die at dlm ICU uh..
die boleh tgk sowg2 je...urmm die KOMA esya..
aduishh mcm2 kiteowg PK mase at hospital smlm...
qid tgk x-ray die...qid pelik sgt!
slalu qid tgk x-ray tulang rusuk die tersusun..
tapi remy punya x-ray uh lain!!!
rupe2nye tulang rusuk belah kanan die mcm dah termasuk at belah kiri punye tulang rusuk..!!
ENTAH lah...x thu mcm mane qid nak olah semua ni!!!
yg qid thu qid nak pian sedar!!
dah dekat dua ari dah pian tidur..
dah dekat dua ari gak ira nangis sbb pian auu...
kesian ira...

******************************************************************
qid tnye abg ajam ape yg jadi sbnrnye..
abg ajam kte time uh pian pergi sembahyang mangrib and berbuke at masjid..
sekali b4 buat solat terawih die sakit perut...
pas uh die nak balik umah~!!
time otw balik umah tu lah die excident!!
kereta MYVI bodoah warna Hitam pergi langgar pian yg bwk moto pkai bju warna krim!!
SENGAL!!!bju pian warna cerah..x kan x nampak budak uh bawak moto...!!!
lmpu moto ade.....pian tu pown putih owg die...
mustahil lah klu mamat yg langgar uh x nampak!!!
giler ke ape????

* "pian aku ngan dak2 ni semua doakan kau supaya kau cepat sedar pian...dua ari kau x sedar buatkan kiteowg hilang arah kau tahu!!masing2 macam ayam berak kabur biler berkumpul smlm..masing2 x de kate yg nak di ckp!!!ko x kesian ke kat aku pian...??ko thu kann aku syg ko mcm abg dah!!!ko x syg aku ke pian??ko x syg at kiteowg??klu ko x nak pK pasal kiteowg..ko Pk Ira lah piannn...kesian die...pagi tadi bru die balaik umah kau thu!!!
dri kau masuk malam rabu tu smpai pagi tadi die jage ko...sikit pown die x heran pasal family die...pasal sekolah die...yg die thu hanya kau je tauuu..pian..biler kau nak sedar...kau dengarkan ape yg aku bisikan kat telinga kau semalam???ko kena kuat pian hadapi ni semua!!kuat utk kiteowg...aku pasti sgt pian yg kau boleh dengar ape yg aku ckp...coz aku nampar air mata kau gugur waktu aku ckp2 at telinga kau semalam..pian..bangun lah pian...kiteowg nak dengar suare kau pian...janji kite...janji kite semua nak kuar beli barang raye minggu depan....mcm mane pian??ko yang plan kann....adoiyaiii pian...aku x nak ape2 jadi at kau lah pian....bangun lah piann..."

~~
esya...qid tkut sgt biler ade member yg masuk icu ni...
ingt dulu mase kmo tu...adoiyaiii jgn lah jadi pape at pian ni esya..
qid doa moga pian cepat sedar & cepat sembuh....
AMIN...

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi