Skip to main content

Ari ni Satu Lagi Sejarah Dicipta!!! :/


salam esya..
ok mule2 qid ak cite pasal satu benda ni esya..
qid rse esya thu knp qid bengong giler ari ni..
tarikh ari ni.......
tarikh ari tarikh lahir arwah walit..
walit esya uh!!
pagi2 lagi qid dah masuk bilik ummi qid peluk ummi!!
qid thu kahadiran tarikh ari ni memang perit untuk ummi..
setahun yg lepas tarikh 8/8 tarikh yg paling hapening utk ummi and walit!!
even esya dah pergi awal2...tapi tarikh uh ummi tetap sambut sethun yg lepas..
tapi thun ni??owg yg ummi sambut tu dah xde...
mama owg penting untuk redakan kesedihan ummi pagi tadi..
mcm2 mama nasihatkan ummi..
~ari ni qid masuk sekolah dgn satu senyum..
ari ni x mcm ari2 biase..
ari ni ari istimewa....ari lahir owg yg qid rindu..
ape yg qid harap dari malam tadi...ari ni akan buat qid tersenyum sepanjang hari..
qid nak bwk mood epy qid depan ummi biler qid balik sekolah nanti...
itu janji qid dlm diri ni esya....
ari ni qid balik pukul 4...sengaja...coz qid x nak duduk umah and terus berfikir tentang ARWAH Walit..qid tak nak!!!
~ye...dari pagi sampai balik sekolah qid TERSENYUM~TERGELAK..
qid bhagia giler hari ni..
dari sampai2 sekolah dah gelak2 ngan dinie...sampai lah balik gelak2 ngan dak2 kelaz ni!!
memang SUMPAH!qid epy sangat at sekolah ari ni..
sampai qid nak balik pown ade yg buat qid tergelak lagi biler burak2 ngan abg fuad kantin uh..
ape lah!!!
time balik umah,time uh ummi tgh masak ngan mama...
punye lah best qid kacau ummi ngan mama..
ais bersepah2 dapur time tu..
epy sgt tgk ummi tersenyum...tgk ummi tergelak!!!
heyyy thankz ummi..senyuman ummi buat ann bertambah2 epy ari ni..
kite lupa kann erkk ummi ape yg jadi setahun yg lepas!!!!!

~~satu lagi yg buat qid epy ari ni
tadi abg balik die bwk qid punye lappy...
ya allah memang rindu giler lappy tu!!!
agak2 dah dekat 5 bulan dah abg ajam pegang lappy tu..
akhir nyee die pulang kan jugak!!!
THANKYOUSOMUCH abg ajam..
sayangketatketat lah same abg...

~sejarah yg tercipta malam ni plak..biler pertama kali qid berbuka dgn owg yg
baru qid kenal..bukan sowg..tapi satu family die..memang memori bru dalam idop qid lah ari
ni...die layan qid time makan punye lah baik..walaupown qid dah pernah buat die kecewa ngan
qid tapi die lyn qid dgn elok lagi....tq sgt2 at die coz ajak qid berbuke ngan family die..
memang betul lah kteowg annn...owg alim ni lain mcm sikit!!!!
kesabaran die uh..memang susah nak ditandingi....cara die layan owg2 yg die syg pown lain!!
die buat ann qid terharu giler biler berhadapan ngan die...
x thu lah pas ni mcm mane nak bertembung ngan die at sekolah mcm mane..
pape pown tq sgt2 at die coz sudi jemput owg tadi.:)

~haaa esya...lain plak jadi time dah malam ni...
dapat jee lappy dri abg terus bukak blog member2 ni...
dri sha,abg nub,kak mia,abg apiz,abg jai and aina qidd bukak plak blog zati and aishah...
sje bukak coz nak simpan url at lappy tu....then bukak blog sewg member ni
punye lah terkejut biler die cite pasal at sekolah tadi..
pasal qid ngan sowg member ni gelak an die xpose!!
adoiyaiii payah thu x owg x boleh buat bergurau ni..
mane ade owg at tmpt uh yg ko malu...
ko ckp acik kantin tu dgr...aku sendiri tnye abg kantin tu die dgr pape or x!!!
die ckp TAK!
dah abg yg at kantin tu x dgr dh semestinye acik kantin uh x dgr..
ko memang suke touching2 ni ann.aku thu dah!!!
ko ckp if kiteowg kena pown kiteowg MELETOP gak ann!!!
cm ayat aku je tu annn...aku nak tnye ko,brp byk kowg semua pernah gelak ann aku??
berapa byk kowg dah malu ann aku..
aku ok jee beb!!!
aku lyn jee kowg..xde pown lari2.aku thu kowg bergurau....
ko kte if nak bergurau biar bertempat annn..
aku rse time uh xde owg...so xde masalah lah if kiteowg ckp tu!!!
at tempat uh yg ade KITE TIGA ORANG JEEEE...
x sesuai kee tempat tu aku nk bergurau...??? nak aku gi at tempat ramai owg plak kee nak
bgi thu tu semua???ermmmm??mcm tu...
senang cite ann wei ann...ko tu x boleh nak buat bergurau sgt..
dah fhm aku dah perangai ko!!!
*satu lagi aku nak ckp...sbnrnye benda ni dah lme sgt nak ckp..
sebelum kite gaduh hari tu aku dah nak ckp dah...kite ni beb satu kelaz..
dah mcm satu family...kite ni-dah mcm adik-beradik tau...
salah sikit tu...buang jee lah jauh2...mcm mane skali pown kite ni dh mcm adik beradik..
lme2 jumpe gak balik..benda kecik,beb..ko boleh bla je mcm tu..benda kecik punye pasal
ko nak touching2...udah2 lah tu...

*ok lah esya..
qid mau out..ti qid sambung cite2 at esya lagi ok!!
lupe "EPY BEFDAY WALIT" ;)

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.