Skip to main content

selamat sudah semuanyeeee

:: ALI IMRAN ::
[mangsa bdk2 STAD and geng HR]
hihihihihihi

salam esya~
ermmm lme x tulis blog ni...
dari sehari-kesehari mau tulis tapi x tulis gak!!
bz sikit laaa...
skang ni ha bru free..tu yg cilok tulis blog jap haaa
haaa mcm yg qid ckp ari tu 4hb 6 ari tu umah wat kenduri...
kenduri arwah + kesyukuran +bcaan yassin sekali..
ermmm ummi kmu ade dtg..abg elyas x de...
ermmm ummi nampak cm dah ok jee..
b4 ni mcm murung jee since walit meninggal tu..
tapi mlm uh ummi nampak mcm ceria jee...
ermmm...walaupun kenduri mlm uh agak kelang kabut sikit!!!
tapi best!member2 skolah qid pown dtg!!
ni kire first time laa dieowg dtg umah!!
dak pompuan yg dtg sha,wani,cyra and zaty..
dak laki plak izzul,firdaus,razief,panjang..pas uh dowg bwk member2 dowg..
lau x silap salah sowg dri member dowg uh name die firas!!!
qid rse cm kenal jee bdk uh...hihihihi..

tapi mlm uh x pat nak jumpe sgt dak laki..
coz kejap2 mak panggil..kejap2 ayh panggil..kejap2 akak panggil!!!
ahhhh agak sakit ati gak laah mlm uh!!
lau ikot ann mau lepak jee ngan bdk2 ni semua...sekali haaa x dpt!!!
pape pown terima kasih sgt laaa pade dowg2 semua coz sudi dtg..
but sorry laa coz layanan aku kureng cikit yeee....ampun sgt2...

haaa esya..mlm 4hb tuu qid dpt 3 hadiah ari jadi...mg x sangka lah!!
mule2 from along shyaiful...
pas tu sha,zaty and wani plak bg hadiah..
last sekali abg wan bg hadiah coklat...
memang mlm tu gak coklat uh abis,,hihihihi
ti qid upload gambar2 uh...
mlm tu kann esya dak2 pompuan ni ambik gambar ngan dak ali anak abg ijam..
siott jee...tgk2 at fb byk gambar die.adoiyaiiii..
sesat maaa anak buah qid at c2...

haa hari 2 qid ade plan nak record video time bce yassin...
b4 owg masjid masuk uh qid ngan wani ade lah gi at dlm letk cmre tok record...
pas tu time dah abis uh gi laa blik dlm nak ambik cmre uh
dgn harapan video uh ade laaa..
sekali bukak2 jee...tgk video uh xde..perhhh memang sakit ati time uh!!!
si syafiq tu gi gobek2 nyee cmre uh!!! tau laa die uh pandai handle gadjet2 ni..
x pyh laaa qid punye pown nak gobek gak!!!sakit btl hati...
owg dah plan baik2 ni die gi kacau plak...
bdk lain xde pown usik2 cmre uh ari tu...dak irfan yg paling nakal tu pown xde kacau cmre uh..die thu cmre uh tgh record...ni die???susah btl klu owg yg terlebih pandai ni...
tu lahhhh belagak jee kerja ko....abis semua owg punye ko nak gobek!!!
abis semua perancangan musnh!!!
pas uh kena marah ngan abg syam plak!!
coz xde sgt pic time uh!!!and video yg dah plan tu pown xde...
tu yg abg marah uh!!!
adoiyaiii sbr jeee lah!!!yg abg ni pown sto tinggal kan lah cmre ko tu,
cmre aku tu dah laa cm benggong!!!
ade cmre kendekot lak ko tu :P
adoiyaiiii...

::from along shyaiful::

::from sha,zaty and wani::

hadiah from abg wan x sempat nak ambik dah abis!!!hihihi



::my sis and mak cik::

::saudara mara ku,yang budak 4 owg uh adik beradik[anak buah ku] ::
::lagi saudara maraku::
**************************************************************************
lepas anta syira,sha and wani balik..
ag ajm pown sampai umah!!!
ermm xde rezeki wani pown jumpe abg ajam...
mlm abg ajam dtg uh!!
memang best laa gak!
coz die bantai nyee berkaroke mlm uh at dlm umah!!!
pas uh die rmai2 basuh piuk semua...
memang terbaik lahhh wokkk!!!!
rajin kowg!!lain kali kenduri boleh tlg lagi...

esya tadi ann mase qid lepak at BATA..
kuar laa lgu menatap mata mu uh by ARIL tu annn..
sekali abg ajam tetiibe dtg dri belkang qid menyanyi lgu uh!!pas uh bantai nee berjoget ngan
abg man at sebelah kaunter BATA uh!!!
sakit btul hati.....qid suruh dowg masyk dlm stor!!!!!
ingt annn dudk diam2 lah dlm stor uh sekali bantai nyee melalak menyanyi berbagai tu haaa..
sakit lakk ati,sampai owg yg dtg uh ckp 'siape tu dik??'
haaa ambik ko!!! tergagap2 aku nak jwb!!
memalu ann owg btl laa ko ni....
memang giler lah abg man and ajam uh!!! SEWEL!

lepas abis kenduri tu semua ann esya..
qid jumpe ummi.ummi ckp "moga2 walit and esya tenang kat sne dgn ape yg kite kirim kann"
yeeee harap sgt mcm tu..bukan walit sjae...semua yg dah pergi tu..
termasuk arwah achik and abg na'im gak!!!moga dowg tenang kat sne...
mlm kenduri uh hujan...nenek kte tu hujan rahmat!!!
pas uh nenek kte gak lauk2 uh abis coz malaikat uh lapar...
nenek kte kalau kenduri lauk byk,pas uh abis sebenarnyee malaikat uh lapar!!!
ye atau x tu qid tak thu tpi tu yg nenek qid ckp!!!
ermmm...


*ok lahh syg,qid stop dlu ok!
nanti qid sambung ok!! salam...
miss u so much syg... ;(

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.