Skip to main content

Sayu hati! & kantoi lagi !



salam esya..
ermmm dah malam pown..
cepat btl masa berlalu..
byk benda jadi satu hari ni..
mcm2 benda qid rse hari ni..
ade menarik!
ada yang sedih..!!
ade gak yang buat qid tergamam!!!
pagi tadi dalam pukul 9 lebih uh gi KPJ ngan my mom and ayah!!
lame lah gak at hospital tu..
sampi pukul 12 lah gak duk at situ..
byang kann dekat 3 jam lah duduk menunggu at c2..
mase tgh tunggu tu ade sowg mamt ni lalu au esya...
die punye rambut pendek lah juga...muke die putih..pakai seluar jeans dengan baju putih
lengan panjang!!
muke die...sebijik mcm arwah abg naim...
memang tersentak lah gak qid biler terpandang muke die...
qid ingt an qid sowg jee perasan rupe nye ayah pown perasan..
ayah ckp at mama "mcm naim kann budak tu??"
mama senyum je..ermmm ramai sebenarnyee tgk rindukan abg naim!!
ramai sgt!!!
owg tu die asma...die gi ambik ubat at hospital uh!!!
same cm abg naim..abg naim pown asma..memang wat qid teringt at abg naim lah time uh!!!
diam x diam dah dekat setahun abg naim meninggal..hujung bulan ni genap lah setahun die meninggal dunia...

lepas gi hospital tu qid gi anta mama gi bayu..
time tgh tunggu2 uh abg man ajak kuar ngan qid..
qid ikot jee lah,lagi pown x buat ape2 pown time uh!!!
dalam kereta uh abg man byk tnye laa pasal akak,along,angah and pasal diri qid..
abg man boleh thu ape yg qid lalui,esya....
die kte "adik ni nampak je mcm ni kann..tapi adik terlalu rindu an sesowg kannn??" tersentak qid biler die tnye mcm tu...qid gelak jee die ckp uh..xx tau mau coment ape...
pas uh die ckp lagi.. "abg man kalu jadi adik lah!x thu lah abg man boleh buat x ape yg adik buat sekang ni.." sekali lgi qid pelik time tu!!
qid ckp lahh at mama ape yg abg man ckp uh!
mama kte abg man memang pandai cikit tgk2 owg ni..die pandang muke owg uh die boleh thu
owg uh ade mslh or tak!!
alamak!!! knp laa qid gi ikot abg man tu..x pasal2 die thu pasal qid..
susah btl lah esya biler rmai owg yg boleh bce fikiran owg and boleh thu owg uh ade prob ke ape ke...susah mau simpan rhsia mcm tu..x ckp lagi..owg uh dh thu!!!
sekang ni qid dah kenal 4 owg yang thu benda2 tu semua..
semua lelaki...memang handal lah kaum ADAM ni...
yang thu pasal tu semua,ABG MAN,CIKGU IZHAR,ROY and USTAZ SUHAIMI tuuu...
haaa ambik ko..semua yg rapat ngan qid..cume cikgu izhar jee x berape rpat coz die cume ajar qid at tempat tuisyen jeee...
ngan cikgu izhar pown pernah terkantoi sekali...
dengan roy x yah cite lahh!!!since jumpe die at TS ari tu memang byk lah benda qid terkantoi ngan die..ngn ustaz suhaimi tu lgi dsyat!!!!die trus jee report at ayah ape yg die thu..
xde belas kasian pownn...tapi abg man ok!hahaah..bru thu mehh pasal abg man thu benda2 ni..

*ok lah esya ti qid sambung!

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.