Skip to main content

Negeri Sembilan Cuti...NAIM




Hey Moring..
[morning ke??dah dkt kul 12 ni..tapi mcm bru nak pgi jeee]
haahhah ayat tah ape2 kann???
yelah2 maksud qid sebenrnyee cuace at cni
mendung jeee,sejuk plak tu..walau pun dah dkt kul 12 tapi rse cm bru pukul 7 je ha!!
mate pown mcm ngantok jeee...hihihihi...
tetibe bgun jee tadi teringat kat syg qid ni haaa!!!
hahahha syg yee??
hihihihihi
sape syg qid tu????
ayoyo x kan x tau lgi...
xleh KawwTimm lah cm niii... ;P
die lah! ELLYSYA BALQIS tu haa...
tetibe bgun tadi teringt kat die..terus tulis blog ni haaaa

~ari ni x sekolah coz seremban cuti ISRAK MIKRAJ..
so, "salam israk mikraj" lah untuk semua yg ergelar islam ok!
negeri sembilan memang tiap2 thun klu israk mikraj cuti...
tapi mcm johor KL tu x cuti...
qid gi umah abg mlm tadi pas tu nak blik ujan plak so trus overnight at sne..
ingt pagi tu nak grak blik...tengok dlm kul 7 tu ujan selebat2 nye plak at cni....
so xpat lah blik coz qid naik moto gi sni...tapi PK2 blik qid an ade janji ngan wani
mau kuar term coz mau cri cap!...if qid x blik umah cm nerh mau kuar???
qid tnye abg mcm mane?? abg ckp "cancelkann je lah"
senang giler abg ckp!!!
owg yg yg nak blik brng pas uh owg cancel kann plak!!x adil lah....
qid ckp at abg "mane leh,owg dah janji...xkan nak biar ann je"
skali abg ckp ni "abis kau nak blik jee??jalan dah lah licin,sekali tergolek ko tgh jalan tu
macam mane???ade kwn ko dtg tlg ko nanti??"
haaaa ambik ko!!
ape laa giler angin abg ajam pagi ni....die boleh ckp mcm tu!!
qid ape lagi x nak tambah ann angin si ajam kerempeng tu,ikot je lah ckp die...
stay je lagi at cni haa!!hujan dah x lebat sangt skng..rebas jeee..gelap lah gak at sni..
if qid blik memang bsah abis lah!!!
pas abg ckp tu qid terus msg wani ckp x jadi,qid ajak die gi ari jumaat ni lepas sekolah!!
tapi die x comfem lagi coz mak ayah die x kasi keluar time sekolah!!!mean an ari jumaat tu sekolah..so mak die x kasi lah!!!
ermmm x tau lah jadi ke ari jumaat ni..
plan punye baik tapi TAK JADI PERGI...adoiyaiiii sbr jeee.. ;(

~esok genap lah setahun abg naim meninggal dunia..
ya allah...pejam celik pejam celik dah setahun die pergi kann???
kejap sgt rse nyee dah smp setahun..
***********************************************
[11.20 p.m]
::KHAIRUL NA'IM [encemm kan??hihi]::

qid bru pas bukak FB abg naim...
ya allah sedih nyee tgk posting2 owg2 yg rpat dgn die...
abg aiman,mama,kak nabila balang!!semua lah!!!
ya allah..semua rindu abg naim...
xsangka dah setahun abg naim meninggal!!
cepat betul mase berlalu...
esok,cikgu nak anta makanan sedekah kat masjid utk buat tahlil tok abg naim!!
sok kan khamis..ade bce yassin..nasib baik qid x tuisyen sok!!
boleh lah join dowg..dengar cite alobg fikry pown abik cuti sok tok join tahlil tu...
ermmmmm serius ckp masih segar lagi kate2 mama time qid blik dri sekolah tu...
masih terase lagi pelukan kakak nabila waktu die menangis sedih kehilangan abg naim!!
allah saje thu perasaan kmi saat tu!!
manusia yg sering berlawak!! bergaya!! sering buat kami x kering gusi pergi dri hidup kami
buat selama2nyeee. yaaa allahhh...ape lagi yg nak dickp kan time tu???
memang kami sendiri terkedu berhadpan dgn jenazah arwah saat itu!!
semalam die hiburkan kami,pagi tu wajah die yg kami tatap...
tengah hari tu pulak jenazah die yg kami iringi!!!
ape tu???
itu lah kuase tuhan kannn...xde sape tahu pasal tu!!!

yg paling qid sedih biler seminggu sbelum tu qid tnye sendiri ati qid..
"mcm mane lah 1 julai ni,ape laaa yg jadi nanti...befday arwah achik dah x mcm thun2 yg lalu"
tu yg qid slalu ckp at diri qid seminggu sblum tu!!
tapi rupe2 nye b4 1 julai tu satu lagi peristiwa yg pahit jadi at diri ni...
biler 30 jun tu jadi tarikh pemergiaan arwah abg naim!!!
ape boleh buat..kuase tuhan kannn xde sape yg thu...
tarikh yg sgt dkt...
tarikh kematian ABG NAIM sehari sebelum tarikh lahir arwah achik yg dah pergi beberapa bulan dulu sblm abg naim... ;(

AL-FATIHAN BUAT :
KHAIRUL NA'IM & ABDILLAH MURAD.
[moga mereka tenang disana....amin]

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi