Skip to main content

Ke ~ SK.AMPANGAN

::cikgu hedir,lelaki yg tgh tuuuu::

morning esya..
pagi tadi dlm kul pukul 7 cm uh qid gi anta aiman gi sekolah.
die ade mcm program utk budak2 UPSR ni...
qid anta die sampai dalam sekolah..mase nak keluar dari pintu
pagar uh kereta cikgu hedir masuk!!
qid pandang jee..pas uh die bantai nyee bunyi kan hon kereta die..
nak tak nak tunggu lah gak die parking!!
ingat lagi die at qid ni haa..adoiyaii rambut dah gondol pon ingt lagi at qid..
perhh terharu mehh!!!die suh qid tunggu jap coz die nk gi punch kad!!
dalam kul 7.05 cm uh bru die turun blik..mcm2 die tnye..
paling utama die tnye pasal pelajaran lah!! BAHASA MELAYU..subjek yg
die ajar dulu...subjek tu lah yg die byk tnye...die tnye pasal novel INTERLOK lahh!!
qid x abis lagi bce novel tu..
lame gak lah borak2 ngan die...memang lame giler x jumpe cikgu hedir tu...
walaupon nampak grng tp sebnrnyee die sgt penyayang tau!!!
memang penyanyangg gilerr lah die tu!!
tgh borak2 dgn cikgu hedir masuk satu kereta..
yg pasti qid kenal sgt dgn kereta die tu..
cikgu hedir panggil owg dlm kereta tu ajak join kite owg coz cikgu hedir ckp
die dah lme x jumpe owg tu...
adoiyaiiii sape owg uh???aduiiii owg tu ROY..roy punye awex ann mengajar at c2...
cikgu hedir dgn roy memang dah kenal since awex si roy tu mengajar at c2...
si roy tu memang jenis x kisah join jee kteowg..
yg ade time tu ustzh zalina,cikgu hedir, cikgu nani,ustaz hisyam,cikgu ramlah,cikgu laily
and cikgu karim...memang best lahh jumpe dowg....qid sowg jee ex student dieorg time tu!!
satu meja panjang at kentin tu penuh dgn kteowg semua... plus dgn roy skali...
sekolah tu ade wat progrm UPSR and ade wat jamuan sikit untuk cikgu2 and family dowg!!
memang best lahh jumpe cikgu2 tu tadi walaupun kejap...tapi bermakna tau!!
nak2 nyee biler kantin tu riuh dgn gelak tawa kmi semua...tau2 je lah klu ade cikgu hedir,ustazh zalina and cikgu nani....comfem owg2 at sekeliling die akan gelak jeeee...
cikgu hedir kenal an qid kat roy..cikgu hedir ingt qid memang x kenal si roy tu..
pas tu die bantai nyee ckp at roy ni "ni pelajar kami semua batch 2006,pelajar paling jahanam thun tu" perhh!! ayt cikgu hedir...haaa memang kaww lah!!! yg x boleh blah uh ustaz boleh lak
backup!!die ckp at cikgu hedir "ko jgn dir...die yg tolong ko tangkap bdk2 ni dulu..ingt tu!!bsr jase die at skolah ni.." hahahaha ayt ustz giler skema time uh....
adoiyaiii teringat time jadi spy skolah dulu....mcm2 benda qid dpt..memang best lah dpt jumpe cikgu2 tu tapi....
tapi ann qid rse if si roy uh ckp at cikgu hedir yg die memang kenal qid xde lah cikgu hedir ni
merapu mcm2 tadi...ni x...die senyum jee biler cikgu hedir ckp mcm2 pasal qid time darjah 6..
adoiyaiiiiii...

*mase tu berlalu hanya dlm 30 minit sja..tapi sgt bermakna untuk hari ni..
dari pukul 7-10 mcm uh sampai pukul 7-40,dowg semua dah nak kena wat kerja masing2...nak uruskan bdk2 darjah 6 tu...30 minit...ok lah tu....dpt sarapan pagi dgn dowg semua..
memang indah btl pagi ni....si roy tu pown x dpt tunggu smpai jamuan tu start coz die ade meeting jugak pagi tadi dkt sekolah!!!
pape pown terharu giler coz cikgu2 tu semua masih ingt pade qid...
kowg semua memang sporting giler....and thankz tu my PAK CIK HEDIR coz ajak minum tadi..
lau x,xde makne nye qid dpt jumpe cikgu2 yg lain tu..and thankz juga coz dah mengutuk qid depan roy tadi..hihiihii..memang JAHAT!!!!
~insya-allah ape yg cikgu bisikkan pde saya tadi akan saya ingt..
TYVM cikgu......

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.