Skip to main content

~Happy Father's Day~



salam..
hari ni 19 jun..
tarikh ape??haha hari bapa lah!!
qid nak ucapkan slamat hari bapa lah kepada
semua ayah,papa,daddy,walit,abi,abah and tak lupe gak untuk atok!!
bapa pade ibu ayah kite semua tu!!!
haaa..
adiah hari bapa??
semalam akak2 ni share beli satu set barang avon utk my father tu!!
mcm2 ade lah!!!
dowg wat cam humper!!!
perhh cantik gak lah humper tu..
barang tu ape name die tah!!
qid pown x tau lah name2 tu semua...

story tentang my father!!
~nama die Zainal Abidin Bin Yahaya.
~pekerjaan: Pegawai Bomba Di Seremban
~ciri: tegas,berdisiplin dlm semua benda,kdng2 suke wat lawak,paling penting penyayang and
berkepala botak(hahahah)
~umur 50 (kowttt..igt tarikh jee,thun x thu..)

die akan belikan ape saja yg di minta oleh qid..
die akan turut segala ape yg qid mahu..tapi die sgt tegas
dalam pelajaran!!die akan buat mcm2 untuk suruh qid belajar..
die akan berbelanja sebyk mungkin janji benda tu boleh buatkan qid BELAJAR.
kalau gagal dlm exam!! memang teruk lahh kena ngan qid...die xkn rotan tapi die akan
buat sesuatu yg qid tak suke..ape die??
duduk berkurung dlm satu bilik untuk duduk BELAJAR dengan die..
and if gagal die akan ambil semua brng2 qidphone,ipod,lappy,psp semua lah!!
lepas dah ade perningkatan bru die akn bagi!!
byg kannn...tapi tak pe.qid thu die buat mcm tu sbb nak qid berjaya..
bile die marah qid,qid senyum,biler die nasihat qid,qid senyum..hahahah
qid x buat dee muke2 ketat ni dpn die...die bpk akuuu weiii...
die nak aku berjaya..semua yg die buat at aku aku trima...

~thankz sgt2 snggup buat mcm2 tok qid ok AYAH!!~


*sebelum terlupe al-fatihah untuk arwah walit qid..ermm ari ni ari bapa..
x dpt dah nak ucap pade walit lagi!!ermm..hope walit tenang disisi-Nya..
to my AYAH:thankz jadi ayah yg terbaik buat qid,yg x pernah jemu bg nasihat and teguran
utk qid teruskan hari2 qid ni...and yg tak pernah jemu buat qid tersenyum bila qid badmood...
thankz ayah!! LOVE YOU SO MUCH!!!!!

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi