Skip to main content

Raja Shamri b.Raja Husin..



~ari ni pg2 lagi dak2 form 5 di bri thu ade khusus motivasi
dri pukul 8 pg sampai pukul 2 ptg!!
perhh!!!lme ann..sto ari x blajar!!
hahaaha..best!...best laa coz x bljar ann..
kte owg dpt tau pngumuman uh time seok2 cri bhan tok bhas..coz ari ni ade bahas..
hahah klakar ann ari ni ade bahas..ari ni bru nak cri bahan..
ape laa kteowg ni..
bler tau jee ade ceramah smpai kul 2..perh!!! bersyukur sgt2...

nak tau tak pasal ape ceramah uh??
ceramah uh mcm memberi kami kesedaran laa pasal kteowg mlz nak bljr laa,
psl tido dlm kelaz la...lawan ckp cikgu laa..mcm2 larh!
name penceramah uh RAJA SHAMRI BIN RAJA HUSIN..
haa tajuk posting qid..hahahaha..
umur die lau x silap bru 36 tahun..die dri negeri kelantan..
mang best gilerr laa die ceramah uh..
salu nye time2 ceramah ni qid comfm akan tido..and if dowg ade wat pape permainan comfem qid tak join..but ceramah yg abg raja wat ni time permainan die qid oleh join plak!
and tak ngantok langsung!!!hahaha pelik ann...
pape pown qid kagum sgt ngan abg raja..
ehh lupe mau bg tau die bhasa an diri die sbgai abg pde kteowg!!
nak tau tak ape yg qid kagum ngan abg raja ni??

1.abg raja ni sejak lahir cacat tau..die kte time die at skolah rendah dlu pernah tak makan
time rehat coz kena tolak ngan kawan2...die kte time die darjah satu die tak pkai lgi kaki palsu..
so time uh die gi mane2 pown dgn kaki die sblah jee...die kte bler da kne tolak uh,makann die abis jatuh,and die langsung tak makan!!die terus gi toilet,die nangis!!!coz die sedih..
die kte bler dlm kelaz rmai dak2 pompuan yg hulur ann mkanan coz dowg tau abg raja kena tolak time uh..but abg raja kte die tak ambil pown mkn2 uh..sbb die ingt pesan mak die jangan makan makanan yang owg bagi percuma!!!tgkk bertapa patuh nyee abg raja dengan ibubapa die..sanggup die berlapa...tapi bagus ann abg raja tak mengadu pown pade cikgu atau mak ayah die yang die kena tolak time rehat..die sabar jeee...

2.sbb abg raja mampu bukti ann if die tak bersekolah di sekolah sains machang die tetap boleh lulus dgn cemerlang dlm PMR..bagus ann...die skolah di skolah sains uh setahun jee coz mengalami kesukarn untuk bergerak..

3.abg raja tetap hormat guru die walaupown guru die mendenda die,walhal die ade sbb2 tertentu masuk kelaz lambat..abg raja sbr jee...and die siap dapat A+ subjek cikgu tu ajar..
best ann jadi abg raja uh...sabar jee.....

4.die masih boleh belajar di MRSM selama dua tahun tanpa sesiapa yang melawat die di sana..termasukk mak ayah abg raja langsung tak dtg melawat die selama dua tahun tu..datang pown mase dua hari lagi mau SPM..ya allah if qid laa tak jumpe mak ayah,tak thu laa ape rase...memang qid tak boleh blajar kot klu dlm kedudukan abg raja uh..but tgk laa abg raja punye result SPM cemerlang jee..masa mendaftar masuk ke MRSM juga abg raja pergi mendaftar seorang diri..mcm2 cabarn yg abg raja terima mase hari pendaftaran tu...tapi tgk hasil abg raja bersabar,die berjaya skang..

5.last.qid kagum ngan die sbb die boleh berjaya dlm hidup walaupown die dilahirkan cacat,and hidup dalam keluarga yang miskin,anak seorang penoreh getah!!berjaya..ayoooooo..mcm mane ni..tak kann laa owg mcm die boleh berjaya,tapi aku???adoiyaiiii..
rase insaf laa plak..tercabar pown ade ni!!

mse dgr abg raja berceramah..mcm tengok show raja lawak tau..
adoiyaiii ..memang kelakar abis laa abg raja ni..
haa lupe mau ckp,die ade gak cite yang mse zaman2 die skolah dlu..cikgu2 yg pandai2 at sesi pagi..cikgu2 yang kurenggg or suke jual2 brng laaa slalu nyee di sesi ptg..kebetulan skolah qid ann ade sesi ptg..so bler ckp mcm uh yg lain sume gelak2 and pandang2 belakang tgk cikgu2 ni..
ape laaa...serius qid cakap esya..memang kelakar abg raja ni..enjoy jee..
memang die layan kteowg mcm adik2 die..best giler!!
biler die ade ckp sto part yang "kalau laa abg jadi pengetua skolah ni"
tak abis die ckp lagi budak2 ni semua da huru hara..
mane tak nyee masing2 kan problem skit ngan owg bru uh..so bler die ckp mcm uh..masing2 mengaruk laaaa...mesti best ann if die jadi pengetua...sempoi jee..x mcm owg bru ni.. :p
ahahahahah * jgn marah arhhh owg bru..

* k laa esya..tu jee qid story ari ni..
esok ade bahas,but tak wat pape pown!! :)
ok laa bye..salam~~



Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.