Skip to main content

PENAT LAYAN RAGAM MANUSIA!!

~~tak de mood ari ni..~~
qid at city park skang,
qid pelik laa esya,knp ade owg yang suke menilai sesowg uh dri luaran..??
dowg suka sgt wat andaian dgn ape yg dowg nampak!!
padahal benda tu sikit pown x btl!!
ade la beberapa makhluk allah ni ckp qid ni ANAK TAK BERGUNA PADE KELUARGA..
atas sebab yg qid tak thu knp die ckp mcm tu..
qid tnye mama..mama pown terkejut bler qid tnye..qid ingt qid boleh luppe ann jee sume yg die ckp tu..tapi biler qid dengar plak die ckp "KO NI AKU RSE DA GILER LAA,CKP DGN OWG MATI" ya allah esya fhm tak maksud die??
ni maksud die..blog ni maksud die esya...
suka hati aku laaa nak tlis ape at blog ni..and suka hati aku laaa mau tulis ape...
blog aku..ko susah kee????
aku pelik laaa apsal ramai sgt owg yg CARI PASAL dengan blog ni...
pasal lain boleh kowg masuk kann!!tapi JANGAN SEBUT PASAL BLOG AKU,NI HAK AKU...SUKA HATI AKU LAAAA
awal thun tu da skli..ni sowg lagi!!!aku penat kowg thu tak...
penat layan kerenah kowg sume...!!!!
klu ikot aku,aku mlaz da nak lyn kowg2 sume ni!!!
aku wat baik ngan kowg,kowg wat mcm2 plak ngan aku!!
apsal??apsal ni yg kowg bls at aku???
aku ckp elok2 ngan kowg,kowg perli2 aku....
aku x tegor kowg,kowg pertikaikan apsal plak...
if aku ckp ti byk plak yg kowg jwb!!!
aku tlg kowg time kowg susah...
sakang!!!!aku susah..mintak tlg ngan kowg,sowg pown tak tolong aku!!
bukan sowg jee aku mintak tlg ok!!
dekat 5 owg yg aku mintak tlg!!!
tapi mcm2 alasan kowg bg at aku annnn..byk betul sebab kowg!!!
owg lain mintk tlg cepat jeee....
knp ko tak cri die jee time ko susah!!!
knp cri aku???
aku ni spe pde kowg????
aku malu mintak tlg kowg..aku col sowg2 mintak tlg..
macam owg mintak sedekah thu tak aku mintak tlg ni at kowg...
MALU AKU!!kalau aku x susah aku x cri kowg laa..
pernah ke aku mintak tolong kowg sebelum ni???
tak pernah kannn,salah kee klu kowg tlg aku skali ni jee??
da xde sape da aku nak mintak tlg..
aku ingt ann kowg anggap aku ni mcm keluarga da...
aku ingt kite semua ni da mcm adik berdik!!!
rupe2nye...aku jee yg pk mcm uh!
kowg pK antare kowg jee..aku di biar ann je kannn..
bagus btl..pas ni pape hal gn cri aku laa beb!!
JANGAN CARI AKU!!kau fhm??aku tak mau tahu da...
MALAZ MAU LAYAN
serius aku ckp beb!aku malaz nak lyn owg2 yg mcm ni...
buat aku pening kepala,and wat aku bertambah2 penat,TAHU???
penat nak pK ni semua...hal2 yg menyakitkan hati aku ni..

ape kowg nak aku wat??aku klu boleh tak nak laaa gaduh2 ni,tpi kowg buat aku mcm ni..
ko jgn pk aku punye perangai mcm ni tapi aku tak de perasaan sedih atau kecewa...
mungkin perasaan yg ade dlm diri aku ni lebih byk dri kowg..!!!
cube kowg pK ape kowg rse biler at tempat aku...
ko thu sbb hal ni ptg tadi aku tak jwb mak aku panggil..
tak pernah weiii sblum ni aku tak jwb die panggil...
ari ni stu hari aku tak ckp dgn sape2 termasuk mak bapak aku!!!
ckp pown benda yg penting and biler di tanye jeee...
sepatah kowg tanye spatah gak lah aku jwb!!
berat mulut ni nak ckp lebh2...

*esya..bykk btl hal jdi 2 tiga ari ni..
mcm2 hal..qid rse mcm nak jee berambus dri sni thu tak..
qid pK kmo jeee qid stay lgi at sni...


Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.