Skip to main content
Assalammualaikum sham.
Dua hari yang lepas genap sebulan dah kau pergi
tinggalkan aku, tinggalkan mak, tinggalkan ayah, tinggalkan
adik adik kau yang lain...
sebulan dah sham.
pantas kan masa berlalu?
Sham.
Ingt rizki?
Member aku masa aku sekolah.
yang kaki lepak ngan aku smp tgh malam tuu...
yang kau maki hamun dulu tuuu...
sham insya Allah hujung thun ni die nak khawin.
sham kau thu tak skng nii die kerja.
die extand study die sbb nak kerja.
nak cari duit nak kahwin.
Tak sangka kan sham?
budak yang paling jahanam tuu dh nak jaga anak org dh hujung tahun ni.

Kau thu sham ape ayat die bler die dpt tahu kau meninggal.
Ayat die "Aku tak sempat nak minta maaf kat dia"
itu die ckp sham.
tapi aku balas balik.
"Takpe sham baik. mesti die dh maafkan semua org."
aku pun minta dia doakan kau sham.
dia kata lagi sham "klo dia tak maki hamun aku, aku x jd org kot. masih hanyut"
yea! itu dia ckp sham.
ayt yg sama aku pernh ckp dulu.
kami sama sham.
membesar dgn cara yang sama.
umur sama melalui keadaan yang sama.
semua sama sham.
sama...
sebab mulut puaka kau sorg2 berubah.
Alhamdulillah.

Sham. aku dh start sem balik dah.
ni dh minggu ke dua.
last sem sham.
doakan yg baik baik buat adik mu ini k sham.
Iloveyousomuch!
Salam

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi