Skip to main content

Part of my family

Assalammualaikum.
Seperti biasa.
Menulis denga hati yang kosong.
Tapi, ada sedikit sedih.

Seperti biasa juga,
Aku harus merasakan satu perasaan yg sering aku hadapi.
Tapi,
Tiap kali perasaan ni sampai, aku tetap tidak teguh.
Hampir dua bula perkenalan.
Bermacam2 benda diharungi.
Bermacam2 kenangan bersama.
Bermacam2 benda dikongsi,
Dan bermacam2 perasaan yang datang
Tapi akhirnya
Aku perlu mengundur diri.
Atau kata lain.
Aku melupakan semuanya.

Sejujurnya,
2 bulan kebelakangan ni memberi aku semangat
yang kuat untuk harungi penyakit yang aku hadapi.
Aku merasakan ada yang menyayangi.
Aku merasakan, aku perlu berlawan untuk mereka.
Aku rasakan aku kena teguh untuk mereka.
Tapi
Berakhir dah semuanya.
Semua kenangan yang ada, aku perlu simpan erat2 dalam hati dan fikiran aku.
Seperti biasa.
Aku tak rela, sebab?
Untuk aku lupakan dengan mudah orang yang pernah wujud dalam hidup aku tu, tak mungkin.
Walau aku hanya kenal mereka untuk 2 bulan,
Tapi 2 tahun belum tentu aku dapat melukana mereka.
Belum tentu

Sebab ni aku benci untuk rapat dengan orang.
Sebab aku tahu kelemahan aku
Aku tahu aku susah nak lupa orang.
Tapi.
Ini jalan terbaik.
Diminta. Aku buat.

Semoga kalian2 yang rapat dengan aku 2 bulan kebelakangan ni terus dilindungi oleh-Nya.
Insha Allah.

Satu kalian harus tahu,
Tika dan saat aku menulis ni, nama kalian berlima ada di tempat paling tinggi dalam hati aku.
Terima kasih pernah menerima aku sebagai keluarga.
Terima kasih pernah mengutip aku.
Terima kasih kerana memberi kasih.
Terima kasih nenjaga aku saat aku sakit.
Terima kasih untuk semua benda.

Salam

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi