Skip to main content

Roy

Assalammualaikum.
Aku tak tahu kenapa sejak aku sedar, semalam aku happy gila.
Sebab apa?
Semalam aku ada di Seremban
Ke sana untuk hadir ke Majlis Resepsi salah sorang abg angkat aku.
Yang pernah jaga aku dlu masa sekolah menengah.
Yang pernah tumpang kan aku rumah bila aku gaduh dgn parent aku
Yang banyak sangat cover aku masa sekolah dlu.
Syukur, kehadiran aku disambut baik oleh org orang yang aku kenal kat situ.
Walaupun keadaan aku tak macam dlu, tapi diorang still trima aku.
Tak mcm yang aku sangka.
Terima kasih.

Benda yang paling aku tak sangka,
aku jumpa Mr. Roy.
Kenal?
Aku pernah sebut siapa Roy.
Siapa yang layan blog aku dri aku seklah.
Korang tahu siapa Roy ni.
Roy lah satu2 orang yang aku nak sangat jumpa masa aku sakit hri tu.
Roy lah orang yang aku nak sangat mengadu mcm2 masa tu.
Yes. Roy.
Roy atau aku panggil dia sebagai walid.
Kaunselor sekolah yang paling rapat dgn aku dlu.
Yang tlg uruskan jenazah pian masa mirul semua tkde.
Yang pernh tumpangkan rumah bila aku lari dri parent aku
yang pernah angkat, papah aku masa aku pengsan tengah padang time game.
yang bawak aku balik kg dia time raya sbb aku tkde fmily.
yes. aku jumpa dia.
Terima Kasih Ya Allah.

Entah kenapa aku menangis masa jumpa dia.
Dia, Umi, dgn ank2 diorang sume ada.
Aku rindu gila keluarga tu.
Soalan pertama aku pada dia, kenapa tak pernah dtg jenguk sy?
Dan dia jawab, sy tak datang, tp doa sy sentiasa ada.
Allah.
Terima kasih walid.
terima kasih sangat.
Alhamdulillah. Aku masih ada orang yang boleh aku panggil walid.
Terlalu banyak yang aku ceritakan pada dia.
Terlalu banyak rupanya dia dah thu.
Diam diam dia. Dia tahu semua benda.
Termasuk kisah keluarga aku.
Termasuk keadaan aku
Dia tahu semuaaa.
Yes semuaa.!
Tak boleh nak gambarkan mcm mne perasaan aku mse tu.
Aku nangisss, aku senyum aku gelak semua dpn dia mse tu.
Banyak kali dia ckp;
Buktikan awk kuat, jangan dendam, jangan lupa siapa diorang.Sy tak ajar awak untk berdendam. Sy tk pernh ajar awak untuk benci diorang....

Sy cuba walid.
Dn stu lg ayt dia yg aku ingt gila.
Awk bgun dri koma, dengan kuasa DIA dan kekuatan awk sndri. Bukan siapa2. So jgn rse berhutang dgn mnusia, awk berhutang dgn Allah.

Allahuakbar.
Terdiam.
Tapi aku tersenyum.
sebab apa?
Sbb lately aku slalu update, aku kuat sbb aku sowg2 bkn siapa2.
dan bnde tu walid sendiri ckp dkt aku smlm.

Terima Kasih Tuhan temukan aku dgn walid.
Aku tak jangka sebenarnya.
Terima Kasih juga buat walid sbb tak pernh lupa siapa saya.
Terima kasih sangat.

Moga kita ketemu lagi.

Salam.


Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.