Skip to main content

Keikhlasan

Assalammualaikum.

First,
Syukur aku msih bernafas.
And aku nak ucapkan thankz pd siapa sahaja yg pernah
mendoakan kesihatan aku selama ni.
Yang mendoakan aku sedar secepatnya,
yang bersusah payah tlg aku and 'family' ,
yang snggup buang masa fikir pasal aku.
thankz a lot.

Macam mana keadaan aku?
Ye, aku belum pulih sepenuhnya.
Tapi, org sekeliling aku sedng cuba pulihkan aku
seperti sedia kala.
Aku masih ada rawatan dihospital.
dan akan buat follow-up setiap minggu.
Tapi,
Jauh disudut hti aku,
aku sangat2 berterima kasih pada Tuhan sbb bg aku peluang skali lagi.
Awal 2018 membuatkan  diuji dgn macam macam.
dan tak dinafikan, kasabaran aku makin hilang.
tp. dgn ada nya orang2 disekeliling aku.
aku kuat, aku masih bertahan sampai skang ni.
Terima kasih semua.

Pada yang bertnya aku dimana,
maaflah.
aku akan update aku dimana bila aku dh btl2 bersedia
untuk berjumpa semua orang.
itu janji aku.

Aku harap. Kalian dpt doakan aku moga moga aku
kembali pulih sepenuhnya.
Aku sangat menantikan masa tu.

Cakap pasal hati,
ye, siapa tk sedih dgr dua benda yang aku tknak.
Lagi lagi 2 benda tu aku dpt betul-betul masa aku bru sedar.
Awal nya masa tu mmg aku down.
tp.
aku kne simpan,
sebab aku tk boleh tunjuk sedih aku dpn orng2 yang sdng
cuba buat aku kuat.
aku tk boleh.
Tapi.
sekarang aku okey sikit dh.
aku boleh terima,
mereka nak buang aku, biar lah.
tuhan tu bg aku masa lagi bukan untuk bersama diorang.
tp untuk aku mula hidup baru.
Pasal satu lagi tu,
Aku sedang cuba lupakan semua apa yg dh jd antara aku dgn dia.
aku tgh cuba.
dan aku akan terus buang dia bila benda dah betul-betul jadi.
maaf.
hati aku, aku tk boleh tipu.
Pergilah.
Jangan buat aku sakit hati lagi.
Aku penat sangat.
Bagi aku mula hidup baru.
Bagi aku cari bahagia aku sendiri.
And yes. aku tk seharusnya kenal siapa dia.
Dan aku tk sepatutnya jumpa dia dlm cerita hidup aku.

Apa-apa pun. Insya-Allah blog ini akan kembali aktif.
Untuk cerita kan semua benda kembali.
Blog ni sahaja yang setia.
walau tak bernyawa.

Aku juga nak berterima kasih pada yang dh bersusah payah
launch evrything.
Masa aku koma, mcm2 benda jadi, dan kalian
dengan tenang jawab semua benda.
Terima kasih mempertahankan apa yang aku inginkan.
Terima kasih sangat.

Ajam,
Kau satu-satunya abg aku skng.
aku TAK ADA ABANG LAIN.
terima kasih untuk semua benda.
dan kau thu apa yang dah kau lakukan.
Tuhan tu saksi semua benda.
Dia tahu niat kau.
Dan hanya Dia yang mampu balas segala-galanya.
Hanya Dia.
Terima Kasih.

Semoga, setiap  dri kalian yang membaca
akan terus bahagia dgn apa yang kalian buat.
Buat kerana hati yang paling dalam sekali, bukan terpaksa.
Sebab dengan hati, akan lahirnya keikhlasan.
Dan dengan adanya ikhlasan akan membuatkan kalian tenang selamanya.

Salam

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.