Skip to main content

Aku tak bahagia.



Assalammualaikum
Masuk.
Termenung.
Menulis.

Hati terdetik,
ye aku menyusahkan semua orang
aku tahu tu.
aku minta maaf.

Biar lah
aku hanya cakap pada diri.
yang orang ada disekeliling aku ni tak selama dengan aku.
Dari posting2 sebelum ni yang aku baca pun
aku selalu cakap, orang yang dengan aku tak selalu dengan aku
dan benda tu aku rasa dah sekarang.
aku lost semua nya.
dan aku dah boleh nampak, sorang sorang hamba Allah yang selalu
dengan aku pergi dari hidup aku.
aku nampak.
jelas.
Patutlah dulu aku takut nak bagi tahu orang aku sakit.
patut lah dulu aku diam jee even aku sakit.
rupanya.
aku dah tahu yang orang tak selamanya dengan aku.
aku dah boleh baca diorang rupanya tika tu.

Tapi,
tak adil.
tak adil sebab sekarang aku terpaksa hadap situasi yang aku tak nak dulu
aku terpaksa hadap tanpa aku tahu siapa diri aku yang sebenar.
aku terpaksa hadap tanpa aku kenal diri aku sendiri
tanpa aku kenal orang orang sekeliling aku
tanpa aku tahu semua benda

aku jadi terpinga pinga sekarang.
aku jadi bingung.
aku nak tanya orang.
aku tak tahu siapa
malah aku sendiri tak percaya orang orang yang aku jumpa ni
aku cuba untuk percaya,
tapi.
aku tak boleh ingat sepenuh nya siapa mereka.
aku dah cuba guys.
aku dah cuba.

dan tiba tiba sekarang.
sorang sorang hamba Allah ni hilang.
sorang sorang hamba Allah ni pergi dari aku.
sorang sorang hamba Allah ni tinggalkan aku.
dan aku?
masih terpinga.
pada siapa aku perlu tanya semua ni?
pada siapa sebenarnya aku patut percaya?

aku tak bahagia.

Popular posts from this blog

Terima kasih sahabat jahanam

Assalammualaikum.
Terima kasih pada siapa saja yg pernah mendoakan aku.
Tuhan saja boleh balas.
Aku ada satu soalan. Masih ada lagi org yg nk berkawan dengan orang yang berpenyakit?
Hahaha aku tahu, tkde.
So siapa je yg nk pergi dari hidup aku. Go on;
Aku dh redho.
Aku tahu aku kne terus kuat. Tuhan tu bg aku peluang. Aku kne teruskan wlpn benda ni semua menyakitkan.
Lagi sakit bila kwn susah senang kau cakap,
lepas ni klo tk penting tak pyh cari;
Ye. Hakikatnya aqid amsyar. Kau dh tak berguna pada sesiapa.
kau manusia yg botak mcm toyol ni dh tk berguna pada sesiapa. Harus sedar diri. Dan terima semua ni. Tuhan tu tengah trus uji kekuatan kau aqid amsyar oi.

Terima kasih sahabat jahanam

Siapa yg nk stay, aku terharu. Terima kasih.

Happy Birthday Ajrul Ameel

Happy Birthday along.
Mungkin semasa kmo baca ni aku masih lena. Atau aku tak tahu apa dah jadi pada aku. Maaf sejak perkenalan kita tak pernah sekali aku datang menyambut hari kelahiran kamu. Maafkan aku.
Aku harap kmu sentiasa bahagia dengan insan insan yang kamu sayang.Semperna befday kmo aku tahu bukan aku yang patut meminta.
Tapi. Ketika kamu baca posting ni. Aku nak minta kamu supaya jaga diri kamu sebaiknya.
Aku mungkin takkan ada dalam hidup kamu seperti dulu. Aku dengan kamu dah jadi kenangan. Kenangan yang aku akan simpan. Tapi.
Kamu kena tahu, kamu selamanya abang aku, along aku.
Dan aku tetap ingin jadi adik kamu selamanya. Terima kasih pernah berkongsi kasih sebagai abang aku.
Aku hargaiAku sayang kamu.

Jika Tuhan ambil aku

Aku tak tahu apa bakal jdi esok lusa.
Aku tkthu sama ada aku msih bernafas atau tidak.
Jika aku tiada lagi
Aku mohon maaf pada semua.
Aku mohon maaf kerana tk menjadi
Anak yang baik, adik yang baik, kawan yang baik.
Maafkan aku.
Aku tak sebaik manusia lain.
Aku tk sehebat manusia lain

Jika tuhan ambil aku esok.
Redho.
Itu sahaja yang aku minta.
Sebab aku dah lama redho dengan apa yang aku tanggung.
Korang pun kena redho.
Jangan titis kan air mata kerana aku.
Kerana aku bukan siapa siapa.
Kerana aku bukan manusia yang baik yang wujud dalam hidup korang.
Terus jalani hidup seperti biasa.

Terima kasih pada siapa yang pernah ada.
Korang tahu siapa korang.
Maafkan aku kerana tidak terus bertahan.