Skip to main content

Aku tak bahagia.



Assalammualaikum
Masuk.
Termenung.
Menulis.

Hati terdetik,
ye aku menyusahkan semua orang
aku tahu tu.
aku minta maaf.

Biar lah
aku hanya cakap pada diri.
yang orang ada disekeliling aku ni tak selama dengan aku.
Dari posting2 sebelum ni yang aku baca pun
aku selalu cakap, orang yang dengan aku tak selalu dengan aku
dan benda tu aku rasa dah sekarang.
aku lost semua nya.
dan aku dah boleh nampak, sorang sorang hamba Allah yang selalu
dengan aku pergi dari hidup aku.
aku nampak.
jelas.
Patutlah dulu aku takut nak bagi tahu orang aku sakit.
patut lah dulu aku diam jee even aku sakit.
rupanya.
aku dah tahu yang orang tak selamanya dengan aku.
aku dah boleh baca diorang rupanya tika tu.

Tapi,
tak adil.
tak adil sebab sekarang aku terpaksa hadap situasi yang aku tak nak dulu
aku terpaksa hadap tanpa aku tahu siapa diri aku yang sebenar.
aku terpaksa hadap tanpa aku kenal diri aku sendiri
tanpa aku kenal orang orang sekeliling aku
tanpa aku tahu semua benda

aku jadi terpinga pinga sekarang.
aku jadi bingung.
aku nak tanya orang.
aku tak tahu siapa
malah aku sendiri tak percaya orang orang yang aku jumpa ni
aku cuba untuk percaya,
tapi.
aku tak boleh ingat sepenuh nya siapa mereka.
aku dah cuba guys.
aku dah cuba.

dan tiba tiba sekarang.
sorang sorang hamba Allah ni hilang.
sorang sorang hamba Allah ni pergi dari aku.
sorang sorang hamba Allah ni tinggalkan aku.
dan aku?
masih terpinga.
pada siapa aku perlu tanya semua ni?
pada siapa sebenarnya aku patut percaya?

aku tak bahagia.

Popular posts from this blog

Aku kawan; Aku kawan sungguh sungguh.

Assalammualaikum
Hari ni terjaga je dri lena.
Aku terfikir.
Betul ke apa aku buat?
Mungkin ye, mungkin tidak
Mungkin tk siapa pun peduli
Mungkin.

Aku cuma mengharapkan aku lebih tenang
Aku lebih kuat.
Kuat.
Sedangkan aku sendiri thu aku tk kuat.
Biarkan beribu org dtg menyakitkan aku,
Tapi,
Aku tetap mencuba untuk kuat.
Aku pun tk sempurna

Jenis aku, aku kawan;
Aku kawan sungguh sungguh.
Aku sayang;
Aku sayang sungguh sungguh
Ada sebab kenapa aku buat semua ni
Ada sebab yang kau sendiri tak tahu kenapa aku benci.
Ada sebab.
Biar aku dgn dia je tahu kenapa.

Satu yang perlu kau tahu,
Aku sendiri takkan buang kau.
Tapi bila aku buat,
Kau kena tahu ianya bersebab.

Salam

Follow the flow

Assalammualaikum. Lama bukan aku tk kesini? Menulis lagi dengan hati yang kosong. Yes. Kosong. Tak ada satu pun rasa yang tertingal di dalam hati ni. Apa yang aku inginkan pun aku masih tak pasti. Biarkan semuanya berlalu tanpa ikhlas. Biarkan semua nya berlalu tanda rasa redha. Ye. Aku salah. Tapi. Itu hakikatnya. Itu yang aku rasakan. Salah lagi ke? Entah lah aku sendiri tk pasti. Yang nyata aku sedang membiarkan semuanya berlalu Dan aku hanya mengikut masa.
Sukar untuk aku luahkan semuanya Susah untuk aku nyata kan satu persatu. Tapi aku pasti Dia sangat memahami apa yang aku rasakan. Hanya Dia sahaja yang mengetahui dan memahami apa yang aku rasa Hanya Dia..
Semuanya aku akan padam. Dan aku akan buang jauh2 Semuanya. Macammana aku cuba berkeras untuk membuang mereka. Macam tu lah aku akan cuba sedaya upaya untuk membuang benda ni semua Aku akan cuba. YES! AKU AKAN CUBA.
Kadang
Nyata
Mata aku kabur
Walhal
Hanya pesanan mu ku akur
Namun terjebak kehendak
sementara.
Macam pengecara tapi acara tak kena gaya
Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi
Mungkin sering diadili, takut mendampingi