Skip to main content

Rindu

Assalammualaikum
Abang
Aku baru balik dri hospital tdi.
Aku buat habis dh benda tu.
Tapi, tk thu laa apa aku rasa ni abang.
Aku masuk2 rumah aku sebak.
Aku rindu kau abang.
Aku rindu bonda
Aku rindu alang
Aku rindu along.
Aku rindu korang semua.

Dri first treatment tu sampai yang sekarang ni
aku tk pernah dijaga oleh bonda.
Selalu lepas treatment pun akan lepak dgn along.
Tapi.
Skang ni dengan along pun macam x rpat sangat dah.
Sebulan lebih dh kot aku tk jumpa along tu
Rindu.
Sumpah rindu gila kot.
Lagi2 aku buat benda ni pun sebab dia
Aku teruskan benda ni pun sebab dia.
Ingt lagi mcm mane dia marah aku masa nak suruh buat benda ni.
Tapi, aku dah setel buat, aku dh x rapat dgn dia dah.
Aku tk suka situasi sekarang antara aku dengan dia
Dan aku sendiri rasa janggal gila bila msg dengan dia.
Aku takut nak panggil dia along.
Aku tak tahu dia anggap aku adik lagi tk
even nak cerita mcm2 dgn dia pun aku takut.
aku takut dia tak nak dengar
aku takut dia taknak tahu.
Kadang kadang tu kan abang.
Bila aku dpt apa2 news yang buat aku happy,
hti aku mesti terdetik 'klo aku ok dgn along msti aku dh cerita kat dia'
punya aku sayang dia mcm darah daging aku
smp aku nak makan benda benda sedap pun aku ingat dia
mcm hari tu wawan ajak pergi makan steamboat, tapi aku x gi.
sebb apa?
sebb aku pernah janji dgn dia nak makan steamboat skali dgn dia and mursyid.

aku rindu kau along,
aku rindu sangat.
rindu nak mengarut dgn kau
rindu nak cerita mcm macam dgn kau
rindu nak tgk muke bebal kau bila layan perangai perangai pelik aku, soalan soalan pelik aku.
rindu nak makan sekali
rindu nak menyembang sampai 3-4 pagi
rindu semua nyaaa yang kite selalu buat.
aku terlalu sayang kau along, aku terlalu anggap kau sebagai abang aku.

kamu thu tak along yang dh sebulan lebh aku x jmp kmu,
sedang kan kmu demam dlu pun aku menunggu hri2, suruh kmo sihat cepat,
ni sebulan dah.
kejap je.
kamu thu tak masa mula mula kite renggang.
tiap malam aku menangis.
aku tak thu aku menangis sebb apa
aku rasa sebak gila kot.
sebab aku tk nak hilang abang dah.
aku tkde siapa dah.
kat ipoh ni aku ade kamo je.
aku tk de abang lain.
Mursyid?
Mursyid tk sma mcm kmo.
Lain.
Mursyid pun abang aku jugak, tpi aku kenal kmo dlu.
Kmo thu semuaa pasal aku, psl fmily, semua along.
kmo thu tak along, smp satu saat masa tu aku fikir
klo aku tkde nanti, kmo ade mcm2 orang untuk bercerita masalah.
Tapi aku hilang kmo aku takde siapa.
Serenggang mana kamu dgn keluarga kmo,
kmo masih bersama diorang.
itu beza kmo dgn aku.

Aku rindu kau along.

Salam

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi