Skip to main content
Assalammualaikum

Kembali lagi.
Mungkin untuk bercerita semua benda yang aku tk sempat nak cerita.
Mungkin lah.
Pertama tentang kolej.
Skang ni dh seminggu aku tk pergi kolej.
macammacam hal nak jadi, macam macam benda nak berlaku.
dan oneday,aku giveup.
every second hanya menangis.
sakit ni membuatkan aku makin tersiksa.
sampai bilanak mcm ni? aku tahu aku kuat.
tapi,aku hanya bertanya; sampai bila?
walaupun tak ke kolej, tapi aku masih buat lagi segala assignment yg ada.
erti kata lain, aku masih ingt pada tanggungjawab sebagai seorang pelajar.
Alhamdulillah.

Yang kedua aku nak cerita pasal aku.
first; aku rindu gila bilik yang aku duduk dlu.
macam yang korang tahu, skang ni aku menyewa dekat rumah dgn classmate aku.
sejak duduk sini, aku takde masalah dgn bdk rumah.
Tapi apa yang rasa adalah space untuk aku sendiri mcm dekat bilik dlu, tak ada.
Dulu tgh malam aku blh bernyanyi sekuat hati aku,
klo down, aku jerit aku nangis semahu aku.
tapi skang ?
kalau buat mcm tu comfem budk bilik sebelah akan bising.
hahahah takpe lah.
skang ni klo aku rasa aku perlu pikir sesuatu, atau aku nak nangis semahunya.
aku akan pergi jauhh dri rumah ni.
dari rumah budak laki ni, dan dari rumah nad.
kat mana?
nanti aku bagi tahu.
yang kedua pasal medical aku.
rasanya tkperlu kot cerita detail dlm ni.
sebab ada diantara korang yang baca sekarang ni, dah pun tahu.
aku sendri tak tahu apa aku nak buat,
aku fikir mcm2 benda.
aku fikir jauhhh.
aku fikir keluarga, aku fikir kawan kawan aku.
kalau aku buat benda tu, sah sah aku tak ke kolej dah.
sah sah kawan2 aku akan persoalkan kenapa.
dan korang boleh bayangkan tak apa diorang rasa klo diorang tahu keadaan aku sebenarnya.
aku tak nak dorang tahu, aku taknak tgk diorang serabut berfikir sbb aku.
aku tak tu, aku tak suka.
mcm aku Along skang ni, aku benci bila dia lepak dgn aku then tibe tibe die tny pasal sakit aku.
lepas tu mula krikk krikk masing2.
ada satu malam tu, lepak dgn dia.
aku fight dgn dia ckp aku tak buat.
satu soalan yg tak sangka kluar dri mulut die
"aku ni siapa pada kamu sebenarnya?"
then aku terdiam.
aku jawab, kau abang aku.
lepas tu die kata, kau nak tgk aku hilang kau?
kau nk tgk aku sensorang?
dia cakap gak, dia adeaku jee sbgai kwn die kat Ipoh ni.
Bila ckp kat dia, "kau tak kesian kat aku ke?"
dia dgn pantasnya ckp; kau tu? tak kesian kat aku?
jujur saat tu aku hilang kata kata.
aku diam sampai kami balik.
entah lah.
apa nak jadi lepas ni, biar lah.
aku dah penat.
aku nk kne pikir semua.
then aku penat.
aku penat sangat.

Abang.
Doakan aku terus bertahan.
Aku kuat, aku tahu tu. Sebab aku pun tengah bertahan skang niii.

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.