Skip to main content

Lemah

Assalammualaikum

Abang
aku sakit abang
sakit sangat malam ni.
dari pukul 12 lebih tadi sampai skrang masih terasa
aku nangis menahan sakit sampai tertido
aku sedar, sakit tu masih ada.
aku tak kuat abang.
jujur aku tak kuat.
aku tak tahu nak mengadu kat siapa
aku call remy tadi.
remy marah aku nangis.
dia kata nanti aku makin lemah.
makin sakit.
entah lah abg
dada aku sakitt sangat.

Awalnye pukul 8 tu dah start sakit.
dlm pukul 10 tu aku nak kuar mkn ngan Ajrul and renyuk aku makan ubat da
so kurang sikit sakit..
Makan makan semua..
Aku masih mampu tahan,
aku mampu senyum.
sampai satu saat tu dada aku sakit sangat
aku diam.
then Ajrul ajak balik.
sebab die pun tak berapa sihat..
masuk je dalam keta,
aku pegang je dada aku.
sakit abang.
sakit sangat.
aku diam je kat belakang.
bila sampai, aku pikir aku boleh turun.
tapi aku x mampu.
aku suh dowg tunggu kejap.
tapi aku segan.
last last aku bangun kuar dari kereta
aku duduk dekat tangga tu dulu.
lama aku duduk situ.
dekat pukul 2 lebih baru aku naik makan ubat.
abang.
doakan aku cepat sihat abang.
aku penat nak rasa mcm ni.
aku penat nak tanggung semua ni
aku malu lagi
malu dengan Ajrul
malu dengan renyuk
aku taknak sakit lagi abang.
tolong lah abang.
datang bantu aku.
Ajrul tny nak hantar hospital tak,
alang alang dalam kereta kan.
tapi aku taknak.
ubat aku ade.
tak kan aku nak usung ubat tu bawak gi mane je aku pergi?
nak bagi semua kawan kawan aku thu yg aku sakit??
cukup laa yng dah tahu ni.
ini pun aku dah terlalu malu.
malu sebab aku lemah.
lemah dari semua orang.

Salam

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.