Skip to main content

Izwan

Assalammualaikum.

Masuk sini, tersenyum
Entah kenapa benda aku dah agak.
Awalnya dia beri kata maaf tentang salah satu posting aku kat sini.
Kdua dia sembang, dia usya blog someone yg buat dia gelak and nangis sowg2.
Ktiga dia kata dia usya blog tu dri awal thun lepas,
hingga last update, and malam ni, tiba2 dia menyebut pasal nama ANGAH.
And aku terus bertanya.
Dia tak mengaku.
Takpe.
Aku pun tgk viewer aku, ade ip yang aku x kenal.
Takpe laa.. dia tak mau ngaku sudah.
 Blog ni pun public kan.?
so siapa je boleh baca.
Tapi aku minta jangan tanya depan aku tentang posting posting aku.
Jangan sesekali menyebut tentang cerita di posting aku.
BudakPEMALAS tak sama mcm aqid amsyar atau apa saja nama aku sebelum ni.
BudakPEMALAS yang sakit,
BudakPEMALAS yang punya seribu satu cerita dalam hidup dia.
Aku.
Sihat.

Esok aku akan balik Ipoh.
Esok jugak aku akan setelkan semuaaa urusan kat hkl,ijn and kpj
Semua aku akan bawak ke Ipoh.
Kata sendiri pada diri,
Aku kena kuat.
Sebab ramai sedang menguji.
Dan Tuhan juga terus menguji.
Aku ingat kembali kata izwan.
"Jangan pernah susah kan orang.Sakit macam mana sekali pun.
Jangan susahkan orang. Kecuali jika terpaksa."
Aku akan ingat wan, and aku akan cuba untuk tak menyusahkan orang
Even walid tak beri aku kereta, moto atau apa apa untuk aku balik ni nanti.
Aku akan cuba untuk tak menyusahkan orang.
Bak kata Ajam semalam, teksi banyak.
Bus awam ada.
Just lrt and monorel je takde kat ipoh tu.
Cuma aku sampai nanti aku minta tlg Ajrul ambik aku.
Sebab? Aku tak sanggup kot nak tunggu teksi mcm haritu.
Badan dah la sakit berjam jam dalam bus.
Dah tu stay kat bus stop tu tunggu teksi lagi sekian lamanyaa..
So kali ni aku minta tlg dia ambik.
Firas dah xde kat Ipoh, budak2 itp semua dah habis belajar.
Que je ada. Tapi que pun xde transport kat Ipoh.
So aku minta tlg Ajrul je.
Nasib ade sesat sowg lagi abang aku kat Ipoh tu..

Wan.
Semalam aku pergi tengok anak ajam.
Sumpah comel wan.
Comel sangat.
Aku sebak tgk budak tu wan.
Nama dia Tun Adriel Mikael
Sedapkan?
Tarikh lahir dia sama dengan tarikh lahir kau.
Ajam memang dah rancang.
Nak tarikh lahir dia sama dengan tarikh lahir kau, and tarikh lahir mak.
Anak tu bakal ganti kau wan.
Dan aku harap anak tu sebaik kau, bertanggungjawab macm kau.
Wan.
Aku masuk bilik kau semalam.
Aku tgk je potret kat atas katil kau tu.
Aku takleh nangis depan ajam, nanti dia marah.
Aku takleh nangis depan mak atau ayah, nanti dowg sedih.
Aku nangis sendiri wan.
Rindu nya aku dekat kau wan.
Wan,
Adik kau ni tak sihat.
Sakit sangat sekang ni wan.
Aku makin tak kuat.
Sakit aku dulu. Aku boleh lagi tahan.
Aku boleh lagi tak makan ubat.
Aku boleh lagi berkerja.
Tapi sekang tak wan.
Selagi aku x makan ubat, selagi tu la sakit.
Lambat je makan ubat, mesti akan mula sakit.
Doakan adik kau cepat sihat wan.
Aku nak kuat mcm abang abang aku yang lain.
Mcm kau.
Aku tringat masa kau nak meninggal dulu wan.
Kau senyum jugakk even tengah berlawan dengan sakit.
Bagi aku kekuatan tu wan.
aku perlu kekuatan tu

Aku sendiri tak tahu kenapa kena rasa ni semua.
Tadi aku pergi pavi cari wallet aku.
Masuk je dalam keta, dada aku dah pedih dahhh..
Sakit dia tu, tuhan je tahu..
Balik dari dari pavi terus aku tak kluar mana sampai la sekarang ni
duk memerap je dalam bilik..
rasa nak baring je tahu tak.
Semalam pun ajam marah aku sebab pergi jumpa dia.
Aku bukan apa, aku rasa lambat lagi kot aku nak balik kl ni balik
so aku cari la segala barang yang aku nak beli.
Aku jumpa la segala orang yang aku nak jumpa
termasuk lah paklang and abam kentam.
Abam kentam nak kawin dah. berapa minggu je lagi.
Aku awal awal dah inform kat dia aku tak dapat nak datang
Nasib dia faham.
Btw congrts to abam kentam sebab menang ajl kali ni.
Aku rindu nak join segala event astro dengan tv3.
mmmmm

Al-Fatihah buat Khairil Izwan.
Doakan aku sentiasa kuat k abang.
and mampu terus tersenyum .
Salam

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.