Skip to main content

Keluhan.

Assalammualaikum.
Ke sini lagi
Bertemu keyboard.
Bertemu laptop.
terima kasih sang pemberi.
memberi hanya untuk memuaskan hati aku.
Sakit.
terlalu sakit apa yang ditanggung kini.
Luahan dh tak termampu.
Malu untuk berbicara.
Malu untuk bercerita.
Mungkin sudah tiada siapa yang ingin mendengar.
Mendegar stiap rengekan aku.
Mendengar setiap keluhan aku.
Mendengar setiap satu tangisan.
Mungkin ada yang rimas.
atau mungkin ada yang telah bertnya.
Bila ianya bakal berakhir?
Jawapannya tiada pada aku.
Aku sendiri tak pasti.
Aku sendiri lelah dengan semua ini.
Aku tak pernh minta semua ini terjadi.
Jujur aku sendiri.

Dalam keadaan begini.
diri masih di atur.
Percaya atau tak?
Masih tidak diberi peluang untuk bicara.
Masih tidak diberi ruang untuk meluahkan
rasa isi hati..
Masih terus di biarkan membisu.
Mengapa?
Mengapa dunia kejam sebegini?
menghukum tanpa aku sendiri merelakan?
Penat mengikut rentak dunia.
Aku ingin bersuara.
Bersuara mengikut kehendak diri sendiri.
Salah ke?
Mulut terus dibiar kan terkunci.
Sampai bila?
Bila aku boleh bersuara?
Bila mangga besar ini bakal di buka?
Aku rimas dengan percaturan dunia.
Keadaan selalu tidak berpihak kepada aku.
huhh!

Jelaz kini.
sorang demi sorang pergi meninggalkan aku.
Pergi tanpa aku merelakan.
pergi tanpa kata.
Sampai bila tebing batu ini terus ingin diperkukuhkan?
Sampai bila kalian ingin membiarkan aku begini?
Membiarkan aku tersorok sendirian dicelah celah tebing yang kalian sendiri bina.
Sampai bila?
Pergi nya kalian. Menyiksa aku
Ada nye tebing besar ini sangat menghimpit aku...
Sakit tak tertanggung lagi.
Terima Kasih membuang aku begini.
Terima Kasih untuk semua kenangan.
Aku akan terus mengingati kalian.
Bahagia laa kalian di tebing sebelah sana.
Biar aku sendiri menyendiri di sini.
Satu doa aku buat kalian.
Moga semua lebih bijak menilai sesorang tanpa menuduh sebelum menyelidik.
Terima Kasih semua.

Lima tahun bukan jangka masa yang singkat.
Aku merinduimu Khairul Naim.
Perginya kau dipanggil illahi.
Lima tahun yang lalu.
Moga terus aman dan tenang disana wahai abg ku.
Aku akan terus mengingati mu dalam jasad ku ini.
Mengingatimu satu perkara yg pasti.
Sesungguhnya tiada siapa dapat menggantikan tempat mu.
Tenanglah alang.
Adik sentiasa disini untuk terus mengingatimu.
Salam rindu buat mu dan juga abg sham.

Salam

Popular posts from this blog

Lagi caritaku..

Assalammualaikum. Hey esya,ape kabar kamu?? ermmm mesti sape2 yg follow blog ni rase pelik kann?? at sape qid bagi salam..at sape qid tnye kabar?? hihihi lantak lahhh..nk pelik pelik lahhh janji yg thu siapa.hanya qid ngan Allah je thu.. hahah ayattt... berfalsafah plak time2 niii.... Okey sekarang qid nak cerita pasal diri kan sebulan akan dtg! Kite tolak dulu ketepi cite pasal yg menyakit kan hati... kite tolak dulu ketepi cite2 yg menyedihkan... yg penting skng qid nak story ape yg qid and member2 qid akan buat lepas nii....
okey qid story pasal qid dulu k! Qid kemungkinan besar akan mendaftarkan diri di Kolej Teknologi Antarabangsa Cybernetic atau singkatan die KTAC pada 26 May 2012.. at situ qid ambik Kursus Diploma Multimedia Kreatif. Kolej tuu program kerja sama dgn UPM. Qid rse rmai owg yg dpt tawaran untuk masuk kolej uhh!!! and qid rase ramai juga yg menolak untuk membuat permohonan di kolej tuuu... mungkin nama KOLEJ tu yg menyebabkan ramai yg x mahu kottt!!!
tapi qid??? ha…

Terima kasih sahabat jahanam

Assalammualaikum.
Terima kasih pada siapa saja yg pernah mendoakan aku.
Tuhan saja boleh balas.
Aku ada satu soalan. Masih ada lagi org yg nk berkawan dengan orang yang berpenyakit?
Hahaha aku tahu, tkde.
So siapa je yg nk pergi dari hidup aku. Go on;
Aku dh redho.
Aku tahu aku kne terus kuat. Tuhan tu bg aku peluang. Aku kne teruskan wlpn benda ni semua menyakitkan.
Lagi sakit bila kwn susah senang kau cakap,
lepas ni klo tk penting tak pyh cari;
Ye. Hakikatnya aqid amsyar. Kau dh tak berguna pada sesiapa.
kau manusia yg botak mcm toyol ni dh tk berguna pada sesiapa. Harus sedar diri. Dan terima semua ni. Tuhan tu tengah trus uji kekuatan kau aqid amsyar oi.

Terima kasih sahabat jahanam

Siapa yg nk stay, aku terharu. Terima kasih.

Aku tak bahagia.

Assalammualaikum
Masuk.
Termenung.
Menulis.

Hati terdetik,
ye aku menyusahkan semua orang
aku tahu tu.
aku minta maaf.

Biar lah
aku hanya cakap pada diri.
yang orang ada disekeliling aku ni tak selama dengan aku.
Dari posting2 sebelum ni yang aku baca pun
aku selalu cakap, orang yang dengan aku tak selalu dengan aku
dan benda tu aku rasa dah sekarang.
aku lost semua nya.
dan aku dah boleh nampak, sorang sorang hamba Allah yang selalu
dengan aku pergi dari hidup aku.
aku nampak.
jelas.
Patutlah dulu aku takut nak bagi tahu orang aku sakit.
patut lah dulu aku diam jee even aku sakit.
rupanya.
aku dah tahu yang orang tak selamanya dengan aku.
aku dah boleh baca diorang rupanya tika tu.

Tapi,
tak adil.
tak adil sebab sekarang aku terpaksa hadap situasi yang aku tak nak dulu
aku terpaksa hadap tanpa aku tahu siapa diri aku yang sebenar.
aku terpaksa hadap tanpa aku kenal diri aku sendiri
tanpa aku kenal orang orang sekeliling aku
tanpa aku tahu semua benda

aku jadi terpinga pinga sekarang…